06:23 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بسته جدید ارزی

"می‌خواهند کمر پتروشیمی را خم کنند"!
پایگاه خبری راد: دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ضمن ارائه جزییات عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازار از میزان هجمه‌ای که به این صنعت وارد است، انتقاد کرد و گفت‌: می‌خواهند کمر پتروشیمی را خم کنند.
شروط واردات و فروش اسکناس ارز برای صرافی‌ها
پایگاه خبری راد: پس از این‌که بانک مرکزی در روزهای گذشته دستورالعمل خرید و فروش اسکناس ارز را به صرافی‌ها ابلاغ کرد، صرافی‌ها اکنون می‌توانند تحت شرایط تعیین شده اسکناس به کشور وارد کرده و برای تامین نیازهای موجود، آن را در بازار به فروش برسانند.
از فعالان بازار اصرار؛ از پتروشیمی‌ها انکار!
پایگاه خبری راد: بیش از یک ماه از معرفی بسته جدید ارزی که طبق آن شرکت‌های پتروشیمی موظف شده اند ارز صادراتی خود را در سامانه نیما وارد کنند، گذشته است، اما اخبار ضد و نقیضی درمورد این وظیفه شرکت‌های پتروشیمی به گوش می‌رسد. از یک سو برخی فعالان بازار بر این باورند که شرکت‌های پتروشیمی در ارائه ارز صادراتی خود در سامانه نیما تخلف می‌کنند و از سوی دیگر شرکت‌های پتروشیمی با عدد و رقم بر صحت عملکرد خود تاکید دارند.
پتروشیمی‌ها در عرضه مواد اولیه و ارز صادراتی خود تخلف می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: درحالی که برخی از تخلف شرکت‌های پتروشیمی در عرضه مواد اولیه خود به تولیدکنندگان داخلی و ارائه ارز صادراتی در سامانه نیما شکایت دارند، یک کارشناس ارشد حوزه انرژی بر این باور است که شرکت‌های پتروشیمی در عرصه‌های مذکور تخلف نمی‌کنند اما از انجایی که نظارت درستی بر نحوه عملکرد آن‌ها وجود ندارد اختلالاتی در بازار ایجاد می‌شود.
شرایط پرداخت مجدد ارز مسافرتی در بانک‌ها/ نرخ به روز شد
پایگاه خبری راد: برگشت ارز مسافرتی به بانک‌ها با تغییری در نحوه پرداخت نسبت به قبل همراه نیست و فقط قیمت آن همسطح بازار شده است، یورو برای مسافران تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است.
ریزش طبقات متوسط مردم به زیر خط فقر
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتفد است: سیاست رهاسازی قیمت ارز منجر به تورم شدید خواهد شد و هم رکود مزمن را که با وجود تلاش‌های دولت در چند سال گذشته دامن اقتصاد کشور را رها نکرده است، تشدید کرده و تعطیلی یا ورشکستگی واحدهای تولیدی به خصوص در بخش صنعت و خدمات را در پی خواهد داشت.
خواب ناظران در آشفتگی بازار/کسی پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: در شرایطی که وضعیت بازار با چالش‌ و معضلاتی از گرانی تا گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، آشفتگی، شایعه و امثال آن مواجه است، مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از صدر تا ذیل به عنوان متولی اصلی نظارت بر بازار، روزه سکوت گرفته اند.
چای هم دلار دولتی گرفت هم ۲۲ درصد گران شد!
پایگاه خبری راد: چای وارداتی هم یکی دیگر از محصولاتی است که از ابتدای امسال ارز دولتی دریافت کرده، اما مشمول افزایش قیمت در همین بازه زمانی شده است؛ به گونه‌ای که با وجود ارزن‌تر شدن نسبی نرخ واردات، قیمت این محصول در بازار مصرف‌کنندگان بیش از ۲۲ درصد گران‌تر از پارسال شده است.
بازار ۳ درصدی ارز رها شد!
پایگاه خبری راد: بازار آزادی که سیاست‌گذار ارزی می‌گوید فقط سه درصد معاملات در آن انجام می‌شود، ‌اکنون به حدی ملتهب پیش رفته و قیمت‌ها بی‌منطق در حال رشد است که ظاهرا بانک مرکزی این بازار سه درصدی را رها کرده و سری به آن نمی‌زند، البته از چندی پیش این سیگنال به بازار آزاد داده شد که قرار نیست ارزی در آن حراج شود.
۲۵۰ میلیون دلار ارز دولتی برای گرانی گوشت!
پایگاه خبری راد: در حالیکه طبق اعلام وزارت کشاورزی، حدود ۲۵۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات گوشت قرمز اختصاص پیدا کرده که قیمت این محصول طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر رو به افزایش بوده و روز به روز گران‌تر می‌شود.
هشدار صنعتگران یزد از احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی
پایگاه خبری راد: صنعتگران استان یزد با صدور بیانیه‌ای، راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج کشور از بحران اقتصادی کنونی را ارائه کردند.
شرایط متفاوت سپرده‌گذاری ارزی/ سود دلار هم منحرف شد
پایگاه خبری راد: با وجود ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها برای سپرده‌گیری ارزی و تعیین شرایط مشخص برای انواع ارز، باز هم بانک‌ها گزینه‌های متفاوتی برای افتتاح حساب ارزی دارند؛ به طوری که نرخ سود تعیین شده در برخی موارد منحرف از ضوابط تعیین شده در دستورالعمل است.
بورس همچنان جای رشد دارد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید قیمت ارز در بازار ثانویه باید بر اساس عرضه و تقاضای نامحدود انجام شود، اما در حال حاضر قیمت ارز در بازار ثانویه در نقطه ای خاص و با توجه به معاملات محدود یک پتروشیمی خاص کشف می‌شود که این موضوعات در معاملات بورس نیز تاثیرگذار است.
ارز دانشجویی با نرخ بازار پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی از تعیین تکلیف ارز دانشجویی و پرداخت با نرخ بازار خبر داد.
در معاملات نیمایی چه می‌گذرد؟
پایگاه خبری راد: در حدود۲۰ روزی که از اجرایی شدن بسته جدید ارزی می‌گذرد حدود یک و نیم میلیارد دلار ارز در سامانه نیما و بین صادرکنندگان و واردکنندگان مورد معامله قرار گرفته است.