21:51 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتاق بازرگانی

محدودیت‌های داخلی فشار تحریم‌ها را مضاعف می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی شیراز معتقد است: در شرایطی که تحریم‌های یکجانبه آمریکا هدف اصلی خود را روی محدود کردن تجارت ایران قرار داده، فراهم نشدن بسترهای داخلی می‌تواند مشکلات بخش خصوصی را بیش از گذشته افزایش دهد.
چرا عراق واردات برخی کالاهای ایرانی را ممنوع کرد؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق معتقد است آنچه در رابطه با ممنوع شدن واردات برخی کالاهای ایرانی به عراق مطرح شده، یک مساله‌ در چارچوب سیاست‌گذاری‌های کلان دولت عراق است که صادرکنندگان ایرانی می‌توانند با وجود آن، اهداف خود در این بازار را دنبال کنند.
ارز چند نرخی به نفع تولید نیست
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی شیراز معتقد است با چنین التهاب‌هایی در بازار ارز و چند نرخی بودن آن و سیاست‌های نادرست تجاری نمی‌توان در سال پیش رو انتظاری از صادرات داشت.
تفکیک وزارتخانه صمت مشکلی از اقتصاد ما حل نمی‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ادغام یا تفکیک وزارتخانه صمت مشکل اقتصاد ما را حل نمی‌کند، مشکلات اقتصاد ما فراتر از این بوده و این است که ما برای مسائل اقتصادی خود برنامه نداریم. این تفکیک مشکلی را از کشور حل نخواهد کرد.
ظرفیت اقتصادی قابل توجهی بین ایران و پاکستان وجود دارد
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است ظرفیت قابل توجهی میان ایران و پاکستان برای افزایش تعاملات اقتصادی وجود دارد و دو طرف باید در ایام تحریم راهی برای دور زدن محدودیت‌ها پیدا کرده و تلاش کنند میزان تبادلات تجاری‌شان را افزایش دهند.
حذف "دلار" از معاملات بین‌المللی تصمیمی عجولانه است
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه حذف دلار از معاملات بین المللی را تصمیمی عجولانه دانست.
ساخت "مال" با هدف سرپوش گذاشتن بر فعالیت های نامعلوم
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است که مال‌ها (فروشگاه‌های بزرگ) چه در کشورهای توسعه یافته و چه در اقتصادی مانند ایران سرنوشت مبهمی دارند و نمی‌توان از شکوفایی آنها سخن گفت.
واقعیت‌های اقتصادی باید به مردم گفته شود
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است شرایط امروز اقتصاد ایران نشان می‌دهد که چاره‌ای جز حرکت به سمت درک دقیق واقعیت‌ها و برنامه‌ریزی برای آنها وجود ندارد و در این بین باید اطلاعات دقیقی از شرایط اقتصادی به مردم داده شود.
ارز، ارز و باز هم ارز
پایگاه خبری راد: در تمام کشورهای دنیا تجارت ارتباط مستقیمی با نرخ تمام شده پول ملی و همچنین ارزش این پول در قیاس با ارزهای خارجی دارد، موضوعی که در ایران نیز صادق است و از این‌رو در سالی که نرخ پول داخلی ایران با تحولات جدی روبه‌ رو بود، تجارت کشور نیز بیشترین تاثیر را از این شاخص دریافت کرد.
رشد اقتصادی انگلیس کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: انتظار می‌رود در ماه‌های آینده با توجه به نگرانی‌ها از برگزیت و کاهش رشد خدمات، اقتصاد انگلیس رشد محدودتری را تجربه کند.
وزیر اقتصاد به کرواسی سفر کرد
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور برای انجام مذاکرات درباره حمایت متقابل از سرمایه گذاری با کرواسی به این کشور سفر کرد.
اقتصاد باید به کاربلدها سپرده شود
پایگاه خبری راد: هرچند سال ۱۳۹۷ در روزهای ابتدایی خود با امیدواری نسبت به تداوم حرکت مثبت اقتصاد ایران در سال‌های قبل آغاز شد، اما خیلی زود تکانه‌های ارزی و بازگشت تحریم‌های ایالات متحده باعث شدند تصویر مثبت شکل گرفته از آنچه باید برای اقتصاد ایران رخ دهد، تغییر کند و همه این مسائل باعث شد، سال ۱۳۹۷ به یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی ایران در طول سال‌های گذشته تبدیل شود.
حفظ ۳۰۴ هزار فرصت شغلی تا آذر ماه امسال
پایگاه خبری راد: مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار با تشریح موانع پیش‌روی بنگاههای مشکل دار از حفظ و تثبیت ۳۰۴ هزار فرصت شغلی در ۹ ماهه امسال خبر داد.
در نشست هیات تجاری اندونزی با فعالان اقتصادی استان کرمان چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در طول کمتر از شش ماه گذشته، سفیر اندونزی سه بار به کرمان سفر کرده، گفت: شناخت کافی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو طرف در طول چند ماه گذشته حاصل شده و اکنون زمان همکاری‌های مشترک اقتصادی استان با اندونزی فرا رسیده است.
اقتصاد کوپنی شکست خورده است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است با توجه به تجارب گذشته در ایران و سایر کشورهای جهان نمی‌توان انتظار داشت از دل اقتصاد کوپنی یک طرح موفق بیرون آید.