10:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حملات

حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا
نماد برتر- رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد پالایشگاه نفت آموای هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته که در آن از یک سلاح قدرتمند استفاده شده است اما این کشور ذخایر بنزین معادل مصرف ۲۰ روز دارد.
چگونگی حمله باج‌افزاری به یکی از زیرساخت‌های کشور
نماد برتر- بررسی‌های اولیه در آزمایشگاه مرکز مدیریت راهبردی افتا نشان می‌دهد که مبدا اصلی حمله اخیر باج‌افزاری، اجرای یک کد پاورشل از روی یکی از سرورهای DC سازمان بوده است.
حمله به مرورگرهای موبایلی
نماد برتر- یک آسیب‌پذیری در مرورگرهای موبایل شناسایی شده که منجربه نمایش آدرس اشتباه و بازدید کاربر از سایت آلوده می‌شود؛ بنابراین لازم است کاربران هرچه سریع‌تر مرورگر خود را به‌روزرسانی کرده یا از مرورگرهای فاقد این آسیب‌پذیری استفاده کنند.
جهرمی: سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود
نماد برتر- وزیر ارتباطات از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر رایگان شدن دسترسی‌ دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد.
تایید حمله سایبری به دو سازمان دولتی
نماد برتر- مرکز ماهر اعلام کرد رخداد حمله مهم سایبری، مربوط‌به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسوول در حال رسیدگی به موضوع هستند.
 اطلاعات کاربران سامانه سجام به سرقت نرفته است
نماد برتر- مدیر امنیت اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در پی شناسایی و دستگیری اشخاصی که از طریق راه اندازی سایت های جعلی مشابه سجام اقدام به کلاهبرداری مالی می کردند، تاکید کرد: اطلاعات کاربران سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سرقت نرفته است.
تدابیر امنیتی شرکت BP در آذربایجان افزایش یافت
نماد برتر- با تشدید منازعه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و گزارشهایی از حملات در نزدیکی یک خط لوله مهم، شرکت BP تدابیر امنیتی در داراییهای نفت و گاز خود در جمهوری آذربایجان را تقویت کرد.
شناسایی بدافزاری که پس از حدف هم سیستم را آلوده می‌کند
نماد برتر- بدافزاری شناسایی شده که می‌تواند به مادربرد متصل ‌شود و تمام اجزای سخت‌افزاری کامپیوتر را کنترل ‌کند و حتی پس از حذف و نصب مجدد سیستم‌عامل، سیستم همچنان آلوده خواهد بود.
صنعت کشتیرانی جهان قربانی حمله سایبری شد
نماد برتر- صنعت کشتیرانی جهان در کمتر از یک هفته برای دومین بار هدف حمله سایبری قرار گرفت که نگرانیها نسبت به مختل شدن زنجیره تامین را در شرایط بغرنج فعلی برانگیخت.
رییس اداره پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار:
نماد برتر- امین بدیع صنایع: «سازمان بورس با جدیت تخلفات و جرایم این حوزه را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند، اما لازم است سهام‌داران قبل از هر اقدامی از راه‌های مطمئن به کسب اطلاعات بپردازند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.»
باگ امنیتی اینستاگرام برطرف شد
نماد برتر- محققان امنیت سایبری یک آسیب پذیری را در اپلیکیشن اینستاگرام شناسایی کرده بودند که به هکرها اجازه می داد کنترل تلفن هوشمند کاربران را به دست گرفته و از آنها جاسوسی کنند.
 انسجام اوپک ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال دارد
نماد برتر- وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با درخشان نامیدن تاریخ اوپک، بر ضرورت ادامه همکاری این سازمان تأکید کرد و گفت: انسجام بیشتر اوپک همیشه ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال داشته است.
سهم ۲۵ درصدی ایران از اکتشاف نفت و گاز جهان
نماد برتر- مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴.۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال کشف کرده که این عدد معادل ۲۵ درصد اکتشافات نفت و گاز جهان در سال ۲۰۱۹ است.
کلاهبرداری از کاربران با هک شبکه‌های اجتماعی
نماد برتر- در حالی که این روزها دسترسی غیرمجاز به گوشی و شبکه‌های اجتماعی کاربران به واسطه مهندسی اجتماعی افزایش یافته، کاربران با رعایت نکات امنیتی ساده می‌توانند از این روش کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.