05:49 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش تعاون

کاهش سهم زنان در مشاغل و پست‌های مدیریتی
پایگاه خبری راد: با وجود آن که در سالهای اخیر افزایش مشارکت اقتصادی زنان همواره مورد توجه بوده اما متاسفانه آمارهای موجود حاکی از آن است که علیرغم افزایش چشمگیر تعداد زنان توانمند و کارآفرین در کشور، میزان مشارکت اقتصادی زنان به ویژه در مشاغل مدیریتی و در تصدی پستهای مدیریتی بسیار ناچیز و اندک است.
 تعهد پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در پی وقوع سیل در کشورمان در فروردین ۹۷، بانک توسعه تعاون به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان داشته که جمعاً ۱۱ هزار فقره تسهیلات و در قالب دو طرح پرداخت خواهد شد.
چرا تعاونی ها قدرت قدیم را ندارند؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق تعاون مازندران با انتقاد از دولتی بودن اقتصاد کشور تصریح کرد: بخش تعاون در رقابت با دولت که درصد بالایی از اداره امور اقتصادی را در اختیار گرفته، توانمندی خود را از دست می‌دهد.
خروج از چالش بیکاری با حمایت از تولید داخلی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق تعاون ایران بیکاری و رکود را از جمله چالش‌های اقتصاد کشور دانست و گفت: راه برون رفت از این تنگنا توجه ویژه به حمایت از تولید داخلی است.
ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل در بخش تعاون طی سال ۹۷
پایگاه خبری راد: بر اساس گزارش‌های به دست آمده از مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سال گذشته ۳۸۵۷ شرکت تعاونی جدید تاسیس شده که برای ۶۱۹۸۶ نفر شغل ایجاد کرده است.
۱۷ هزار وعده غذایی گرم در راه مناطق سیل‌زده
پایگاه خبری راد: معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال بسته‌های کالایی، دارویی و بهداشتی به آسیب دیدگان سیل اخیر خبر داد و گفت: با همکاری بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق بازنشستگی کشوری،۲۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در اختیار تعاونی‌های خسارت دیده و سیل زدگان قرار می‌گیرد.
"رونق تولید" چتر نجات اقتصاد می‌شود
پایگاه خبری راد: مقام معظم رهبری چندین سال است که با هدف بهبود معیشت و اقتصاد کشور نام سال را حول محور مسائل اقتصادی انتخاب می‌کنند، در همین راستا قرار شد سال ۱۳۹۸ نام رونق اقتصادی را با خود یدک بکشد تا دریچه‌ای شود برای بهبود اوضاع اقتصاد کشور و پایان سال شاهد ثمرات درخشان عرصه‌های تولید و خودکفایی در ایران باشیم.
کارگران چشم انتظار رقم دستمزد...
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
کاهش ۳۰ درصدی صادرات فرش دستباف
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف میزان صادرات فرش دستباف در ۱۰ ماهه امسال را ۲۲۵ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.
انتقاد وزیرکار از عدم تحقق سهم ۳۰ درصدی واگذاریها به بخش تعاون
پایگاه خبری راد: وزیر کار، با انتقاد از عدم تحقق سهم ۳۰ درصدی واگذاری‌ها به بخش تعاون، گفت: در صورت تحقق این بخش از قانون و رعایت ۳۰ درصد از واگذاری‌ها به بخش تعاونی، ۱۷ هزار میلیارد تومان از این محل باید به بخش تعاون اختصاص پیدا می‌کرد.
قول وزیر کار به کارگران هفت‌تپه
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به پیش‌شرط‌های واگذاری سرخابی‌ها، پیگیری مطالبات کارگران هفت‌تپه توسط وزیر کار، ایجاد بانک جامع اطلاعات تعاونی‌ها و اختصاص بودجه هزار میلیارد تومانی برای اشتغال و کارآفرینی اختصاص داشت.
۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی اختصاص می‌یابد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از نوسازی و بهسازی بنگاه‌های تعاونی و ایجاد اشتغال موافقت کردند.
زمان دقیق واگذاری استقلال و پرسپولیس
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار با اشاره به زمان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تحقق این اتفاق در سال ۹۸ را مستلزم اجرای پیش‌شرط‌هایی دانست و گفت: اگر بنای جدی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد هواداران هم باید در مدیریت و فرایند واگذاری سرخابی‌ها سهیم باشند.
بانک اطلاعات تعاونی‌ها رونمایی شد
پایگاه خبری راد: بانک جامع اطلاعات تعاونی های کشور با هدف ایجاد زیرساخت اولیه و بسترسازی برای دریافت اطلاعات تعاونی‌ها رونمایی شد.
آرزوی بانک توسعه تعاون بالاخره برآورده شد!
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار از تصویب افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت: کار توزیع کالاهای اساسی و اقلام موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان به تعاونی‌ها واگذار خواهد شد.