11:26 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

درآمدهای مالیاتی

کشش بودجه ۱۴۰۰ به مالیات/ جای بورس محفوظ است
نماد برتر- در شرایطی بودجه ۱۳۹۹ با تمام کسری‌ها بر مالیات و به طور ویژه تامین مالی از بازار سرمایه تکیه داشت که شواهد از این حکایت دارد در بودجه سال آینده نیز این دو محل درآمدی جایگاه خاص خود را خواهند داشت، البته با تمرکز بیشتر بر مالیات.
شهریورماه، موعد ارایه اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری
نماد برتر- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریورماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم نمایند.
موعد ارائه اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری اعلام شد
نماد برتر- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریورماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند.
۱۵ شهریور، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار
نماد برتر- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: ۱۵ شهریورماه، آخرین مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹ است.
حمله ترامپ به برنامه های اقتصادی جو بایدن
نماد برتر- رئیس جمهور آمریکا برنامه های اقتصادی رقیب انتخاباتی اش را برای طبقه متوسط این کشور مخرب خواند.
پایان مرداد، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی بساز و بفروش ها
نماد برتر- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه امسال به پرونده مالیاتی بساز و بفروش هایی که پروانه ساخت آنها در سال ۱۳۹۵ و سالهای پس از آن صادر شده، رسیدگی می کنیم، گفت: این دسته از مودیان مکلف به تسلیم اظهارنامه تا پایان مردادماه و پرداخت مالیات متعلق هستند.
چهارراه تامین کسری بودجه، ورود ممنوع استقراض!
نماد برتر- آن‌طور که از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی برمی‌آید فقط چهار راه برای تامین مالی سالم کسری بودجه باقی‌مانده که از بین آن هم فقط فروش سهام و اموال دولت و انتشار اوراق بدهی و پیش فروش کالایی چون نفت از امکان بیشتری برای جبران این کسری برخوردار است.
فاصله اقتصاد از اهداف کلان چقدر است؟
نماد برتر- در حالی در برنامه ششم توسعه تصویری مطلوب برای شاخص‌های مهم اقتصاد ایران پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر به دلایل مختلف این تصور محقق نشده و در برخی موارد فاصله فاحشی با آنچه در برنامه ثبت شده دارد.
اوضاع مهره‌های اقتصادی ایران/ رشد ۲۶ درصدی شاخص فلاکت
نماد برتر- تازه‌ترین گزارش رسمی بیانگر افزایش ۲۶ درصدی شاخص فلاکت طی سه سال گذشته و رسیدن به ۴۵.۴ درصد است.
ضرورت رایزنی با چین، عراق، ترکیه و امارات جهت تسهیل استفاده از ارز حاصل از صادرات
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رایزنی با کشورهای مقصد صادرات جهت تسهیل استفاده از ارز حاصل از صادرات و استفاده از ارز صادراتی برای تأمین نیازهای وارداتی کشور را از راهکارهای کنترل قیمت ارز دانست.
جهش بورس‌ها در اروپا و آمریکا
نماد برتر- شاخص‌های بورسی در اروپا و آمریکا سبزپوش شدند.
ریزش گسترده شاخص‌های بورسی جهان
نماد برتر- بیشتر شاخصهای مهم بورسی جهان در معاملات امروز کاهشی بودند.
روز قرمز بورس‌های جهان
نماد برتر- بیشتر شاخص‌های بورسی مهم جهانی قرمزپوش شدند.
لازمه حمایت‌های مالیاتی از پذیرش شرکت‌ها در بورس شفافیت آن‌هاست
نماد برتر- رئیس سازمان امور مالیاتی درباره مشوق‌های مالیاتی از شرکت‌هایی که می‌خواهند بورسی شوند، اظهار کرد: اگر در پرونده و صورتحساب‌های مالی این شرکت‌ها شفافیتی دیده نشود، از این مشوق مالیاتی که عدم رسیدگی مجدد پرونده مالیاتی سال‌های قبل آن‌ها است، برخوردار نمی‌شوند و پرونده مالیاتی سال‌های قبل این شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
صعود بورس‌ها در آسیا و آمریکا
نماد برتر- شاخص‌های بورسی در آسیا و آمریکا سبزپوش شدند.