22:41 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان محیط زیست به وزارت کشور درباره موتورهای کاربراتوری نامه می‌نویسد
پایگاه خبری راد: به دنبال رای منفی هیات وزیران به درخواست صدور مجوز شماره‌گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد احتمال رایزنی مجدد موتورسیکلت‌سازان برای اجرای این درخواست اظهار کرد: با توجه به اینکه هیات وزیران این درخواست را مصوب نکرد، هیچ راه قانونی برای شماره‌گذاری این ۱۰ هزار دستگاه وجود ندارد.
مجوز اکتشاف معدن در پناهگاه حیات وحش موته را سازمان محیط زیست صادر نکرده است
پایگاه خبری راد: کارشناس دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام مخالفت این سازمان با صدور پروانه اکتشاف معدن در پناهگاه حیات وحش موته، گفت: پروانه اکتشاف معدن در این منطقه را کارگروه ماده ۲۴ استان اصفهان صادر کرده است.
تاکید کلانتری بر مسئولیت تاریخی کشورهای صنعتی برای حفظ محیط زیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اجلاس دو روزه «وزرا برای اقدام زیست محیطی» بر مسئولیت تاریخی کشورهای صنعتی در خصوص تامین منابع مالی، انتقال فناوری و ظرفیت سازی برای کشورهای کمتر توسعه یافته در زمینه محیط زیست تاکید کرد.
توضیح جالب وزارت صنعت درباره شماره‌گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری!
پایگاه خبری راد: مدیرکل نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد درخواست وزاری صنعت و کشور از دولت مبنی بر شماره‌گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری علیرغم قانون توقف شماره‌گذاری این موتورسیکلت ها توضیح داد.
تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری به کام واردکنندگان و به ضرر مردم
پایگاه خبری راد: در پی درخواست وزارت صنعت و وزارت کشور برای صدور مجوز جدید به منظور پلاک‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری، یک کارشناس حوزه آلودگی هوا تاکید کرد: تولید موتورهای کاربراتوری نه به نفع اجتماع و نه به نفع اقتصاد کشور است بلکه تنها باعث سود میلیاردی واردکنندگان قطعات موتور می‌شود.
خطر تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کمین سلامت مردم
پایگاه خبری راد: بعد از گذشت بیش از دو سال از آغاز ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری، باز هم موتورسیکلت‌سازان قصد تولید این دستگاه آلاینده را دارند.
واکنش رئیس سازمان محیط زیست ایران به اظهارات نتانیاهو
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک به مردم ایران برای حل مشکل آب گفت: نتانیاهو بهتر است اول برود کثافت‌کاری‌های خودش را جمع کند.
وزارت نیرو حق‌ دریاچه ارومیه را نمی‌دهد
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن انتقاد شدید از وزارت نیرو به دلیل خودداری این وزارتخانه از رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه اظهار کرد: جدول وضعیت سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه نشان می‌دهد که آب سدها سرریز شده، با این وجود وزارت نیرو از رهاسازی آب به دریاچه ارومیه خودداری کرده است.
بررسی حواشی آزمون استخدامی محیط زیست
پایگاه خبری راد: ثبت‌نام در آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست در شرایطی به پایان رسید که فارغ‌التحصیلان بیکار رشته محیط زیست نسبت به روند جذب نیرو در این سازمان اعتراضات شدیدی دارند، اما سازمان محیط زیست اعلام می‌کند که کلیه استخدام‌ها متکی به شرایط احرازی است که سازمان امور اداری و استخدامی تایید می‌کند همچنین محیط زیست علاوه بر دانش‌آموختگان محیط زیست به متخصصانی در سایر رشته‌ها نیاز دارد.
سازمان محیط زیست فرصت محدود جذب نیرو را نسوزاند
پایگاه خبری راد: با توجه به اعتراض جمعی از فارغ‌التحصیلان بیکار رشته محیط زیست به روند جذب نیرو در سازمان حفاظت محیط زیست، معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها نباید فرصت محدود جذب نیرو را بسوزانند، اظهار کرد: سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان حفاظت محیط زیست باید دلایل جذب نیرو از رشته‌های غیرمرتبط با محیط زیست را تشریح کنند.
تاسیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید
پایگاه خبری راد: با تصویب مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان در طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، به‌دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.
انتقاد شدید کلانتری از وزارتخانه‌های مسوول در احیای دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت موضوعی را مصوب می‌کند اما در عمل دستگاه استانی هرچه که خواست انجام می‌دهد. مدیران به شدت عافیت‌طلب شده‌اند و اصلا حاضر نیستند برای یک مساله کوچک اندکی ریسک کنند.
خروج روستاها از مناطق حفاظت شده باعث تشویق روستاییان به حفظ حیات وحش می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در مورد تصمیمات جدید شورای عالی محیط زیست و تاثیر آن روی حیات وحش کشور گفت: تصمیمات جدید شورای عالی محیط زیست هم صددرصد به نفع مردم و هم به نفع محیط زیست است.
دوران پر آبی کشور به انتها رسیده است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن هشدار نسبت به کم آبی در کشور گفت: مردم به ویژه کشاورزان باید بدانند که چگونه با کم آبی زندگی کنند.
سهم سواری‌ها؛چالش حل نشده در تولید آلودگی هوا
پایگاه خبری راد: سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران، علاوه بر تعیین سهم منابع ثابت و متحرک، سهم تقریبی خودروها به تفکیک ناوگان از کل انتشار آلودگی هوای تهران را مشخص کرده است اما آنچه توجه و مرور مجدد این سیاهه و توجه به برخی نکات را واجب می‌کند؛ واکنش مسئولان در مورد «سهم ناچیز سواری‌ها در تولید آلودگی هوای تهران» است.