07:59 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق شهروندی

وعده‌های عجیب انتخاباتی در مدارس
پایگاه خبری راد: بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس اول آبان ماه با مشارکت ۱۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور برگزار و اعضای شورای دانش‌آموزی انتخاب شدند، انتخاباتی که با شعارهای تبلیغاتی عجیب کاندیداها همراه بود.
صیانت از داده‌های شخصی در ایران و اروپا
پایگاه خبری راد: شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با توجه به ماهیتی که دارند، تحت حوزه‌ قوانین GDPR یا مقررات عمومی حفاظت از داده‌ قرار می‌گیرند و لایحه‌ صیانت از داده‌های شخصی نیز با توجه به اهمیت رعایت صیانت از داده‌های مردم ایران در حوزه سرویس‌های بین‌المللی در حال پیگیری است.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.
تدابیر "بطحائی" برای برگزاری مراسم ۱۳ آبان
پایگاه خبری راد: وزیر آموزش و پرورش گفت: با اشاره به تهدیدات آمریکا و آغاز تحریم ها در ۱۳آبان، برگزاری مراسم ۱۳آبان امسال بسیار مهم تر از سال‌های قبل است و باید خیلی پررنگ تر از قبل برگزارشود، برای شهر تهران هم باید کمیته‌ای برای هرچه باشکوهتر برگزارشدن این مراسم تشکیل شود تا از این طریق پیام مهمی به آمریکا بدهیم.
هشدار وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مدیران این وزارتخانه
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی معتقد است که این وزارتخانه برای رسیدن به اهداف خود باید مسائلی هچون اولویت‌بندی پروژه‌ها، کوچک‌سازی بدنه و تعامل بیشتر با بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهد و در این راستا مدیرانی که کارامدی کامل ندارند عزل خواهند شد.
توسعه دولت الکترونیک از فساد اداری جلوگیری می‌کند
پایگاه خبری راد: ‌رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: الکترونیک کردن خدمات دولت علاوه بر اینکه به کاهش هزینه خدمات کمک می‌کند، همچنین ارتباط کارکنان دولت با مردم را کم کرده و سبب جلوگیری از فساد اداری می‌شود.
شنود شهردار؛ ادعا یا واقعیت؟
پایگاه خبری راد: ادعای شنود از تلفن و پیامک معاونان شهردار تهران از توئیت شامگاهی یکی از خبرنگاران آغاز و خیلی زود فراگیر شد .
 در دوران تحریم باید به سمت برندسازی داخلی برویم
پایگاه خبری راد: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در دوران تحریم باید از کالای استاندارد ایرانی حمایت کرد و به سمت تجاری‌سازی و برندسازی داخلی رفت .
 برای فروش نفت شرکای جدید پیدا کرده‌ایم/ باید از دل تحریم، فرصت ایجاد کنیم
پایگاه خبری راد: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با وجود اینکه برخی از کشورها با آمریکا هم‌صدایی کرده‌اند و به ۱۳ آبان نرسیده برداشت نفت خود را صفر کرده‌اند اما ما شرکای جدیدی پیدا کرده‌ایم و با شرکای سنتی خود صحبت‌هایی برای فروش نفت کرده‌ایم.
 اعتراض‌ها به تشکیل نشدن جلسات دستمزد ادامه دارد
پایگاه خبری راد: پس از کانون عالی شوراهای اسلامی کار، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران نیز در اعتراض به عدم برگزاری جلسات دستمزد شورای عالی کار بیانیه صادر کرد.
افزایش حقوق کارکنان در دستور کار است
پایگاه خبری راد: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: در کنار استفاده از ظرفیت کارکنان در پست های مدیریتی و بهبود وضعیت ساختاری تشکیلات وزارت کشور و تامین امکانات در انجام ماموریت های سازمانی، ۲ مصوبه کمیسیون اجتماعی در راستای همسان سازی حقوق قراردادی ها با پیمانی و رسمی ها و افزایش حقوق کارکنان در دستور کار این وزارتخانه است.
جزئیات اولین همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴
پایگاه خبری راد: همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ ایران با اهداف کلی بررسی پدیده‌های نو، آینده‌پژوهی فناورانه و تبیین رویکرد های مواجهه و بهره‌برداری از فرصت‌ها آبان ماه برگزار می‌شود.
بازداشت یک عضو شورای شهر شیراز
پایگاه خبری راد: شامگاه پنج‌شنبه، «م.ح»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز توسط دستگاه قضایی بازداشت شد.
«بیمه مهریه» مرد را از پرداخت مهریه نجات می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: «بیمه مهریه» پیشنهادی بود که ابتدای دهه ۹۰ به عنوان راه حلی برای پرداخت مهریه از سوی برخی مسئولان حوزه زنان و همراهی یکی از شرکت‌های بیمه‌ای مطرح شد؛ پیشنهادی که اگرچه هیچوقت عملی نشد اما با سیر صعودی قیمت سکه و ناتوانی مردان برای پرداخت مهریه، بار دیگر قوت گرفته است.
وقتی کاسبی زیر پل‌ها کساد می‌شود!
پایگاه خبری راد: در آذربایجان غربی که سرانه درآمد مردمان آن به مراتب پایین‌تر از میانگین کشوریست مشاهده دست فروشان در گوشه و کنار شهر و معابر پرتردد به امری عادی تبدیل شده و حضور دستفروشان در معابر وضعیت را وخیم تر کرده چرا که نظم عمومی را در معابر مختل می‌کنند، با همه این حرف‌ها باید توجه داشته باشیم که دستفروش مجرم نیست و صرفا بدنبال یک روزی حلال برای خود و خانواده اش است.