21:45 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ثبت اختراع

ثبت ۸۲ طرح اختراع در سامانه ثبت اختراع پارک فناوری اردبیل
پایگاه خبری راد: مرجعیت مالکیت معنوی و ارزیابی اختراعات در سال ۱۳۹۴ از سوی اداره ثبت اختراعات کشور به پارک علم و فناوری استان اردبیل واگذار شد و تاکنون ۸۲ طرح اختراع در سامانه ثبت اختراع با مرجعیت این پارک ثبت شده است.
اجرای پایلوت‌ صنعتی زباله‌سوز پلاسما برای زباله‌های خطرناک/کاهش 99 درصدی حجم پسماندها
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به دانش فنی ساخت زباله‌سوزهای پلاسمایی به عنوان روش پاک و سبز امحای زباله‌های خطرناک و ویژه دست یافتند و به گفته آنها قرار است تا پایان امسال دو پایلوت صنعتی این دستگاه با ظرفیت یک تن در روز برای امحای پسماندهای "صنعتی" و "ویژه" و دیگری با ظرفیت 5 تن در روز برای پسماندهای "شهری" و "بیمارستانی" راه‌اندازی شود.
ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانوالیاف در زمان کم
پایگاه خبری راد: پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانوالیاف در زمان کم با حجم بسیار بالا شدند.
نابودی شرکتهای دانش‌بنیان درصورت عدم اصلاح رویکردهای منفی/صادرات کالاهای دانشی قبل ازفروش داخلی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو دولتی بودن بخش زیادی از اقتصاد کشور و عدم کشش صنایع به دریافت فناوری را از چالش‌های موجود برای شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و گفت: در حال حاضر محققان برای ثبت اختراعات بین‌الملل و دریافت استانداردهای بین‌المللی ارز مورد نیاز خود را با چالش‌های زیاد از بازار آزاد تامین می‌کنند که ادامه این مسیر منجر به نابودی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.
تولید فشارسنج دیجیتال در کشور/نیازمند مسامحه وزارت بهداشت با تولید داخل هستیم
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت از تولید دستگاه فشارسنج دیجیتالی خبر داد و با اشاره به اینکه علت عدم ورود مستقیم محصول این شرکت به بازار، فرآیند طولانی و هزینه‌بر اخذ مجوزها و استانداردهای الزامی وزارت بهداشت است، گفت: نیازمند مسامحه وزارت بهداشت با تولید داخل هستیم.
اختراع ترکیب دارویی جدید در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
پایگاه خبری راد: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: محققان مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق شدند با ترکیب دو داروی شناخته شده، ترکیبی جدید با کاربردی نوین در زمینه درمان اختلالات نفروپاتی، فیبروز ریوی و رتینوپاتی را به مجموعه دارویی کشور اضافه کنند.
حمایت 90 درصدی کانون ثبت پتنت از اختراعات/پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان در تجاری‌سازی
پایگاه خبری راد: کانون ثبت پتنت ایران علاوه بر حمایت 90 درصدی از ثبت بین‌المللی اختراعات از شرکت‌های دانش‌بنیان تا زمان تجاری‌سازی اختراعات آنها پشتیبانی می‌کند.
نسل جدید هوا گرم‌کن‌های خورشیدی ساخته شد
پایگاه خبری راد: نسل جدید هوا گرم‌کن‌های خورشیدی به همت محققان پژوهشکده انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی طراحی و ساخته شد.
ساخت سیستم ترکیبی بیوراکتور با قابلیت حذف نیترات از آب آشامیدنی
پایگاه خبری راد: برای نخستین بار در کشور سیستم بیوراکتور انوکسیک/غشایی/ کلرزنی/هوادهی حذف نیترات آب آشامیدنی در پژوهشگاه مواد و انرژی طراحی و ساخته شد.
تولید نوعی رزین کروماتوگرافی برای خالص‌سازی پروتئین‌های دارویی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه تهران با همکاری محققانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از نانوزئولیت موفق به ساخت رزین‌هایی شده‌اند که در فرایندهای کروماتوگرافی کاربرد دارد و بازده آن در خالص‌سازی نوعی آنتی‌بادی، از مخلوط پروتئینی استخراج شده از باکتری، مورد بررسی قرار گرفته است.
ثبت 4 اختراع در پژوهشگاه فضایی طی امسال/گام پژوهشگاه برای تجاری‌سازی دانش و فناوری
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ثبت اختراع در اولویت برنامه‌های حمایتی پژوهشگاه قرار دارد، از ثبت چهار اختراع توسط محققان این پژوهشگاه در سال 1397 تا پایان مرداد ماه خبر داد.
سیستمی که از پسروی خودرو در سراشیبی‌ها جلوگیری می‌کند/دلایل عدم توفیق طرح در تجاری‌سازی
پایگاه خبری راد: محققان کشور سیستمی را برای جلوگیری از پسروی خودرو در معابر پر ترافیک با شیب تند عرضه کردند که به گفته آنها این سیستم بر روی تمامی خودروهای غیر اتوماتیک دیفرانسیل جلو قابل نصب است و از استهلاک خودرو نیز می‌کاهد.
آیا سامسونگ در بازی ۵G در زمین خود به هوآوی می‌بازد؟
پایگاه خبری راد: در حالی‌که نام سامسونگ الکترونیک با تکنولوژی در کره‌جنوبی گره خورده است، یک رقیب جدی در رقابت با این شرکت در کشور خودش برای ایجاد نسل پنجم شبکه بی‌سیم یعنی ۵G وجود دارد. شرکت Huawei Technologies هم‌اکنون در مسیر عرضه تجهیزات به هر سه اپراتور مطرح در کره جنوبی بوده و ارزش قرارداد اولیه حدود ۹ میلیارد دلار ارزیابی شده است.
حفظ اصالت فرش‌های دستبافت ایران با فناوری الیاف‌ "نورتاب"
پایگاه خبری راد: در راستای حفظ اصالت فرش دستبافت ایرانی یکی از شرکت‌های پارک علم و فناوری زنجان با همکاری موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش، الیاف هوشمندی را عرضه کردند که امکان اعمال آرم شرکت تولیدکننده در فرش در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.
مرکز آزمون پژوهشگاه فضایی زیرساختی حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فضایی ایران یکی از زیرساخت‌های اصلی و حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی است.