07:58 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جنوب شرق آسیا

اعضای آ.سه.آن زودتر از اتحادیه اروپا به توافق رسیدند
پایگاه خبری راد: نخست وزیران سه کشور ویتنام، کامبوج و لائوس توافق کردند تا پایان سال ۲۰۳۰ اقتصادهای خود را به یکدیگر متصل کنند.
کاهش ۱۷ درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان
پایگاه خبری راد: کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل اعلام کرد که پس از عادی‌سازی سرمایه‌گذاری در انگلیس و آمریکا، سرمایه‌گذاری خارجی کشورهای توسعه یافته در کشورهای یکدیگر، ۲۷ درصد کاهش یافته است.
زراعی‌سازی قارچ‌های بومی ایران در جهاد دانشگاهی خراسان رضوی
پایگاه خبری راد: مدیرگروه پژوهشی زیست فناوری قارچ‌های صنعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: ما در جهاد دانشگاهی علاوه بر قارچ‌های رایج تجاری-صنعتی، قارچ‌های بومی را که قابلیت زراعی شدن داشته باشند، در بستر کشت مجددا تولید کرده و سپس بر روی خواص تغذیه‌ای و دارویی قارچ‌های تازه پژوهش می‌کنیم.
کنترل تورم با ابزارهای اقتصاد دیجیتال
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با ارائه تعریفی از اقتصاد دیجیتال این اقتصاد را یکی از عوامل تغییر دهنده مفهوم اشتغال در اقتصاد دانست که درنهایت می تواند موجب افزایش رشد تولید ناخالص داخلی در کشور هم بشود.
چاق‌ترین کشور‌های جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: چاقی به یکی از جدی‌ترین معضلات انسان مدرن تبدیل شده است، نرخ چاقی هر روز رو به افزایش می‌رود و مردم برخی از کشورها رکورددار چاق‌ترین انسان‌های روی زمین هستند.
افتتاح فاز نخست بندر چابهار با مقامات ۱۳ کشور/ رشد ۴.۱ درصدی عملکرد بنادر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح فاز اول توسعه بندر چابهار در یکشنبه هفته آینده با حضور مقامات ۱۳ کشور از جمله رئیس جمهوری ایران خبر داد.
صنعت خودروی ایران نیاز به رقیب قوی و مستقل دارد
پایگاه خبری راد: با ورود مستقیم برندهای خودروسازی برای تولید خودرو، ایران می تواند هاب منطقه در صنعت خودرو شده و مشکل اشتغال و کیفیت تولید را کاهش دهد.
صفحه قبل | صفحه بعد