22:44 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تجدیدپذیر

ظرفیت تونل‌ بادی مشترک ایران و افغانستان چقدر است؟
نماد برتر- معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ظرفیت تونل بادی مشترک ایران و افغانستان ۳۰ هزار مگاوات تخمین زده شده که ۲۵ هزار مگاوات سمت افغانستان و ۵۰۰۰ مگاوات سمت ایران است.
 مصرف انرژی تجدیدپذیر در آمریکا رکورد زد
نماد برتر- مصرف انرژی تجدیدپذیر در آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای چهارمین سال متوالی رشد کرد و انرژی بادی و چوبی و انرژی ضایعات هر یک سهم ۲۴ درصدی از کل مصرف انرژی تجدیدپذیر در این کشور داشتند.
راه آهن خواف-هرات به مرحله نهایی رسید
نماد برتر-رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: توافق برای احداث راه آهن خواف-هرات صورت گرفته و کار به مرحله نهایی رسیده است. تمرکز این پروژه روی صلح بوده و کار با علاقه مندی پیش رفته و تا هفته آینده نیز پروژه افتتاح خواهد شد.
انرژی خورشیدی ارزان‌ترین سوخت تولید برق می‌شود
نماد برتر- آژانس بین المللی انرژی (IEA) اخیرا پیش بینی کرد تجدیدپذیرها در دهه جاری از زغال سنگ به عنوان محبوبترین سوخت تولید برق سبقت خواهند گرفت.
آینده انرژی باد در ایران چه خواهد بود؟
نماد برتر- هرچند که در طول بیش از دو دهه گذشته که از احداث اولین نیروگاههای بادی کشور می گذرد، رشد این نیروگاه‌ها آهنگی نسبتاً پیوسته و البته کند داشته و تنها پس از تصویب قانون خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، این روند تا حدودی شتاب گرفته است اما به نظر می رسد که آینده این انرژی با توجه به ظرفیت های بالای کشور در این حوزه درخشان باشد.
ریزش سنگین نفت متوقف شد
نماد برتر- قیمت نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت.
گلدمن ساکس: پیروزی بایدن به نفع نفت است
نماد برتر- گلدمن ساکس در یک ارزیابی جدید اعلام کرد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا عامل صعودی برای قیمتهای نفت خواهد بود زیرا هزینه صنعت شیل را افزایش داده و احتمالا باعث افت ارزش دلار می شود.
بررسی توانمندی دانش‌بنیان‌های ایرانی در نشست با هیات کنیایی
نماد برتر- شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و یک هیات دولتی از کشور کنیا در نشستی در خصوص توانمندی‌های یکدیگر بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
علت بی‌تفاوتی بازار نفت به انتخابات آمریکا
نماد برتر- کمتر از یک ماه دیگر به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و به نظر نمی رسد بازار نفت هنوز تصمیم گرفته باشد بین بایدن و ترامپ کدام یک از دو نامزد را ترجیح دهد.
ساخت پالایشگاه‌های جدید غیرضروری در چین
نماد برتر- چین در حال ایجاد ۱.۴ میلیون بشکه در روز ظرفیت جدید پالایش نفت است که ساخت آن تا پنج سال دیگر همزمان با پیک تقاضا برای سوخت در این کشور تکمیل خواهد شد.
شرکت‌های ملی نفت بازیگر اصلی بازار می‌شوند
نماد برتر- با کاهش گسترده هزینه از سوی صنعت جهانی نفت و وعده توسعه منابع جایگزین از سوی غولهای انرژی، خلاء به وجود آمده در عرضه به بازار را شرکت‌های ملی نفت مانند آرامکوی سعودی و شرکت ملی نفت ابوظبی پر خواهند کرد.
کابوس پساکرونایی اوپک
نماد برتر- چشم انداز بلندمدت اوپک در هفته های اخیر با اعلام رسیدن تقاضا برای نفت به پیک خود از سوی بریتیش پترولیوم و موارد دیگری مانند ممنوعیت خودروهای بنزینی در کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵ و وعده چین برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال ۲۰۶۰ تیره شده است.
کاربردی شدن نانو مواد محققان کشور در تولید زخم‌بندها و مواد ضد عفونی‌کننده
نماد برتر- نانو ذرات طلای یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در تولید داروی ضد سرطان و زخم‌بندهای دیگر شرکت‌ها کاربردی شده، ضمن آنکه این شرکت در اپیدمی کرونا ۷ هزار لیتر از نانو مواد خود را برای تولید مواد ضد عفونی کننده به بازار عرضه کرده است.
پیش بینی بازرگانان بزرگ جهان از عدم افزایش قیمت نفت
نماد برتر- مدیران بزرگترین شرکتهای بازرگانی نفت جهان روند احیای ضعیف تقاضا برای نفت و قیمتهای پایین در ماهها یا سالهای آینده را به دلیل پاندمی ویروس کرونا پیش بینی کردند.
هشدار روس‌نفت نسبت به بحران زایی تولیدکنندگان اروپایی
نماد برتر- شرکت روس‌نفت روسیه هشدار داد گرایش شرکتهای BP و رویال داچ شل به تجدیدپذیرها ممکن است باعث کمبود عرضه نفت و بالا رفتن قیمتها شود.