22:49 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برچسب

نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور از افزایش نظارت‌ها بر آمبولانس‌های خصوصی خبر داد.
وزیر صمت: به اذن رهبر معظم انقلاب باید ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی هزینه شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه(۲۵ مرداد) به استان همدان و شهرستان ملایر سفر کرد. بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت، بافتینه و بافتسان و نشست با فعالان اقتصادی شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رحمانی به ملایر بود. این دعوت از سوی استاندار و پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر صورت گرفت و رحمانی از واحدهای تولیدی بزرگ استان همچون بافتسان و بافتینه و واحد تولید مبل و منبت در ملایر بازدید کرد.
اختلاف نرخ میوه از میادین تا سطح شهر + قیمت‌ها
پایگاه خبری راد:بررسی بازار میوه نشان از آن دارد که همچنان قیمت میادین و سطح شهر تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند و از سوی دیگر با وجود نظارت و اعمال جریمه از سوی دستگاه‌های نظارتی، همچنان برخی از واحدهای صنفی از ارائه فاکتور و نصب برچسب قیمت خودداری می‌کنند.
دام زنده برای عید قربان کیلویی چند؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه تمام تمهیدات در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم دام زنده در روز عید قربان ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان باشد و گوشت دام‌های ذبح شده این روز با برچسب مخصوص برای خرید از سوی افراد در سطح شهر توزیع خواهد شد.
استخراج قانونی ارز دیجیتالی چگونه است؟
پایگاه خبری راد: درحالی که در مصوبه هیات دولت، استخراج رمزارز به عنوان یک صنعت شناخته شده است، قوانین مربوط به استخراج رمزارز تعیین و ابلاغ شد.
چرا راهکارهای مدیریت مصرف اجرا نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیریت مصرف یکی از اصولی است که همواره بر آن تاکید و قوانینی هم برای آن وضع شده است، با این حال کارشناسان بر این باورند که راهکارهایی که برای این منظور پیش‌بینی شده اجرا نمی‌شود و این موضوع گره‌ای را در مدیریت مصرف ایجاد کرده است.
طرح‌های کنترل قاچاق و مصرف سیگار همچنان خاک می‌خورد
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه از سال ۱۳۹۴ طرح‌های گسترده‌ای برای مبارزه با عرضه سیگار قاچاق، ممنوعیت فروش سیگار به صورت نخی و فروش به افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده، اما مشاهدات از خرده‌فروشی‌های سطح شهر نشان می‌دهد طرح‌های مذکور تاکنون نتیجه عملی و ملموس نداشته‌اند.
چرا هر ساختمان به یک برچسب مصرف بهینه انرژی نیاز دارد؟
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی گروه توسعه پایدار شهری و منطقه‌ای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: ساختمان‌ها را باید طوری بسازیم که کمتر هدررفت انرژی داشته باشند و چیدمان ساختمان‌ها در کنار هم باید به گونه‌ای باشد که اصول بهره‌وری انرژی (Energy saving) رعایت شود.
کنترل اصناف بر بازار کم شده است
پایگاه خبری راد: معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اصناف نظارت را جدی‌تر بگیرند، گفت: کالاها باید برچسب قیمت داشته باشند.
دستورالعمل الگوی مصرف برق و گاز طبیعی ابلاغ شد
پایگاه خبری راد: شورای عالی انرژی کشور در راستای وظایف تصریح شده در تبصره ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف، الگوی مصرف برق و گاز طبیعی را تصویب کرد.
افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی براساس میزان تورم
پایگاه خبری راد: مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه در غالب شهرهای کشور نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی مبنای افزایش کرایه‌ها قرار داده می‌شود، گفت: با این وجود در برخی از شهرها رانندگان پیشنهاد دادند که کرایه‌ها افزایش داده نشود و آنان به منظور رقابت با سایر ارائه دهندگان خدمات در این بخش با همان نرخ کرایه قبلی به فعالیت خود ادامه دهند.
بیانیه مشترک انجمن برق‌آبی ایران و کمیته ملی سدهای بزرگ ایران درباره سیلاب‌ها
پایگاه خبری راد: در بیانیه انجمن برق‌آبی ایران و کمیته ملی سدهای بزرگ ایران، درباره سیلاب‌های فروردین ۹۸ تاکید شده اگر از سیلاب‌های اخیر درس‌های لازم را بگیریم و پس از فرونشست سیل و رُفت و روب گل‌ولای، حافظه‌هایمان کم‌رمق نشود، حتماً ما ساکنان این سرزمین برندگان این عرصه‌ایم وگرنه در هر حال بازنده خواهیم بود.
تبلیغ فروش طلایاب در خیابان‌ها با کدام هدف؟
پایگاه خبری راد: بررسی تبلیغات چسبیده شده بر کف برخی از خیابان‌های تهران حکایت از آن دارد که برای خرید طلایاب که به نظر می‌رسد سارقان و جویندگان گنج بیشتر به دنبال آن باشند، در حدود ۳ تا ۹۵ میلیون تومان قیمت دارد.
واتس‌اپ به جنگ با شایعه پراکنی‌های مجازی می‌رود
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ درحال تست یک قابلیت جدید است تا کاربران بدان وسیله بتوانند پیام‌های مخرب و اخبار جعلی در این پلت‌فرم را به سادگی تشخیص دهند.
مخالفان و موافقان اقتصادی FATF چه می‌گویند؟
پایگاه خبری راد: جدا از نگاه‌های منفی یا مثبت سیاسی و امنیتی به تصویب لوایح مرتبط با FATF از لحاظ اقتصادی نیز تصویب FATF در شرایط فعلی کشور مورد اختلاف اقتصاددانان است. مخالفانی که معتقدند "اوضاع مبادلات مالی دیگر بدتر از این نخواهد شد و FATF فقط برای کشور هزینه دارد." در مقابل موافقانی قرار دارند که اعتقاد دارند" FATF یک استاندارد در مبادلات مالی است و بدون آن حتی دوستان ما نیز با ما کار نخواهند کرد."