02:56 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بیمه نامه

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس استارتاپ‌های بیمه‌ای با بیان این‌که نگاه بیمه مرکزی نسبت به گسترش استارتاپ‌های بیمه ای مثبت است، الکترونیکی سازی خدمات بیمه‌ها را در گسترش صنعت بیمه و بیمه عمر موثر دانست.
«بیمه مهریه» مرد را از پرداخت مهریه نجات می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: «بیمه مهریه» پیشنهادی بود که ابتدای دهه ۹۰ به عنوان راه حلی برای پرداخت مهریه از سوی برخی مسئولان حوزه زنان و همراهی یکی از شرکت‌های بیمه‌ای مطرح شد؛ پیشنهادی که اگرچه هیچوقت عملی نشد اما با سیر صعودی قیمت سکه و ناتوانی مردان برای پرداخت مهریه، بار دیگر قوت گرفته است.
بیمه‌های عمر از پس تعهداتشان برمی‌آیند؟
پایگاه خبری راد: بیمه‌های عمر از انواع پیشرفته تعهدات بیمه‌ای هستند که می‌توانند علاوه بر پوشش ریسک‌های ناشی از فوت افراد برای خانواده‌هایشان، در زمان زیستن فرد هم از او حمایت کنند؛ اما بیمه‌های عمر چگونه می‌توانند این همه را با هم انجام دهند؟
تمرکز یک شرکت بیمه‌ای بر روی خانواده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بیمه سامان با بیان اینکه این بیمه سعی دارد تا تمرکز فعالیت های خود را بر خانواده‌ها متمرکز کند گفت که انجام تعاملات اتکایی به شرکت‌های بیمه مبتنی بر بستر دیجیتال و همچنین اعطا کد یکتا به بیمه‌نامه‌ها که با بیمه شخص ثالث اتومبیل شروع شده و به بیمه نامه های درمان و آتش سوزی نیز به زودی تعمیم پیدا می کند.
نظارت بیمه مرکزی بیمه‌های عمر را مطمئن می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرکل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی با اشاره به انواع مختلف بیمه‌های زندگی، سازوکار نظارتی بر این بیمه ها برای اطمینان بخشی به بیمه گزارها را تشریح کرد.
تجربه بیمه های داخلی برای بیمه واردات خودرو و قطعات
پایگاه خبری راد: برای واردات خودرو، قطعات و دستگاه های مورد نیاز صنایع، صنعت بیمه می تواند از بیمه نامه های داخلی استفاده کند و مهم است بنادری برای تخلیه و بارگیری استفاده شوند که بیمه نامه ایرانی را به رسمیت بشمارند.
رشد ۱۸.۴ درصدی صنعت بیمه در سال ۹۶
پایگاه خبری راد: رئیس کل بیمه مرکزی، گزارش آمار (اولیه) عملکرد صنعت بیمه در سال ۱۳۹۶ را اعلام کرد و گفت: شاخص حق بیمه سرانه طی سال ۱۳۹۶ به حدود ۴.۲ میلیون ریال می رسد که در مقایسه با سال گذشته اش ۱۸.۴ درصد رشد داشته است.
پوشش بیمه‌ای شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
پایگاه خبری راد: تمامی زائران داخلی و خارجی شرکت کننده در بیست ونهمین سالگرد مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند.
اساسنامه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی ابلاغ شد
پایگاه خبری راد: اساسنامه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی از سوی معاون اول رییس‌جمهور در روزنامه رسمی کشور ابلاغ شد.
تاثیرات نوسانات نرخ ارز بر صنعت بیمه
پایگاه خبری راد: تغییرات نرخ ارز و تصویب دلار 4200 تومانی بر صنعت بیمه نیز تاثیراتی دارد و می‌تواند وضعیت این شرکت‌ها را از لحاظ سودآوری یا زیان‌دهی تحت تاثیر قرار دهد.
بازرسی اجباری آسانسورها در بن‌بست!
پایگاه خبری راد: با گذشت بیش از یک سال از وعده اعلام شده در ارتباط با اجرای طرح اجباری بازرسی ادواری آسانسورها، این تصمیم بسیار مهم کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که به نتیجه نهایی برسد.
طراحی بیمه‌نامه تضمین کیفیت کالاهای ایرانی
پایگاه خبری راد: بیمه‌نامه جدیدی در رابطه با تضمین کیفیت کالاهای ایرانی طراحی شده که بر مبنای آن چنانچه دارنده این بیمه نامه نسبت به کیفیت کالای خریداری شده دچار مشکل شود می‌تواند از طریق شرکت بیمه خسارت خود را دریافت کند.
ضوابط تخفیفات بیمه شخص ثالث عادلانه‌تر شد
پایگاه خبری راد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه و هیات وزیران چارچوب تخفیفات بیمه شخص ثالث در راستای حمایت از رانندگان قانونمدار و برقراری عدالت، ضوابط تخفیفات حق بیمه شخص ثالث تغییر کرد.
بعضی کارگران ساختمانی طلافروش و معاون بانک از آب درآمدند!
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون انجمن‌های صفنی کارگران ساختمانی از ثبت نام بیش از ۲۷۰ هزار نفر در سامانه بیمه کارگران ساختمانی خبر داده و می‌گوید: برای ثبت نام در این سامانه و بیمه تامین اجتماعی شدن، افراد و عناوین شغلی مختلفی خود را کارگر ساختمانی جا زده‌اند!
کسر «تخفیف» بیمه‌نامه شخص ثالث رانندگان
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه بیمه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران گفت: براساس ماده ۱۸ قانون جدید شخص ثالث، حذف تخفیف‌ این بیمه‌نامه در صورت بروز تصادف پلکانی شده و احتمالا از بهمن‌ماه اجرایی می‌شود.