14:48 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دومین بار

ارزیابی بانک آمریکایی از رشد اقتصادی جهان
پایگاه خبری راد: یک بانک آمریکایی پیش بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ را با ۰.۳ درصد کاهش به ۳.۳ درصد رساند.
تهدید چین برای تهیه لیست سیاه از شرکت‌های خارجی
پایگاه خبری راد: چین همزمان با اجرای تعرفه‌های بالاتر روی کالاهای آمریکایی، تهدید کرد لیست سیاه از شرکت‌ها، گروه‌ها و افراد غیرمطمئنی تهیه کند که به منافع شرکت‌های چینی ضربه می‌زنند.
اقتصاد ترکیه باز هم کوچک‌تر شد
پایگاه خبری راد: برای دومین بار متوالی، اقتصاد ترکیه رشد منفی شدیدی را تجربه کرد.
تا اطلاع ثانوی واردات گوشی مسافری بلامانع ماند
پایگاه خبری راد: با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد ثبت تلفن همراه در قالب گوشی مسافری با کد ملی عمری نداشته باشد این روال تا اطلاع ثانوی تمدید شد.
استقراض دولت ترکیه از بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: برخی منابع از تلاش دولت ترکیه برای استقراض ۴۰ میلیارد لیر از بانک مرکزی این کشور خبر دادند.
رشد اقتصادی آلمان کم می‌شود
پایگاه خبری راد: با وجود کاهش بدهی های دولت، رشد اقتصاد آلمان در سال جاری کاهش خواهد یافت.
گرانی نان غیرقانونی است
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قیمت نان طی هفته‌های گذشته مجدداً و بدون داشتن مجوز افزایش یافته است، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی اظهار کرد که این اتفاق نیفتاده و اگر قیمت نان افزایش یابد، غیرقانونی است.
هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به جنگ تجاری ترامپ
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول در گزارشی نسبت به پیامدهای جنگ تجاری دولت ترامپ بر اقتصاد جهانی هشدار داد.
واکنش اردوغان به کاهش ارزش لیر
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور ترکیه بار دیگر با انتقاد از سیاست بانک مرکزی درباره نرخ بهره از سرمایه گذاران خارجی خواست برای تراکنش‌های بر حسب لیر عجله نکنند.
مترو کرج-هشتگرد تابستان 98 راه‌اندازی می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: مترو کرج-هشتگرد تاکنون بیش از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای تکمیل آن تقریباً فراهم شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.
نقش مهم بخش غیرمنتظره‌ای از مغز در یادگیری و حافظه
پایگاه خبری راد: پژوهشگران کلمبیایی در بررسی جدیدی دریافتند که ناحیه خاصی از مغز موسوم به "قشر سوماتوسنسوری" نقش مهمی در یادگیری و حافظه دارد.
کاهش قیمت نفت جهانی / صعود قیمت نفت خاورمیانه
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در بازار جهانی روز دوشنبه، تحت تأثیر رشد فعالیت حفاری در آمریکا که بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان است، حدود یک درصد سقوط کرد.
پیشنهاد بخش خصوصی به دولت برای به‌فروش رفتن نفت در بورس
پایگاه خبری راد: چهارمین عرضه نفت خام در بورس که در ۱۵ بهمن‌ماه صورت گرفت، باز هم ناموفق بود و نفت خام بی‌مشتری ماند. اتفاقی که بخش خصوصی دلیل آن را محدودیت‌های خرید نفت در بورس می‌داند و به دولت پیشنهاد می‌کند این محدودیت‌ها برداشته شود.
بزرگ‌ترین دغدغه خریداران نفت در بورس چیست؟
پایگاه خبری راد: نفت‌خام هفته گذشته برای چهارمین بار در بورس عرضه شد و درحالی برای دومین بار بدون مشتری ماند که نفتی‌ها از افزایش مراجعان برای مذاکره خرید نفت خام در بورس خبر می‌دهند و می‌گویند بزرگ‌ترین چالش خریداران، نقل و انتقال پول است.
کاهش قیمت خودروهای برقی و تصمیم سازندگان
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی تسلاموتورز برای دومین بار قیمت خودروی تسلا مدل ۳ را کاهش داد و این طور که به نظر می رسد قیمت سایر خودروهای برقی و الکتریکی نیز روندی کاهشی را تجربه خواهد کرد.