19:58 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بیژن زنگنه

مبارزی که با بمب‌ها و تحریم‌های اقتصادی جنگید
نماد برتر- حسین کاظم پور اردبیلی که روز شنبه درگذشت، از یک بمب گذاری جان سالم بدر برد که در آن به شدت مجروح شد، به اتهامات قاچاق اسلحه وقعی ننهاد و از منافع ایران در طول جنگ و تحریمها دفاع کرد و یکی از بهترین مذاکره کنندگان اوپک بود.
پیامک‌های کلاه‌برداری همچنان ارسال می‌شوند!
پایگاه خبری راد: مدتی است که پیامکی تحت عنوان سهمیه‌بندی بنزین برای برخی مشترکان ارسال می‌شود و علی رغم اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته همچنان افرادی هستند که فریب این پیام را می‌خورند و اقدام به واریز وجه برای افراد کلاه‌بردار می‌کنند.
آخرین وضعیت برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز
پایگاه خبری راد: طبق آخرین آمار، نفت درجای میادین مشترک غرب کارون حدود ۶۷ میلیارد بشکه اعلام شده که با ضریب بازیافت شش درصد ۶.۴ میلیارد بشکه می‌توان از این میادین برداشت کرد. این میزان با نفت خام ۵۰ دلاری ۲۳۰ میلیارد دلار برای ایران منافع خواهد داشت. علاوه‌بر این، ذخیره درجای گاز پارس جنوبی در طرف ایران، حدود ۱۴.۲ تریلیون مترمکعب و ذخیره‌ میعانات گازی بالغ بر ۱۹ میلیارد بشکه است.
آخرین وضعیت کیفیت بنزین در کشور
پایگاه خبری راد: تا چند سال پیش میزان تولید بنزین یورو در ایران صفر بود، اما اکنون حدود ۹۰ میلیون لیتر از ۱۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی با بالاترین استانداردهای زیست محیطی تولید می‌شود و آن‌طور که وزیر نفت گفته برنامه‌های متعددی برای افزایش کیفیت بنزین در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و آبادان در نظر گرفته شده است که با اجرای این طرح‌ها، کیفیت مابقی بنزین تولیدی کشور نیز ارتقا می‌یابد، اما اکنون نیز در کلانشهرها بنزین باکیفیت در حال توزیع شدن است.
آخرین خبرها از کارت‌ سوخت
پایگاه خبری راد: چند ماهی است که خبر طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی اعلام شده و از همان زمان تاکنون نیز شایعه‌های متفاوتی مبنی‌بر احتمال گران شدن و سهمیه‌بندی بنزین به‌گوش می‌رسید اما وزیر نفت صراحتا اعلام کرد که برای سهمیه‌بندی و دونرخی شدن بنزین هنوز تصمیمی اتخاذ و ابلاغ نشده است.
فرزاد B زیاد منتظر هندی‌ها نمی‌ماند
پایگاه خبری راد: ۱۰ سال از مذاکره ایران و هند برای امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی می‌گذرد، قراردادی که همچنان به سرانجام نرسیده است اما آنطور که معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده، برای توسعه فرزاد B زیاد منتظر هندی‌ها نخواهیم ماند و به زودی این انتظار تمام می‌شود.
زنگنه: بعضی از کشورهای نفتی خاورمیانه به آمریکا بیشتر احتیاج دارند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت در واکنش به اظهارات اخیر مقامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا به نفت خاورمیانه احتیاجی ندارد، با تمسخر گفت: آمریکا راست می گوید، نفت خاورمیانه به آمریکا نیاز دارد؛ یعنی بعضی از کشورهای نفتی خاورمیانه به آمریکا بیشتر احتیاج دارند؛ تا آمریکا نسبت به آنها.
مردم بهترین قاضی‌اند
پایگاه خبری راد: کیفیت سوخت ایران چند ماهی است که زیر ذره‌بین قرار گرفته و انتقادهای متفاوتی نسبت به آن شنیده می‌شود و این در شرایطی است که بالاترین رکن دولت کیفیت سوخت کشور را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و معتقد است که وزارت نفت در ارتقای کیفیت سوخت و محیط زیست گام‌های بلندی برداشته است.
تحقق آرزوی دیرینه صادرات بنزین
پایگاه خبری راد: صادرات بنزین گزینه جدید روی میز دولت است که برای این مهم نیز تدابیری در نظر گرفته و آن‌طور که وزیر نفت اعلام کرده ایران به دنبال افزایش صادرات این فراورده نفتی است.
فرآورده‌های نفتی لیتری چند؟
پایگاه خبری راد: بر اساس آمار، ایران در بین کشورهای دنیا جزو کشورهایی است که فرآورده‌های نفتی خود را با قیمت پایین‌ عرضه می‌کند که همین موضوع نیز چالش‌های متعددی همچون ازدیاد قاچاق در کشور را به وجود آورده است.
قابل توجه کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند
پایگاه خبری راد: درحالی که شائبه‌های بسیاری مبنی بر عدم تحقق طرح استفاده از کارت سوخت هوشمند وجود داشت، وزیر نفت صراحتا اعلام کرد که وزارت نفت به‌طور کامل آمادگی عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت را دارد و این طرح از ۲۰ مردادماه با جدیت اجرایی می‌شود.
رقیبی برای نفت ایران نیست
پایگاه خبری راد: در حالی که عربستان و امارات زیر پرچم آمریکا سعی در حذف ایران از بازار بین‌المللی نفت داشته‌اند، وزیر نفت کشورمان برای چندمین بار تاکید کرده است که هیچ کشوری نمی‌تواند جای نفت ایران را پر کند.
ورق بازار نفت به نفع ایران برگشت
پایگاه خبری راد: طی یک ماه اخیر گمانه‌زنی‌های متعددی مبنی بر تصمیم نهایی اوپک بر سر کاهش تولید مطرح شده بود که درنهایت توافق‌های دوجانبه و چندجانبه کشورهای عضو و حتی کشورهای غیرعضو و اظهارات رسمی و غیررسمی مقام‌های نفتی آن‌ها، این موضوع را پیش از اجلاس ۱۷۶ مسجل کرد که توافق بر سر تداوم کاهش تولید نفت قطعی است؛ موضوعی که طبق گفته مقام ارشد نفت ایران و کارشناسان داخلی می‌تواند منافعی را نصیب ایران کند.
صادرات نفت ایران رو به افزایش است
پایگاه خبری راد: ایران قله مقاومت تحریمی را پشت سرگذاشته و باوجود ادعای آمریکا مبنی بر صفر شدن فروش نفت، روند صادرات نفت در حال افزایش است؛ موضوعی که رئیس کل بانک مرکزی روی آن صحه گذاشته و بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که تأثیر تحریم بسیار کاهش یافته است.
تهدید تجهیزات فرسوده نفتی و توانمندی ایران برای نوسازی
پایگاه خبری راد: بخشی از صنعت نفت ایران دارای تجهیزات قدیمی است و فرسودگی در بخشی از تأسیسات و تجهیزات آن، به‌ویژه در تأسیسات نفت و پتروشیمی در نقاط مختلف به تهدیدی تبدیل شده است. موضوعی که بارها وزیر نفت به آن اشاره داشته اما رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، برروی این موضوع مهر تایید نزده و بر این باور است که تنها در حوزه تکنولوژی با مشکلاتی مواجهیم.