13:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم نفت

موضع ایران درباره کاهش تولید نفت اوپک
پایگاه خبری راد: نماینده ایران در هیات عامل اوپک موضع ایران درباره کاهش احتمالی تولید اعضای این سازمان را اعلام کرد.
بازار نفت نیازمند تصمیم اضطراری نیست
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه معتقد است که در شرایط فعلی بازارهای جهانی انرژی، اقدام اضطراری برای جلوگیری از کاهش بهای نفت لازم نیست.
بی‌نظمی دردسرساز عربستان در تعهدی ۶۰ ساله
پایگاه خبری راد: حدود سه سال پیش که اعضای اوپک برای تعهد کاهش تولید که باعث شد بازار جهانی نفت بعد از مدت‌ها به تعادل برسد، پای میز مذاکره نشستند، کم‌تر کسی گمان می‌کرد برخی اعضای بزرگ برای حفظ منافع خود، صلاح این سازمان ۶۰ ساله و بازار جهانی را نادیده بگیرند و با کاهش یا افزایش تولید بی‌برنامه خود برروی قیمت‌های جهانی نفت تاثیر بگذارند. این روزها نگاه بازار جهانی نفت باز هم به این کشورها دوخته شده تا قطعات پازل تعادل باز هم کنار هم چیده شوند.
سهم مالیات در اقتصاد افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از ظرفیت مالیات‌ها در کشور به طور کامل استفاده نمی‌شود، گفت: باید سهم مالیات را در اقتصاد از هفت به ۱۰ درصد برسانیم.
هدف اسرائیل از ارتباط با کشورهای عربی در دست گرفتن نفت آنان است
پایگاه خبری راد: عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیگر مشهور جهان عرب رویکرد کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را نقشه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی مساله فلسطین توصیف کرد.
رینگ صادراتی انرژی و کاهش اثربخشی آیسا
پایگاه خبری راد: عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی را می‌توان یکی از رویدادهای بااهمیت در عرصه تحولات اخیر بازار انرژی قلمداد کرد. موضوعی که به مناظره‌ای میان کارشناسان و صاحبنظران این حوزه تبدیل شده است.
آمریکا از روی استیصال ۸ کشور را از خرید نفت ایران مستثنی کرد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، فرمان رئیس جمهور آمریکا برای معافیت ۸ کشور از خرید نفت ایران را نشان دهنده شکست آمریکا دانست و گفت: ترامپ این فرمان را از روی استیصال و با اکراه صادر کرده است. این نشان می‌دهد که آمریکا در سیاست اصلی‌اش شکست خورده است.
مشتریان نفت ایران کفش آهنین به پا کردند
پایگاه خبری راد: نفت که همواره بازیگر نقش اصلی صحنه سیاسی بوده، این بار هم با خروج ترامپ از برجام هدف اصلی آمریکا برای کم رنگ کردن نقش ایران در عرصه جهانی قرار گرفت. اما در حالی‌که آغاز تحریم‌های نفتی علیه ایران به ساعت‌شماری افتاده، هدف آمریکا به سرابی تبدیل شده است.
آیا بازار نفت به عربستان اعتماد می‌کند؟
پایگاه خبری راد: همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران، عربستان سعودی به دلیل قتل یک خبرنگار منتقد ریاض، زیر سایه‌ای از ابهامات و انتقادات رفته است.
تحریم نفتی ۱۹۷۳ را تکرار نمی‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی در بحبوحه وخامت بحران بر سر قتل جمال خاشقجی، گفت این کشور قصد ندارد تحریم نفتی سال ۱۹۷۳ علیه مصرف‌کنندگان غربی را تکرار کند و نفت را از سیاست جدا نگه خواهد داشت.
چرا عربستان به اسلحه نفتی متوسل نخواهد شد؟
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی بعید است در بحران دیپلماتیکی که بر سر ناپدید شدن یک خبرنگار سعودی برجسته پس از مراجعه به کنسولگری این کشور در استانبول ایجاد شده است، از اسلحه نفتی خود استفاده کند.
نماینده ایران در اوپک: گفته بودیم دست از تحریم ایران بردارید
پایگاه خبری راد: نماینده ایران در هیات عامل اوپک با تاکید بر این که تحریم نفت ایران شدنی نیست، گفت: آقای ترامپ به شدت از ناتوانی برخی کشورها در ایجاد ظرفیت مازاد برای جایگزین کردن نفت ایران عصبانی است و این عصبانیت با لحن بدی از یکسو به شاه عربستان و از سوی دیگر به اوپک برای افزایش ندادن تولید نفت بیان می‌شود.
دلایل ریزش قیمت ارز و طلا از نگاه یک عضو کمیسیون برنامه
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آثار روانی و واقعی ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو را تشریح کرد.
سنگی که ترامپ به چاه نفت انداخت!
پایگاه خبری راد: از زمانی که آمریکا حرف از تحریم نفت ایران زد، تعادلی که در عرضه و تقاضا و همچنین قیمت نفت در بازارجهانی به وجود آمده بود دچار تنش و اختلال شد و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارشناسان و غول‌های بازار نفت سر به فلک کشیدن قیمت جهانی طلای سیاه است.
سرنوشت نفت ایران در بلندمدت چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نفت ایران به قدمت صد ساله‌اش روزهای افول و صعود داشته و تورق تاریخ حاکی از آن است که قرار گرفتن در وضعیت بحران قصه‌ای نام آشنا برای طلای سیاه ایران است. هر چند نفت ایران در این دوران در شرایط ناخوشی قرار دارد، اما پیش از این هم روزهای سخت‌تری را گذرانده است؛ اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این شرایط ماندنی نیست و برای آینده نفت ایران چشم انداز روشنی را پیش‌بینی کرده‌اند.