18:48 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تک نرخی شدن ارز

واردات دوباره جان می‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: آمارهای روزانه تجارت گویای آن است که در پایان هفتمین روز خرداد امسال میزان واردات کشور معادل ۳۳۰.۴ میلیون دلار و حجم صادرات ۱۲۹.۳۶ میلیون دلار بوده است.
قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به تخصیص ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد.
واردکنندگان خودرو یک‌شبه میلیاردر می‌شوند!
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تجربه سال‌های اخیر نشان داده که واردکنندگان خودرو از موقعیت‌هایی همچون تغییر نرخ ارز سوءاستفاده کرده و یک شبه میلیاردر می‌شوند.
امسال بیسکویت، شیرینی و شکلات گران نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از ثبات قیمت این محصولات در سال جاری خبر داد.
چرا با وجود فراوانی در عرضه، گرانی داریم؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که هیچ مشکلی از نظر عرضه کالا و خدمات در ماه مبارک رمضان وجود ندارد و گرانی به عوامل مختلفی از جمله افزایش نرخ ارز و بالا رفتن نرخ‌های جهانی برمی‌گردد اما در این ماه مقرر شده بسیاری از کالاها با گرانی مواجه نشوند اما نباید انتظار داشت هیچ چیز گران نشود.
احتمال افزایش قیمت تجهیزات پزشکی
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی وضعیت تولید، صادرات و بازار قیمت تجهیزات پزشکی در سال جاری را تشریح کرد و گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های تولید،‌ احتمالا شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت در بازار تجهیزات پزشکی خواهیم بود.
خروج ارز همراه مسافر نصف شد
پایگاه خبری راد: در تازه‌ترین تغییرات اعمال شده در ضوابط ورود و خروج ارز مسافری مجموع خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر تا سقف ۵۰۰۰ یورو تعیین می‌شود. این رقم نسبت به ۱۰ هزار یوروی قابل خروج قبلی نصف شده است.
افزایش ۱۵ درصدی درآمد صادراتی ایران
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت از رشد ۱۵ درصدی ارزش صادرات در فرودین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار رایانه و تبلت
پایگاه خبری راد: در حالیکه بازار رایانه و تبلت به واسطه نوسانات اخیر ارزی در رکود به سر می‌برد و مشتریان منتظر کاهش قیمت هستند، رئیس اتحادیه فناوران رایانه می‌گوید قیمت‌گذاری محصولات در این بازار با دلار ۶۰۰۰ تومانی انجام و پیش‌بینی می‌شود با توجه به توقف محصولات در گمرکات کشور در پی عطف به ماسبق شدن قانون تک‌نرخی ارز برای کالاهایی که در گذشته از طریق صرافی هزینه آن‌ها پرداخت شده، قیمت‌ها افزایش یابد.
بازار پوشاک جایی برای گرانی ندارد/ نیاز ارزی تولیدکنندگان تامین شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران معتقد است با توجه به تک نرخی شدن ارز، باید قیمت پوشاک وارداتی کاهش یابد. همچنین باتوجه به اینکه بازار پوشاک جایی برای گرانی ندارد، نیاز ارزی تولیدکنندگان باید تامین شود.
 فعلا تحمل کنید
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی خطاب به افرادی که تقاضای ارزی دارند که در سیاست جدید دولت سهمی نداشته و نیازمند تامین هستند گفت که فعلا تحمل کنند.
دلار تقلبی را چگونه شناسایی کنیم؟
پایگاه خبری راد: خواه ناخواه فعلا "دلار" به روال گذشته حکمران بازار ارز ایران است، حتی اگر تک نرخی شود، معامله آن قاچاق و یا قرار باشد زمانی یورو و یا پول محلی جایگزین آن شود. در هر حال همواره ارز خواستنی این بازار بوده و در مواقعی اشتها برای چنگ زدن به آن تشدید شده است. در این بین سواستفاده از این تقاضا و قالب‌کردن نوع تقلبی ارز خاص آمریکایی به مخاطبان ناآشنا مورد توجه خواهد بود.
قیمت ارز برای واردات خودرو 4850 تومان است!
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه از زمان انتقال سامانه ثبت سفارش واردات خودرو به سامانه جامع تجارت امکان ثبت سفارش وجود ندارد، گفت: قیمت تمام شده ارز برای واردات خودرو 4850 تومان است.
دلار ۴۲۰۰ تومانی به توسعه صادرات کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد که ۴۲۰۰ تومان نرخ واقع‌بینانه برای دلار است و در شرایط فعلی می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند.
احتمال تعطیلی نیمی از معادن کوچک
پایگاه خبری راد: معاون خانه معدن ایران با بیان این‌که عوامل مختلفی از سیاست‌های صادرات و واردات گرفته تا مشکلات مدیریتی به خصوص در راس سیاست‌گذاری حوزه معدن چشم‌انداز خوشایندی را برای این بخش در آینده پیش‌روی ما نمی‌گذارد، معتقد است که این احتمال وجود دارد در صورت وضع موجود تا ۵۰ درصد معادن کوچک تعطیل شوند.