11:03 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برداشت

احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
بازار سرمایه و واکنش‌ مثبت و منفی به متغیرهای کلان اقتصادی
اگر به هر دلیلی مولفه‌های کلان اقتصادی از حد استاندارد خارج شوند، بازار سرمایه نیز دچار ضرر و زیان می شود.
ضرر و زیان ۶۰ درصدی بازار سرمایه از قیمت گذاری دستوری
در صورتیکه بخواهیم از بازار سرمایه حمایت ویژه داشته باشیم، نیاز به تزریق پول و حمایت های غیر موجه از لحاظ اقتصادی نیست بلکه باید در جهت اجرای طرح لغو قیمت گذاری گام برداشته تا شاهد متحول شدن صنایع در کشور باشیم.
ترمز دستی قیمت گذاری دستوری کشیده شود
در صورتی‌که بخواهیم از بازار سرمایه حمایت ویژه داشته باشیم، نیاز به تزریق پول و حمایت های غیر موجه از لحاظ اقتصادی نیست بلکه باید در جهت اجرای طرح لغو قیمت گذاری گام مؤثر برداشته شود تا شاهد متحول شدن صنایع در کشور باشیم.
دریافت اخبار مثبت در بازار سرمایه دور از ذهن نیست
با تشکیل تیم مذاکره کننده و رفع تحریم‌ها، امید برای تعادل قیمت دلار، بیشتر شده و بازگشت ثبات به بازار و احتمال آرامش نسبی در بازار به وجود می آید.
طرح مالیات بر عایدی سرمایه‌؛ بازگشایی مسیر تولید و اشتغال
در طرح مالیات بر عایدی سرمایه قرار است سرمایه‌ها به جای خروج از مسیر تولید وارد عرصه تولید و اشتغال شده و دست دلالان از بازار کوتاه شود.
دوئل سخنرانی رئیسی و بایدن در بازار ارز
در آخرین روز تابستان اخبار سیاسی و برخی تصمیم ها در خود محدودیت انتقال ریالی نقش اول را در بازار ارز و روند قیمت دلار دارند.
اسارت دوگانه قندی ها به دست دولت
یکی از بزرگترین معضلات شرکت‌های تولیدکننده قند و شکر این است که نه می‌توانند به نرخ بازار بفروشند و نه می‌توانند به نرخ دلخواه بخرند.
ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین کسری بودجه
دولت با کسری تراز عملیاتی مواجه است؛ بنابراین، باید از محل واگذاری دارایی‌های مالی یا سرمایه ای کسری بودجه عملیاتی خود را پوشش دهد.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ گامی موثر در نابودی فساد
تاکنون استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ اثر مثبتی بر عملکرد شرکت‌ها نداشته است و به نظر می‌رسد با حذف آن قدم مثبتی برای نابودی رانت و فساد برداشته می‌شود.
مصوبات جدید دوره‌های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه
در راستای توسعه آموزش‌­های تخصصی و حرفه‌­ای مرتبط با بازار سرمایه، دوره­ MBA یکساله بازار سرمایه توسط شورای سیاست‌گذاری دوره‌­های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه طراحی شده و به زودی پذیرش دانشجو توسط مراکز مجاز آموزشیِ تحت نظارت سازمان در این دوره‌­ها آغاز خواهد شد.
برداشت قیمت دلار از صحبت های رئیسی
می توان گفت واکنش بازار به صحبت های رییس جمهور خنثی و متمایل به افزایش قیمت دلار بود.
چشم اسفندیار گزارشگری مالی در ایران
از آنجا که حسابرسی صورت‌های مالی، ادامه طبیعی فرایند گزارشگری مالی است ، حسابرسی ارزش منصفانه و برآوردهای حسابداری ناشی از آن از نقطه نظر فنی و تکنیکی چالش اصلی حرفه نیز خواهند شد
دامنه نوسان مانع جدی بازارگردان‌ها
بازارگردانی سهام در بورس‌های دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد اما؛ در ایران به سبب وجود دامنه نوسان و حجم مبنا با حالت مطلوب فاصله بسیاری دارد.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.