03:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تغییر قیمت

افزایش ۱۰۹ درصدی هزینه خانوارهای ایرانی در خرید خودرو
نماد برتر- در حالی طی ماه گذشته هزینه خانوارهای ایرانی نسبت به پارسال بیش از ۴۱ درصد افزایش داشته که در این بین خودرو بالاترین حد تورم را به خود اختصاص داده و هزینه‌های مردم در این بخش به طور متوسط ۱۰۹ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
قیمت مواد شوینده تا ۴۰ درصد گران شد / زمان اجرا
نماد برتر- رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده از افزایش قیمت ۴۰ درصدی پنج قلم کالا و ۳۰ درصدی بقیه محصولات خبر داد و گفت: شرکت ها از آخر این هفته می‌توانند این تغییر نرخ را اعمال کنند.
چرا قیمت دستوری شرکت های بورسی باید لغو شود؟ صدمات عدم ممنوعیت
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با انتقاد از قوانین ناقض کارکردهای اصلی بورس . لزوم تعیین تکلیف لایحه حمایت از سهامداران جزء ، خواهان لغو قیمت دستوری شرکت های بورسی شد.
بازار اجاره مسکن، کمی آرام گرفت
نماد برتر- در اولین ماه پاییز، بازار اجاره مسکن به لحاظ حجم عرضه و تقاضا نسبت به تابستان با افت مواجه شد؛ در عین حال که گزارشهای میدانی از افت ۵ تا ۱۰ درصدی نرخها نسبت به تابستان حکایت دارد، آمارها نشان می دهد سیاست نرخگذاری برای اجاره بها توفیق چندانی نداشته است.
اختصاص مالیات خانه‌های خالی به احداث مسکن برای اقشار پایین
نماد برتر- استفاده از منابع مالیات بر خانه‌های خالی به منظور احداث مسکن برای اقشار پایین که در کشورهای توسعه یافته انجام می شود توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی است.
حسین‌زهی: باید بر نرخ ایرلاین‌ها نظارت شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید نظارت عالی‌ای بر روی نرخ بلیت هواپیماها اعمال شود.
 افزایش نرخ بلیت هواپیما اجحاف در حق اقشار متوسط جامعه است
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست‌ گذاری‌های غلط در حوزه حمل و نقل عمومی منجر به تشویق مردم به استفاده از وسیله شخصی نقلیه می‌شود و قطعا مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نخواهد داد.
افزایش قیمت چای/ رشد صادرات و کاهش واردات
نماد برتر- وضعیت تغییر قیمت چای خارجی حاکی از آن است که روند افزایش قیمت آن در ماه گذشته ادامه داشته و بالغ بر ۲۴ درصد گران شده است، این در حالی است که وضعیت تجاری چای نشان دهنده افزایش صادرات و کاهش واردات در پنج ماه اول امسال است.
دلایل مخالفت رئیس شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد
نماد برتر-رئیس شورای رقابت با اشاره به علت قیمت گذاری هر سه ماه یکبار محصولات خودرو ، دلایل مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد.
خودروسازان می خواهند ماهانه گران کنند/ زمان ارزانی خودرو
نماد برتر- با وجود نقدهای مطرح شده در رابطه با نحوه قیمت گذاری و فروش خودرو و وضعیت بازار، رئیس شورای رقابت می گوید با وضعیت ناپایدار اقتصادی فعلی و عرضه محدود در مقابل تقاضای کذایی بهترین و منصفانه ترین روش در دستور کار قرار گرفته و چاره ای جز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار و فروش از طریق قرعه کشی نداشته‌اند.
قفل زنجیر نابسامانی بازار مسکن در دست دلالان
نماد برتر- برخی کارشناسان انگشت اتهام گرانی مسکن را به سمت افزایش نابسامانی بازار مصالح ساختمانی نشانه می‌روند اما گویا مشکلات این بخش، زنجیره‌ای با صداها دلیل و علت در کنار نوسانات بازار ارز است که باز هم بافنده‌ی آن دلالان هستند.
چرا روغن جامد كمیاب شده است؟
نماد برتر- حدود چند هفته است که روغن جامد در بازار کمیاب شده است و براساس مشاهدات میدانی، خرده فروشی های سطح شهر تهران یا اکثرشان روغن جامد ندارند یا اینکه آن را با قیمت بالاتر به فروش می رسانند.
ایران خودرو و سایپا در انتظار مجوز افزایش قیمت ماهانه از سوی شورای رقابت
نماد برتر- در پی مصوبه افزایش سه ماهه قیمت خودروها و الزام فروش فوق‌العاده ماهانه، جلسات مشترک ایران خودرو و سایپا با شورای رقابت شدت یافته که به نظر می رسد از صدور مجوز جدید افزایش قیمت حکایت دارد.
محصولات شیرین و شکلاتی شرکت بازار پایه ای ۱۱ تا ۲۵ درصد گران شد
نماد برتر- شرکت شوکوپارس از افزایش ۱۱ تا ۲۵ درصدی انواع شکلات های پذیرایی و فله، میکا و اسمارت خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.
تخصیص دلار ارزان در بازار نهاده‌های دام چه مشکلاتی بوجود آورد
نماد برتر- درحالی که مساله توزیع و تخصیص دلار 4200 تومانی همچنان در بخش های محدودی ادامه دارد که تداوم این سیاست ناکارآمد ارزی هنوز در بازارها قربانی می‌گیرد و تداوم رانت را به دنبال دارد.