22:57 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعرفه واردات

انتقاد مشاور اقتصادی اوباما از جنگ تجاری ترامپ
پایگاه خبری راد: مشاور اقتصادی اوباما گفت جنگ تجاری دولت ترامپ به مثابه یک لایحه مالیاتی 100 میلیارد دلاری برای آمریکایی‌هاست.
موافقت ترامپ با حذف تعرفه واردات فلزات همسایگانش
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا اعلام کرد تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم کانادا و مکزیک حذف خواهد شد.
واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی‌خودرویی اقشار کم‌درآمد دوا نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بی‌خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی‌کند.
کل بازار گاز چین دست روسیه می‌افتد؟
پایگاه خبری راد: تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین ممکن است فضای بیش‌تری برای همکاری انرژی میان چین و روسیه فراهم کند که به دنبال شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری جدید در چین و سایر کشورهای خاورمیانه است.
جنگ تجاری ترامپ، بورس آمریکا را ریزشی کرد
پایگاه خبری راد: نگرانی‌ها از تداوم جنگ پرهزینه تجاری دولت ترامپ باعث ریزش بورس‌های جهانی شد.
صعود بورس‌های جهانی
با وجود افزایش نگرانی‌ها از جنگ تعرفه‌ای دولت ترامپ، بسیاری از شاخص‌های مهم بورسی در معاملات امروز صعودی شدند.
تراز تجاری آمریکا تضعیف شد
پایگاه خبری راد: جدیدترین آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا نتوانسته تراز تجاری خود در سال 2018 را مثبت کند و حتی شکاف میان صادرات و واردات این کشور در سالی که گذشت، افزایش یافته است.
سازمان حمایت بر قیمت‌ها نظارت دارد/ ارز تعیین‌کننده قیمت کالا در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فناوران رایانه با تأکید بر اینکه ارز ارائه‌شده برای واردات کالای حوزه فناوری تماماً به واردات منجر شده است، گفت: قیمت کالاهای وارداتی در بازار با توجه به ارز تأمینی آن تعیین‌شده و سازمان حمایت بر روند قیمت‌گذاری نظارت دارد.
از فیلتر تلگرام تا قیمت گوشی که بالا رفت و پایین نیامد
پایگاه خبری راد: افزایش چند برابری قیمت گوشی با افزایش نرخ ارز و سودجویی فروشندگانی که علی‌رغم دریافت ارز دولتی، کالاها را با نرخ ارز آزاد به فروش رساندند و فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام که موجب رشد پیام‌رسان‌های بومی شد را می‌توان در شمار مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۷ دانست.
مشکل بیمه تامین اجتماعی قالیبافان در سال ۹۸ حل می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صمت و رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در سال ۹۸ مشکل بیمه تامین اجتماعی قالیبافان حل خواهد شد، گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، اعتبار مورد نیاز اختصاص یافته تا بتوانیم بیمه تامین اجتماعی یک میلیون نفر از قالیبافان را تامین کنیم.
ارز دولتی را از واردات کره بسته‌بندی نگیرید
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای از رییس بانک مرکزی خواست تعرفه واردات کره بسته‌بندی در گروه کالایی یک باقی بماند و همچنان از ارز دولتی استفاده کند.
نظارت بر توزیع گوشت قرمز و بازار شب عید تشدید می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نظارت بر بازار شب عید گفت: از چند روز گذشته، نظارت و کنترل توسط تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشدید شده است و ضمن برگزاری گشتهای مشترک، در جاهایی که نیاز بوده دادستانی‌ها هم ورود کردند.
موج جدید افزایش قیمت طلا همزمان با افت دلار
پایگاه خبری راد: طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی امیدواری سرمایه گذاران به حل اختلافات تجاری آمریکا و چین و افت ارزش دلار به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته افزایش یافت.
هینه زندگی به وقت کارگران
پایگاه خبری راد: آمار اشتغال تعاونی‌های بعد از انقلاب اسلامی، اصلاح لیست کالاهای وارداتی مرزنشینان، اعلام رقم دقیق سبد هزینه کارگران در هفته آینده،پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و توسعه فضای کسب و کار قالیبافان از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.
قیمت روغن پالم در سال 2019
پایگاه خبری راد: طبق یک پیش‌بینی جدید، دورنمای قیمت روغن پالم در سال ۲۰۱۹، به دلیل رشد ذخایرش در اندونزی و مالزی نشانی از افزایش چشمگیر ندارد.