23:50 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خشکبار

عامل گرانی پسته چیست؟!
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قیمت پسته در بازار افزایش و نوسان شدیدی داشته و به کیلویی حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده است، رئیس انجمن پسته اعلام کرد که تولید این محصول به یک پنجم پارسال رسیده است و بازار صادراتی پسته را هم شدیدا تحت تاثیر قرار داده اما مردم امسال را تحمل کنند تا از این مشکل عبور کنیم.
تایید عرضه خودرو با نرخ 5 درصدی زیر قیمت بازار !
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که عرضه خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند با نرخ پنج درصد زیر قیمت بازار، شروع شده است.
افزایش بیش از حد قیمت آجیل/گران بودن معمولی ترین آجیل برای یلدا!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه قنادان البرز با بیان اینکه تاکنون نخودچی کشمش معمولی‌ترین خشکبار موجود در بازار بود، گفته اکنون قیمت کشمش به 60 هزار تومان رسیده است بنابراین نخودچی کشمش هم خشکباری معمولی نیست و مردم قدرت خرید آن را ندارند.
 علت اصلی بی‌ثباتی بازار آجیل و خشکبار چیست؟!
پایگاه خبری راد: در کنار رشد قابل‌ توجه قیمت انواع محصولات و خوراکی‌ها، نرخ انواع آجیل و خشکبار روند صعودی به خود گرفته و هم‌اکنون 60 درصد عرضه و تقاضا در بازار آجیل و خشکبار کاهش یافته است.
 اعلام جزئیات تورم آبان ماه
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای مرکز آمار، درصد تغییر شاخص کل نسبت به آبان ماه سال قبل ٣٤.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٢.٤ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش را تجربه کرده است.
تاثیر مصرف خشکبار بر کاهش وزن
پایگاه خبری راد: کارشناسان سلامت معتقدند مصرف مغزها می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند.
کنترل دیابت با کاهش مصرف گوشت
پایگاه خبری راد: محققان معتقدند: کاهش مصرف گوشت می‌تواند در کنترل علائم دیابت موثر باشد.
مواد غذایی که مورد نیاز کودک در وعده صبحانه است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت صرف صبحانه به ویژه در قشر دانش ‎‎آموز، گفت: استفاده از مواد غذایی نامناسب به عنوان وعده غذایی صبحانه، اثرات نامطلوبی در کاهش یادگیری دانش‏‌آموزان می‏‌گذارد.
کدام کالاها کمترین و بیشترین تورم را داشتند؟
پایگاه خبری راد: شاخص‌های کلی تورم اعلام شده توسط مرکز آمار معمولا از سوی شهروندان، با مقاومتی ناخواسته روبرو می‌شود، چراکه احساس می‌کنند با واقعیت‌های روزمره زندگی‌شان همخوانی ندارند. در این گزارش به جزئیات آمارهای اعلام شده توسط مرکز آمار پرداخته شده که احتمالا به درک و پذیرش آنها بیشتر کمک خواهد کرد.
دخانیات گران‌ترین محصول مهر ماه
پایگاه خبری راد: مطابق آمارهای مرکز آمار ایران در مهرماه سال جاری تمامی بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل افزایش قیمت داشته‌اند که سهم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۱۶.۸ بوده است. همچنین دخانیات با ۴۶.۶ درصد بیشترین تورم را در بین اقلام مختلف مصرفی داشته است.
چرا نرخ ارز بر قیمت آجیل اثر دارد؟
‌پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: قیمت خشکبار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر میزان تولید، میزان عرضه و تقاضا و همچنین نرخ ارز تغییر می‌کند.
ادامه حیات انسان بر روی زمین در گرو کاهش "مصرف گوشت"
پایگاه خبری راد: محققان طی جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، جهان نیاز دارد که ۵۰ درصد غذای بیشتری تولید کند تا جوابگوی نیاز نزدیک به ۱۰ میلیارد نفر در کره زمین باشد.
 افزایش قیمت نخودچی و کشمش !
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران گفت: بازار آجیل و خشکبار که تحت تاثیر نوسانات ارزی افزایش صادرات داشتند، با افزایش قیمت در بازار داخلی مواجه شده‌اند در این میان محصولات سنتی همچون نخودچی و کشمش هم افزایش قیمت داشتند که دلیل آن کاهش ورود بار به میادین اصلی عرضه است.
مانعی برای واردات گوشی توسط نمایندگی‌ها وجود ندارد
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت ایران آنچه موجب کمبود گوشی در بازار شد را غیبت فعالان صنف در تجارت دانست و گفت: اکنون موانع مقرراتی سر راه شرکت‌ها وجود ندارد و هر نمایندگی رسمی می‌تواند برای واردات گوشی ثبت سفارش کند و گوشی بیاورد.
گوجه‌فرنگی برای خارجی‌ها ۲۰۰۰ تومان ارزان‌تر از ایران
پایگاه خبری راد: قیمت گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی در بازار مصرف افزایش چند برابری دارد که به گفته رئیس اتحادیه‌های مویه و بنکداران مواد غذایی، علت این افزایش قیمت صادرات بی‌حد گوجه‌فرنگی و کاهش عرضه در بازار داخلی و افزایش قیمت آن برای مصرف‌کنندگان و کارخانه‌هاست. این در حالی است که گوجه صادراتی ۲۰۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار مصرف داخلی است و کارخانه‌ها هم هشت برابر این محصول را گران‌تر می‌خرند!