03:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جاده ابریشم

افزایش نقش یوان در مبادلات جهانی
پایگاه خبری راد: چین با در اختیار داشتن بزرگ ترین ذخایر ارزی جهان و اجرای پروژه های زیرساختی عظیم در کشورهای مختلف، در تلاش برای جهانی شدن واحد پول خود است.
تخصیص درآمدهای نفتی ابرپروژه‌ها راهی برای حفظ برجام
پایگاه خبری راد: یک عضو اندیشکده مبنا با بیان اینکه تخصیص یافتن درآمدهای نفتی به ابرپروژه‌ها در ایران این مزیت را به اروپا می‌دهد که پای چالش با طرف آمریکایی برود.
چرا یزد قطب نساجی ایران است؟
پایگاه خبری راد: رییس انجمن نساجی استان یزد اظهار می‌کند: یزد به عنوان قطب صنعت نساجی کشور دارای دو هزار واحد نساجی است که با اشتغال 20 هزار نفر، 25 درصد سهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است.
راهکارهای جبران اشتباهات مدیریت منابع آب
پایگاه خبری راددانشیار هیدروژئولوژی دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که در زمینه توسعه، راه را اشتباه رفته و فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگر را نیز از دست داده‌ایم، گفت: می‌توانستیم توسعه صنعتی انجام دهیم، چون مصرف آب در صنعت پایین بوده و توسعه حاصل نیز پایدارتر است و به خصوص این‌که ایران، کشوری دارای مواد اولیه، منابع عظیم نفت و گاز و منابع طبیعی و انسانی متخصص بوده و ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد، که این‌ها از نقاط قوت کشورمان هستند که می‌توانستیم در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و آن را محور توسعه قرار دهیم، با وجود این، تا این حد به سمت توسعه کشاورزی رفته‌ایم و عجیب‌تر این‌که هنوز مثل زمان مادها کشاورزی می‌کنیم.
ایران برای همکاری‌های بزرگ با دولت چین آمادگی کامل دارد
پایگاه خبری راد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران و چین باید با استفاده‌ی کامل از فرصت‌ها و منابع هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌های پایه‌ برای همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک داشته باشند و ما آمادگی کامل داریم تا گام‌های بزرگ‌تری برای همکاری با دولت چین برداریم.
خرید و فروش با چین باید به تولید مشترک تبدیل شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان این که نمایشگاه ها باید بسترساز همکاری های تجاری باشد عنوان کرد که ایران بنا دارد از خرید و فروش با چین به تولید مشترک صنعتی برسد.
احیای جاده ابریشم، این بار تا قلب اروپا
پایگاه خبری راد: همانطور که دولت چین در طول تمام سال های گذشته تاکید کرده، همکاری خود با ایران را در احیای جاده تاریخی ابریشم ادامه خواهد داد و این بار بناست این مسیر تاریخی ترانزیتی به حرکت خود تا قلب اروپا ادامه دهد.
صفحه قبل | صفحه بعد