21:45 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دریافت وام

۳.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جلب شد
نماد برتر- وزیر اقتصاد از جلب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در قالب پروژه‌های مصوب هیات سرمایه گذاری خارجی طی شش ماهه اول سال خبر داد و جزئیاتی از طرح این وزارتخانه برای تسهیل و تسریع جلب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه کرد.
تمدید مهلت دریافت وام اجاره تا پایان دی ماه
نماد برتر- براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن که تا پایان دی‌ماه قرارداد اجاره‌شان منعقد شود برای سال جاری می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.
اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان مودم و موبایل
نماد برتر- مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات از اعطای تسهیلات به چهار حوزه تولید مودم، تولید تلفن همراه، تجهیزات اکتیو مراکز داده و تولید محتوای بومی خبر داد.
وام اجاره تناسبی با تعداد مستاجران ندارد
نماد برتر- با وجود آنکه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار مستاجر در کشور وجود دارد تنها ۳۵۵ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام کمک ودیعه اجاره مسکن تشخیص داده شدند که ۴.۹ درصد خانوارهای اجاره‌نشین را شامل می شود و البته آمار پرداخت تعداد وامها تا کنون بسیار کمتر از این رقم ها است.
توضیح "حسیر" درباره مراحل دریافت وام ۲۵ میلیاردی برای تعهدات معوق
نماد برتر- شرکت فرابورسی از طی مراحل دریافت وام ۲۵ میلیارد تومانی از بانک ملت جهت پرداخت ها و تعهدات معوق، تامین نیازهای جاری و بهسازی واگن‌ها خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.
افزایش ۵ برابری سقف «وام ضروری» بازنشستگان کشوری
نماد برتر- بررسی وضعیت پرداخت وام های ضروری بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در هشت سال اخیر نشان می دهد که تعداد این تسهیلات دو برابر و سقف آن نیز پنج برابر شده است.
احتمال تمدید زمان بارگذاری مدارک وام اجاره
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۵۵ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند، گفت: درصورتی که تعداد قابل توجهی از افراد موفق به بارگذاری و تکمیل مدارک خود در سامانه اقدام ملی نشده باشند این مهلت را تمدید می کنیم.
وام بدون ضامن مسکن کمتر از۳۰ میلیون تومان / نبود مشکل چک برگشتی ها
نماد برتر- وزیر راه با اشاره به پرداخت وام ودیعه مسکن به سه هزار متقاضی گفت: تسهیلات کمتر از ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بیش از ۳۰ میلیون با یک ضامن، پرداخت می‌شود.
ضربه فنی بازار مهر در زمین کرونا
نماد برتر- هرسال این روزها، در آستانه بازگشایی مدارس، فصل خرید لوازم التحریر، کیف، لباس مدرسه و ذوق زدگی دانش آموزان برای خریدهای مدرسه ای جدید بود، آنها گاهی حتی یک ماه زودتر وسایل خود را تهیه کرده و ماه پایانی تابستان را به ذوق استفاده قریب الوقوع از این وسایل می‌گذراندند.
بانک‌ها باید سند ملک را به عنوان ضمانت قبول کنند
نماد برتر- دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی با تاکید براینکه هیچ بانکی نمی‌تواند سند ملک را به عنوان ضمانت پرداخت وام کرونا به کسب‌وکار قبول نکند، اعلام کرد: اگر بانکی سند ملک را به عنوان تضمین دریافت وام کرونا به کسب‌وکارها قبول نکرد، فرد متقاضی وام می‌تواند به واحد بازرسی بانک مربوطه مراجعه کند.
شرایط دریافت سند ملک برای ضمانت وام کرونا
نماد برتر- درحالیکه ابهاماتی درباره ضمانت وام کرونا برای کسب‌وکار مبنی قبول نکردن سند ملک و داشتن یک یا دو ضامن دولتی وجود دارد، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه هر فردی که درآمدی مطمئنی داشته باشد می‌تواند ضمانت این وام را برعهده بگیرد، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.
ایجاد بیش از ۱۳ هزار شغل حاصل تامین مالی خرد
نماد برتر- در راستای اجرای طرح تامین مالی خرد، مبلغ ۱۲.۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت کار برای ۲۲۰ گروه خودیار تامین اعتبار شده که با توجه به عضویت ۶۵ هزار نفر در ۳۹۴۱ گروه خودیار بیش از ۱۳ هزار شغل و کسب وکار خرد در این طرح فراهم شده است.
معرفی ۸۰ هزار متقاضی وام اجاره به بانک
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه اجاره مدارک خود را در سایت اقدام ملی بارگذاری کرده‌اند گفت: تا روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۸۰ هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند.
شرایط پرداخت وام کرونا به متقاضیان فاقد بیمه اعلام شد
نماد برتر- وزارت کار شیوه نامه پرداخت تسهیلات کرونا به کسب و کارهای فاقد بیمه را با هدف حفظ اشتغال فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که فاقد پرونده بیمه ای یا کد کارگاهی در سازمان تامین اجتماعی هستند اما از شیوع کرونا به شدت آسیب دیده اند، اعلام کرد.
دریافت وام از صندوق بین المللی پول، فرصت یا آسیب؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: پرداخت این وام باید در چهارچوب قوانین مدنظر آمریکا انجام شود و باید گزارشهای مرتبی از اقتصاد ما به خزانه داری آمریکا انجام شود و این رویه خود اقتصاد را با مخاطره مواجه میکند.