06:51 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حشرات

آماری تکان دهنده از نابودی قنات‌های ابرکوه
پایگاه خبری راد: در حالی تنها در چهار دهه شاهد نابودی 90 درصد از قنوات شهرستان تاریخی و کهن ابرکوه در استان یزد هستیم که به اعتقاد برخی کارشناسان، این آمار تکان‌دهنده و نگران‌کننده تنها ناشی از خشک‌سالی نیست.
بازار سیاه "قرص برنج" در کشور/ تهرانی‌ها؛ درصدر آمار مسمومان
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو از بازار سیاه و قاچاق قرص برنج در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، قرص برنج در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۷ منجر به ۳۰۸ مورد مرگ در هموطنان شده است.
مشکل ساده‌ای که برای توسعه باید حل شود...
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، فرهنگ سازی و آموزش شهروندی را گام موثری در اجرای تفکیک زباله از مبداء دانست و اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر نیازمند مشارکت عمومی شهروندان است.
تبرهایی که از هر سو به سر جنگل می‌بارد
‌پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی گروه جنگلداری دانشگاه آزاد واحد چالوس با اشاره به این‌که نیاز اقتصادی مهم‌ترین دلیل قاچاق چوب است، گفت: واقعیت جنگل‌های شمال این است که دیگر رمقی برای آنها نمانده و باید فکری کرد.
فروش تخم مرغ رنگی به عنوان تخم مرغ محلی !
پایگاه خبری راد: یک دامپزشک توصیه کرد که بهتر است مردم از خرید شیرهایی که به‌صورت سنتی و خانگی تحت عنوان شیر محلی عرضه می‌شود اجتناب کنند.
بارندگی‌ها سفیدبالک‌ها را از بین برد یا خشکسالی‌ها؟
پایگاه خبری راد: چند سالی بود که تابستان‌های تهران با گرما، حضور سفیدبالک‌ها و برچسب‌های زرد رنگ درختان همراه بود. اما امسال خبری از سفیدبالک‌ها در پایتخت نشد. برخی کارشناسان محیط زیست بارندگی‌های بهار را علت غیبت این حشرات می‌دانند و برخی دیگر خشکسالی‌های بلند مدت را.
علت مرگ ماهیان رودخانه فریدونکنار را گردن هم می‌اندازند!
پایگاه خبری راد: گمانه‌زنی‌ها به منظور کشف دلیل مرگ دسته جمعی ماهیان رودخانه در فریدونکنار آغاز شد.
واکسیناسیون آنفلوآنزا برای زلزله‌زدگان در پاییز/ اپیدمی خاصی در مناطق زلزله‌زده نداریم
پایگاه خبری راد: معاون بهداشتی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت بهداشتی در مناطق زلزله‌زده، گفت: زمانی می‌توانم درباره وضعیت بهداشتی این مناطق اطمینان خاطر کامل داشته باشم که مردم به طور کامل به زندگی نرمال‌شان بازگردند، در خانه‌های خودشان اسکان یابند و وضعیت آب، برق و فاضلاب و... به صورت مناسب باشد.
ابداع ربات‌های به اندازه حشره!
پایگاه خبری راد: "دارپا"، برنامه‌ای برای ابداع ربات‌های کوچک و جایگزین کردن آنها به جای ربات‌های بزرگ ارائه داده است.
کاهش گازهای گلخانه‌ای با پرورش "سرخس"
پایگاع خبری راد: محققان دانشگاه کرنل با تسلط کامل بر توالی ژنوم سرخس، به دنبال ارائه روش جدید تثبیت جایگاه نیتروژن در کشاورزی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کنترل آفات هستند.
کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است
پایگاه خبری راد: تراریخته بودن یک گیاه نمی تواند دلیل بر آسیب رساندن آن به محیط زیست باشد، هیچ محصولی به صورت تراریخته در ایران تولید و روانه بازار نمی‌شود و کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است است از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه یک روزه ایمنی محصولات تراریخته بود.
فک پلمب کشتارگاه نور به شرطه‌ها و شروطه‌ها!
پایگاه خبری راد: کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور که به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی پلمب شده بود بنا به درخواست قصابان به صورت مشروط فک پلمب شد.
هماهنگی با سفارتخانه‌ها برای اجرای دستورالعمل‌های کاهشی سفیدبالک‌ها
عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سفید بالک‌ها به عنوان یک آفت، از اکوسیستم حذف نمی‌شوند و تنها می‌توان جمعیت آنها را کنترل کرد، گفت: با سفارتخانه‌ها مشغول رایزنی هستیم تا بتوانیم در مسیر تکمیل اقدامات هشتگانه برای کنترل جمعیت سفید بالک‌ها، اجازه ورود به فضای سبز سفارتخانه‌ها را بگیریم تا این روند به صورت کامل به ویژه در محدوده مرکزی شهر اجرایی شود.
قارچ‌های مشکوکی که بلای جان دوستدارانشان شدند
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 71 نفر در استان بر اثر مصرف قارچ خودرو که در طبیعت بدنبال بارشهای بهاری رشد کرده اند، دچار مسمومیت شده‌اند.
ارزش افزوده توصیه‌های هواشناسی برای حوزه کشاورزی
پایگاه خبری راد: رئیس اداره هواشناسی کشاورزی با اشاره به بررسی ارزش‌افزوده حاصل از توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ۲۰ استان کشور اثرگذاری سامانه توسعه هواشناسی کاربردی کشاورزی (تهک) را تشریح کرد.