11:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودکشی

شایع‌ترین اختلالات روان در دانشجویان سال اولیِ سراسر جهان
پایگاه خبری راد: طبق یک مطالعه بین‌المللی جدید، یک سوم از دانشجویان سال اولی دانشگاه‌های سراسر جهان علائم اختلالات روانی را از خود بروز می‌دهند.
4 شگفت‌انگیز بازار خودروهای وارداتی را بشناسید
پایگاه خبری راد: طبق بررسی‌ها ابعاد گرانی بی رویه در بازار خودرو گرچه همه سطوح و کلاس‌ها را در برگرفته ولی برای نمونه‌های وارداتی بیش از باقی موارد گسترش یافته و عمدتا هم به دلیل کمبود یا نبود عرضه حاصل شده است.
حاشیه‌های ویکی‌پدیا؛ از امیردولاب تا مرگ مایکل جکسون
پایگاه خبری راد: در نشست بررسی مفهوم ویکی‌پدیا و نقش آن در ارتباطات اعلام شد که ویکی‌پدیا برای رسانه‌ها یک منبع ثانویه است و نه اولیه اما بالای ۹۰ درصد مطالب آن درست است. همچنین اعلام شد ویکی‌پدیای فارسی روزانه ۳ میلیون کاربر دارد که این رقم به صورت ماهیانه به عدد ۱۰۰ میلیون می‌رسد.
دلایل محدودیت اطلاعات درباره «خودکشی»
پایگاه خبری راد: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه پیشگیری از خودکشی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها و دغدغه‌ها سازمان بهداشت جهانی است، افزود: یکی از اهداف مهم سازمان بهداشت جهانی در کشورها کاهش نرخ جهانی خودکشی تا ۱۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ است.
آغاز تخریب ژنتیکی بدن، تنها چند دقیقه پس از استعمال سیگار
پایگاه خبری راد: یک فوق تخصص ریه گفت: تنها پس از گذشت چند دقیقه از استعمال سیگار، تخریب ژنتیکی بدن با این سم مهلک آغاز می‌شود.
خودزشت پندارها با جراحی به آرامش نمی‌رسند
پایگاه خبری راد: یک پزشک سلامت روان می‌گوید کسانی که به بیماری خود زشت پنداری مبتلا هستند با جراحی نیز به آرامش نخواهند رسید.
کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با ادعای اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها به دلیل شرایط اقتصادی جدید میزان ازدواج جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان به جای اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی حمایت کند تا بقای‌شان منطقی شود و آنها احساس کنند چشم‌انداز روشنی مقابل‌شان قرار دارد.
افزایش 111 درصدی فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در فارس
پایگاه خبری راد: مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: در چهارماهه‌ی نخست امسال مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج نسبت به سال گذشته، 111 درصد افزایش یافته است.
اجرای طرح "نماد" در مدارس 7 استان/تخصیص اعتبار 27میلیاردی برای اجرای طرح در سال 97
پایگاه خبری راد: رییس سازمان امور اجتماعی کشور طرح نماد( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) را تشریح کرد و گفت: این طرح در سال ۹۶ در ۱۳۰ مدرسه نظرآباد البرز به صورت پایلوت اجرا شد و در بیش از ۱۰۰ مدرسه در ۶استان نیز آغاز شده است. همچنین ۲۷ میلیارد تومان در ردیف بودجه معاونت سلامت و تربیت بدنی برای اجرای مراحل ابتدایی طرح نماد در سال ۱۳۹۷ دیده شده است.
افسردگی دوران بلوغ در دختران دو برابر پسران است
پایگاه خبری راد: یک متخصص علوم اعصاب گفت: افسردگی دوران بلوغ در دختران دو برابر پسران است.
افزایش نگرانی از محتوای خشونت‌آمیز شبکه‌های اجتماعی
پایگاه خبری راد: بسیاری از روانشناسان و جامعه‌شناسان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تامبلر درخواست کرده‌اند که نظارت بیش‌تری برروی محتوای خشونت‌آمیز پلت‌فرم خود داشته باشند.
سردرگمی برای حل ورشکستگی آب
پایگاه خبری راد: مروری بر وضعیت برداشت‌ آب‌های زیرزمینی، مصرف ۱۱۰ درصدی آب‌های تجدیدپذیر، کم‌بارشی ۱۱ ساله، گسترش خشکسالی در ۹۷ درصد مساحت ایران، خشکی تالاب‌ها و دریاچه‌ها، بحران کمبود آب شرب در تعدادی از شهرهای کشور نمایانگر وضعیت بحرانی آب کشور است.
شایع‌ترین علائم جسمیِ افسردگی
پایگاه خبری راد: اثرات افسردگی می‌تواند از سلامت روان و احساسات فرد فراتر رفته و سلامت جسمی او را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
۵ هزار نفر را از خودکشی نجات دادیم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته موفق شدیم ۵ هزار نفر را که اقدام به خودکشی کرده بودند، از مرگ حتمی نجات داده و با مداخله به هنگام آنها را از این کار منصرف کنیم.
ناگفته‌های رئیس و معاون سازمان پزشکی قانونی
پایگاه خبری راد: سازمان پزشکی قانونی سال‌های بسیار پرکاری را در ایران تجربه می‌کند. پرونده‌های قضایی روز به روز در حال افزایش است و همزمان پزشکی قانونی نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین دستیارهای حقوقی در نظام‌های قضایی، خدمات زیادی برای روشن شدن حقیقت ارائه می‌دهد.