16:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بودجه عمرانی

برنامه‌های بودجه ۹۸ برای حمایت از تولید و اشتغال
پایگاه خبری راد: در بودجه سال آینده هفت برنامه اصلی برای حمایت از تولید و اشتغال تعریف شده که در کنار آن حمایت‌هایی از زیرساخت‌ها، تولید و اشتغال انجام خواهد شد.
نبودن بودجه کافی برای لاستیک های سهمیه ای در یزد!
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به نبود بودجه کافی شهرداری برای توزیع لاستیک‌های سهمیه‌ای برای تاکسی‌ها، تاکید کرد: یزد چنین بودجه‌ای را ندارد.
آیا وعده دولت در 14 آذر ماه محقق می شود؟
پایگاه خبری راد: وضعیت مالی دولت که این روزها در حال چکش‌کاری بودجه ۱۳۹۸ است، به گونه‌ای است که توانسته درآمد و هزینه را با هم منطبق کند.
روال بودجه‌های عمرانی دوباره برگشت
پایگاه خبری راد: بعد از اینکه پرداخت بودجه‌های عمرانی در محدود دفعاتی در تیر و مردادماه امسال از رقم مصوب بیشتر شده بود، این روند دوباره برگشت و بودجه پروژه‌ها عمرانی بار دیگر محقق نشد، دولت باید در نیمه دو سال تا ۳۵ هزار میلیارد تومان دیگر به این بخش پرداخت کند.
دیوار کج یارانه به ثروتمندان تا کجا بالا می‌رود؟
پایگاه خبری راد: اخیرا رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفته که «اطلاعات افراد به نحوی در اختیار ما قرار گرفته که در حال حاضر با شماره ملی یا شناسه شرکتی فرد می‌توانیم بگوییم چه دارایی‌هایی در مملکت دارند»؛ این اظهار نظر در حالی است که یکی از توجیهاتی که دولت برای عدم حذف ثروتمندان از یارانه‌ها می‌آورد عدم دسترسی به اطلاعات درآمدی افراد مختلف است.
 ۵۸۰۰ پروژه‌ عمرانی نیمه‌تمام در کشور!
پایگاه خبری راد: در حال حاضر بیش از ۵۸۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که عمده آن در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی و منابع آب قرار دارد. برای تکمیل این طرح‌ها بیش از۵۰۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم است.
۱۲ راهکار اتاق بازرگانی برای خروج از مشکلات ارزی و تجاری
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، ضمن اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه مسائل ارزی و تجاری به تشریح نتایج این سیاست‌ها در اقتصاد پرداخت و برای خروج کشور از مشکلات ارزی و تجاری ۱۲ راهکار ارائه کرد.
سالانه ۲۰‌ هزار میلیارد یارانه به ثروتمندان تعلق می‌گیرد
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه اظهار کرد که سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به چهار دهک ثروتمند جامعه یارانه تعلق می‌گیرد که این مبلغ خود به اندازه یکسال بودجه عمرانی کشور است.
پیش‌بینی صعود بیکاری در استان یزد
پایگاه خبری راد: قرار گرفتن یزد جزو هفت استان دارای بالاترین نرخ بیکاری و با در نظر گرفتن بودجه عمرانی دولت، روند سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بخش خارجی، چشم اندازها به گونه‌ای نیست که شاهد کاهش نرخ بیکاری تا پایان امسال باشیم.
کلان‌شهرها خالی از سکنه‏ می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب هشدار داد: اجرای پروژه‌های بزرگ شیرین‏‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس، دریای عمان و خزر (مازندران) به مشهد، فارس، سمنان و بخش‌هایی از فلات مرکزی نه‌تنها به خالی‏ از سکنه‏ شدن بخش عمده‏‌ای از جمعیت کشور می‌انجامد بلکه اجرای این پروژه‌ها با جذب منابع مالی هنگفت، از اجرای راهکارهای مدیریت مصرف آب شهری (کاهش هدررفت، نصب تجهیزات کاهنده، جداسازی آب شرب از بهداشت و فضای سبز، تعرفه ‏ها، جریمه‏ ها، آموزش و فرهنگ‏ سازی) نیز جلوگیری می‏ کند و یک فرصت ارزشمند را در حوزه مدیریت آب شهری می‌سوزاند.
برآورد 35 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی گفت: هم در بخش اشخاص حقوقی و هم مشاغل و هم در برخی از فعالیت‌های ثبت نشده یا کارت بازرگانی، فرار مالیاتی وجود دارد که برآورد می‌شود 35 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی اتفاق بیفتد.
ارتباط خاموشی‌ها با بدهی دولت به پیمانکاران
پایگاه خبری راد: نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق گفت: اجرای ۳۰۰ قرارداد جاری صنعت برق متوقف شده، چرا که بخش خصوصی توان ادامه اجرای این قراردادها را ندارد و لازم است که در این میان دولت نگاه ویژه تری به صنعت برق داشته باشد.
قانون نظام مهندسی، روز از نو روزی از نو؟!
پایگاه خبری راد: کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان روز سوم تیرماه ۱۳۹۷ در کمیسیون عمران مجلس به تصویب رسید که یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران می‌گوید تمایز و گاهی تنافر نگاه تدوین کنندگان در قانون ۱۳۷۴، لایحه پیشنهادی ۱۳۹۶ و پیش‌نویس ۱۳۹۷ کاملا دیده می‌شود.
در برابر تحریم به جای پر شدن انبارها، بازار باید رنگین شود
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور با بیان اینکه "ما به همه جوانان، مهندسان و کارگران کشور افتخار می کنیم"، تاکید کرد: باید تهدید دشمن را دفع و به فرصت تبدیل کنیم و با افزودن به هزینه بدخواهان، آنها در مدت کوتاهی در برابر ملت ایران تسلیم خواهند شد .
مقایسه شهرهای ساحلی ایران با دیگر نقاط جهان
‌زمانی که به عنوان یک شهروند در خیابان‌های شهر بندرعباس قدم می زدم، به فکر فرو رفتم که وقتی کشور ما از نظر پایگاه خبری راد: داشتن جاذبه های طبیعی زیبا، هفتمین کشور دنیاست، چرا آنقدر در جذب گردشگر ضعیف عمل می‌کند؟ همین امر باعث شد که به دنبال طرح هایی بروم که چگونه کشورهایی که حتی جاذبه های طبیعی ندارند، توانسته‌اند، صنعت توریسم را به خوبی گسترش داده و حتی به اقتصاد اول کشورشان بدل کنند و همین امر ضرورت آنالیز طرح‌های ساده گردشگری که با استفاده از آن‌ها هم می توان به توسعه‌ی گردشگری که یکی از اهداف سند چشم انداز ایران در سال 1404 است، پرداخت و هم به سراسر کشور جلوه زیبا می‌دهد.