17:47 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حداقل مزد

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق شامل حال کارگران نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی مجلس شامل حال کارگران نمی‌شود و این مصوبه در صورت تصویب نهایی در مورد حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی اعمال خواهد شد. وی بر لزوم احیای ستاد بن کارگری تاکید کرد و از مجلس خواست برای افزایش حقوق کارگران با دولت مذاکره کند.
با استانداردهای جهانی تعیین مزد فاصله داریم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی بند دو ماده ۴۱ قانون کار را شفاف‌ترین شاخص برای تعریف خط فقر دانست و گفت: وزارت کار و مرکز آمار باید آمادگی اعلام رسمی خط فقر را پیدا کنند.
کارگران حقوق ثابت می‌خواهند نه بن کارت!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی پیشنهاد دو مرحله‌ای شدن تعیین دستمزد کارگران را مطرح کرد و گفت: این کار ضمن حفظ قدرت معیشت کارگران موجب واقعی شدن دستمزدها متناسب با شرایط روز می‌شود. به اعتقاد وی اگر به دنبال صدور بن کارت برای کارگران هستیم بهتر است مبلغ آن را به دستمزد کارگران اضافه کنیم چون کارگران برای خرج و مخارج زندگی به حقوق ثابت امید بسته‌اند.
دیدگاه یک کارشناس اقتصادی درباره میزان حقوق کارگران
پایگاه خبری راد: یک مدرس دانشگاههای پیام نور و علمی- کاربردی در رشته مدیریت مالی با طرح این پرسش که چرا حداقل مزد کارگری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود؟! گفت: اینکه ابتدا بودجه سالیانه کل کشور تصویب و بعد چانه زنی‌ها برای تعیین حداقل مزد شروع می‌شود، خارج از قاعده است.
رقم دستمزد کارگران امروز تعیین نمی‌شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با اشاره به تشکیل اولین جلسه رسمی دستمزد سال ۹۸ کارگران در شورای عالی کار پیش‌بینی کرد که با توجه به زمان باقی مانده تا پایان سال، رقم دستمزد کارگران امروز تعیین نخواهد شد. همچنین با توجه به اینکه به افزایش کمتر از ۳۰ درصدی حداقل دستمزد کارگران رضایت نمی‌دهیم، از نمایندگان کارگری می‌خواهیم به وعده توزیع بسته‌های حمایتی در سال ۹۸ دل نبندند و توزیع ۱۲ نوبت سبد کالا برای کارگران را حتما در شورای عالی کار تصویب کنند.
همراهی بیشتر دولت در تعیین دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از دولت خواست با درنظر گرفتن شرایط خاص اقتصاد کشور، مشکلات کارفرمایان و کاهش شدید قدرت خرید خانوارهای کارگری، در تعیین دستمزد سال آینده کارگران همراهی بیشتری داشته باشد.
پیشنهاد پلکانی شدن افزایش دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای منطقه‌ای شدن دستمزد باید به سمت یکسان‌سازی دستمزد و برقراری عدالت در مناطق روستایی و شهری رفت. وی پلکانی شدن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را پیشنهاد کرد.
هزینه ماهانه زندگی کارگران ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان اعلام شد
پایگاه خبری راد: اعضای کمیته دستمزد شورای عالی کار پس از بحث و بررسی در خصوص سبد معیشت کارگران، هزینه ماهانه زندگی خانوارهای کارگری را سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین کردند.
نگاهی به عیدی کارگران در ۱۰ سال اخیر
پایگاه خبری راد: با توجه به تصویب حداقل دستمزد یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومانی شورای عالی کار در اسفند ماه سال گذشته، حداقل عیدی امسال کارگران، دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداکثر عیدی آنان سه میلیون و ۳۳۳ هزار تومان خواهد بود.
بقای زندگی کارگران چطور تضمین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار، در فرایند تعیین دستمزد سال ۹۸ کارگران، دولت هم باید موجودیت کارگاه‌ها و حفظ اشتغال بنگاه‌ها را مدنظر قرار دهد و هم قدرت خرید کارگران را برای دوام و بقای زندگی حفظ کند.
کاهش سن بازنشستگی کارگران ساختمانی
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از ارسال استفساریه‌ای به مجلس خبر داد که بر اساس آن سن بازنشستگی کارگران ساختمانی از ۳۵ سال به ۳۰ سال کاهش یابد. به گفته وی تاخیر در بیمه کارگران ساختمانی ناشی از کسر منابع سازمان تامین اجتماعی است که باید بر اساس پیش‌بینی‌های قانونی جبران شود.
چرا مجلس دستمزد کارگران را ۴ میلیون تومان پیشنهاد کرد؟
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به پیشنهاد فراکسیون کارگری مجلس برای افزایش حداقل مزد کارگران به چهار میلیون تومان،گفت: با درنظر گرفتن خط فقر و رقم هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری انتظار داریم دستمزد سال آینده کارگران بیش از نرخ تورم تعیین شود.
بسته‌های حمایتی در کنار افزایش حداقل دستمزد ضروری است
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری معتقد است در کنار افزایش حداقل مزد کارگران در سال آینده پیش‌بینی بسته‌های حمایتی ضروری است. او تاکید دارد که با توجه به شرایط اقتصادی سال آینده دولت باید در حمایت از کارگران و کارفرمایان وارد عمل شود.
احتمال افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار گفت: تکلیف تعیین دستمزد سال آینده کارگران را ماده ۴۱ قانون کار روشن می‌کند. وی پیش‌بینی کرد که حداقل مزد کارگران در سال آینده ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.
تازه‌ترین رقم هزینه ماهانه معیشت کارگران اعلام شد
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ضمن اعلام تازه‌ترین رقم هزینه سبد معیشت ماهانه کارگران، پیش‌بینی اعمال مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای کارفرمایان و کاهش هزینه‌های درمان و مسکن کارگران را خواستار شد.