08:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جمهوری آذربایجان

گاز ایران به‌جای صادرات به کجا می‌رود؟
پایگاه خبری راد: ایران نام سومین دارنده گاز در جهان را یدک می‌کشد و آمار و ارقام نیز از رشد تولید گاز حاکی است. قرار گرفتن این دو حقیقت در کنار هم، جای خالی گاز ایران در بازارهای جهانی را پررنگ‌تر می‌کند. البته یک سررشته این خلأ به مسائل سیاسی گره خورده و این مسائل مانعی برای پربارتر شدن صادرات گاز از ایران به کشورهای دیگر شده است.
کدام کشورها به سیل‌زدگان ایران کمک کردند؟
پایگاه خبری راد: سیل ویرانگر، نگاه جهان را به استانهای ویران شده ایران، خیره کرد. لزوم کمک رسانی به سیل زدگان درحد و مقیاس جهانی، باعث شد تا در کشورهای زیادی، مردم و دولت، دست در دست هم بدهند تا برای کاهش درد مردم سیل زده، اقدام کنند.
منطقه صنعتی مشترک ایران و آذربایجان احداث می‌شود
پایگاه خبری راد: نشست مشترک وزیر صنعت و معدن و تجارت کشورمان با وزیر اقتصاد آذربایجان با توجه به روابط رو به توسعه دوطرف، بر ایجاد یک منطقه صنعتی مشترک و سرمایه گذاری گمرکی و صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، معدنی و تجهیزات صنعتی تاکید و توافق شد.
دولت در رود ارس نیروگاه بسازد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم مرند و جلفا با اشاره به توافق نامه سه‌جانبه ایران، ارمنستان و آذربایجان در خصوص ایجاد نیروگاه بر روی رود ارس بیان کرد: کشورهای مقابل در حال ساخت نیروگاه هستند ولی کشور ما اقدامی نمی‌کند.
وزیر اقتصاد به کرواسی سفر کرد
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور برای انجام مذاکرات درباره حمایت متقابل از سرمایه گذاری با کرواسی به این کشور سفر کرد.
آیا تصمیم اوپک برای ادامه کاهش تولید اشتباه بود؟
پایگاه خبری راد: اوپک و بانک مرکزی آمریکا علاوه بر دریافت توییتهای خشمگین دونالد ترامپ، شرایط دشواری برای ارزیابی چشم‌انداز تقاضا دارند و این مسئله سیاست گذاری آنها را دشوار کرده است.
ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان الکترونیکی می‌شود
پایگاه خبری راد: بر اساس توافقنامه گمرکی میان ایران و جمهوری آذربایجان، از ابتدای ژوئن (۱۰ خرداد ۹۸) فرآیند ترانزیت کالا میان دو کشور الکترونیکی می‌شود که با این اقدام، اسناد کاغذی ترانزیت میان گمرکات ایران و آذربایجان حذف و اطلاعات به صورت الکترونیک مبادله خواهد شد.
بهره‌برداری راه‌آهن قزوین ـ‌ رشت گامی در تکمیل کریدور شمال ـ جنوب⁩
پایگاه خبری راد: سفیر ایران در دانمارک گفت: بهره‌برداری از طرح ⁧راه‌آهن قزوین ـ‌ رشت⁩ یعنی اتصال ریلی ده‌ها کشور در آفریقا و آسیا از مسیر ⁧ایران⁩ به شرق و شمال اروپا و این جهشی در حمل و نقل ریلی و احیای نقش تاریخی ایران در ترانزیت بین المللی و قدم دیگری در تکمیل شدن مسیر ریلی کریدور شمال ـ جنوب⁩ است.
افزایش ارتباطات اقتصادی و ریلی ایران و آذربایجان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان از افزایش ارتباطات اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان خبر داد.
افزایش ۷۴ درصدی مبادلات اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از افزایش ۷۴ درصدی حجم تجارت این کشور با ایران طی سال گذشته خبر داد و گفت: حجم این مبادلات حدود ۴۵۰ میلیون دلار بوده است.
اجرای قراردادهای بیمه‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح قراردادهای دوجانبه بیمه‌ای بین ایران و آذربایجان در نشست مشترک وزرای اقتصادی دو کشور خبر داد.
تحریم‌های آمریکا کار اوپک را پیچیده کرد
پایگاه خبری راد: دبیرکل اوپک اعلام کرد این گروه نگران است تحریم‌های آمریکا علیه دو عضو موسس اوپک ( ایران و ونزوئلا)، تلاش‌های این گروه برای متعادل کردن مجدد و حفظ ثبات بازار را پیچیده کنند.
افتتاح طرح های صنعتی در اردبیل
پایگاه خبری راد: با حضور معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارم یک گوشتی آرتاجوجه سبلان افتتاح شد.
برنامه جدید غول نفتی انگلیس در دریای خزر
پایگاه خبری راد: غول نفت و گاز انگلیسی BP قصد دارد یک برنامه اکتشاف و حفاری دو ساله در سواحل جمهوری آذربایجان دریای خزر آغاز کند.
آخرین وضعیت دریافت پول گاز صادراتی ایران از مشتریان
پایگاه خبری راد: یکی از چالش‌های زمان تحریم، نقل و انتقال پول نفت و گاز صادراتی است؛ فرآیندی که به دلیل تحریم بانک‌های ایران در برخی مواقع ناممکن می‌شود یا شاید مشتریان نتوانند با ارز قید شده در قرارداد، پول نفت یا گاز ایران را پرداخت کنند؛ موضوعی که به گفته معاون وزیر نفت درحال پیگیری است.