06:49 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حصر

درخواست عدم برخورد قضایی با مشکلات بورس و حفظ ارزش سهام عدالت
نماد برتر- رئیس مجلس با اعلام اینکه بورس فعلی در مسیر دو ویژگی اصلی قرار ندارد ، خواهان عدم برخورد قضایی با مشکلات این حوزه و حفظ ارزش سهام عدالت شد .
در بیست و دومین نشست وزارتی جی‌ئی‌سی‌اف چه گذشت؟
نماد برتر- بیست و دومین نشست سالانه وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) از طریق ویدیوکنفرانس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
تجارت ۳۸ میلیارد دلاری کشور در ۷ ماه گذشته
نماد برتر- معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک ایران در ۷ ماه گذشته ۳۸ میلیارد دلار تجارت خارجی داشته است.
رقابت اپل و سونی برای خرید یک شرکت پادکست
نماد برتر- شرکتهای اپل و سونی موزیک اینترتینمنت مذاکراتی برای خرید شرکت واندری داشتند که به دنبال فروش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلاری است.
ارز کشور را حیف و میل کرده‌ایم
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید، در ماه‌های ابتدایی شروع تحریم‌های جدید، بخش زیادی از منابع ارزی کشور حیف و میل شدند.
افزایش صادرات با اجرای مدل های کسب و کار
نماد برتر- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از هدفگذاری برای اجرای مدل های توسعه روستایی خبر داد و گفت: با اجرای الگوهای توسعه کسب و کار، ضمن ایجاد فرصتهای اشتغال، زمینه افزایش صادرات محصولات و ارزآوری برای کشور فراهم می شود.
آخرین وضعیت تولید انرژی از طلای کثیف
نماد برتر- روزانه حدود ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می شود که می توان از این ظرفیت برای تولید انرژی استفاده کرد و آنطور که معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرده برای این مهم با شهرداری مذاکراتی صورت گرفته است.
چرا توسعه انسانی استان‌ها به اندازه تهران نیست؟
نماد برتر- محققان کشور در یک پژوهش که نتایج ارزشمندی را به همراه داشته است، به بررسی شاخص‌های توسعه انسانی در نقاط مختلف کشور پرداخته‌اند و بار دیگر بر تبعیض‌های موجود بین استان‌ها بالأخص بین تهران با دیگر مناطق صحه گذارده‌اند.
شهرهای فرودگاهی؛ بنیان توسعه قرن ۲۱
نماد برتر- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار در یادداشتی با اشاره به موقعیت استراتژیکی منطقه آزاد چابهار، برخورداری این منطقه از شهر فرودگاهی را ضروری دانست.
کارگروه مشترک اصناف و تامین اجتماعی تشکیل می‌شود
نماد برتر- رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بخشی از مطالبات اصناف در خصوص تقویت بنگاه‌های کوچک است که می‌توانند اشتغالزایی را توسعه دهند، گفت: اصناف و سازمان تامین اجتماعی تاکید بر ایجاد کارگروهی مشترک دارند که به زودی برقرار می‌شود.
معرفی دستگاهی برای اندازه‌گیری عناصر موجود در آلیاژها طی چند دقیقه
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را به منظور شناسایی و آنالیز فلزات برای صنایع فولادسازی ارائه کردند که از طریق آن علاوه بر بررسی کیفی آلیاژ تولیدشده، می‌توان میزان عناصر استفاده شده در هر آلیاژی را تعیین کرد.
هشدار برای جایگزین شدن تخم ابریشم چینی با نوع ایرانی/ایجاد لاین سوارکاری با اسب نژاد کاسپین
نماد برتر- رئیس گروه زیست بانک و ذخایر ژنتیکی ستاد توسعه زیست فناوری اعلام کرد: در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی کشور در این کارگروه برنامه‌ای برای حفظ و اصلاح ۷ گونه گیاهی و جانوری را با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دادیم.
آیا حلزون های زینتی ناقل بیماری هستند؟
نماد برتر- عضو هیات علمی بخش تحقیقات جانورشناسی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور اثرات حلزون‌های زینتی بر سلامتی انسان و بخش کشاورزی را تشریح کرد.
بازار سرمایه و امکان توزیع عادلانه مزیت اقتصادی
نماد برتر- روند اصلاح شاخص بورس برای مدت طولانی تداوم نخواهد یافت؛ چراکه اصولاً با توجه به ویژگی‌های اقتصاد ایران و روند رو به رشد تورم، بازگشت به قیمت‌های قدیم، رخ نمی دهد.