13:19 | يكشنبه 17 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بحران ارزی

 دولت ۲۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است!
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت اقتصادی مالی شهرداری تهران گفت: بر اساس تایید سازمان حسابرسی، مطالبات شهرداری تهران از دولت، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و در دو حوزه بافت فرسوده و توسعه‌ی مترو نیز مطالباتی از دولت داریم که پیگیر دریافت آن‌ها هستیم.
دلیل گران بودن مسکن در ایران چیست؟!
پایگاه خبری راد: کاهش چشم گیر قدرت خرید ریال در مقابل ارزهای خارجی نقش اصلی را در سوق مردم به سفته بازی در مسکن داشته و نتیجه آن افزایش غیرقابل مهار قیمت مسکن بوده است.
عامل اصلی ریزش قیمت نفت کیست؟
پایگاه خبری راد: سرمایه‌گذاران بدبینی فزاینده نسبت به مسیری که بازار نفت در پیش گرفته است نشان می‌دهند و دورنمای منفی آنها به پایین رفتن قیمت نفت کمک کرده است.
بادامچی:‌ از دولت انتظار می‌رود از اقتصاددانان استفاده کند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تصمیمات اقتصادی باید نظرات بخش خصوصی را لحاظ کنیم اما فکری نو و جدید در دولت دیده نمی‌شود و چشم انداز روشنی برآورد نمی‌شود و انتظار می‌رود که دولت از اقتصاددانان استفاده کند.
اعطای تابعیت سرمایه‌گذاری می‌تواند راهی برای بحران ارزی باشد
پایگاه خبری راد: بسیاری از کشورهای جهان توانسته‌اند با اجرای طرح اقامت سرمایه‌گذاری برای اتباع خارجی از بحران ارزی به سلامت عبور کنند.
دلار چاره‌ای جز پایین آمدن ندارد/مقصر اصلی گرانی ارز خصولتی‌ها هستند
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه 90 درصد ارز کشور در اختیار دولت و شرکت‌های خصولتی است، گفت: علت گرانی ارز در ماه‌های اخیر رانت عظیم چند هزار تومانی پشت هر یک دلاری است که برخی صادرکنندگان خصولتی با دور زدن سامانه نیما و فروش دلار در بازار غیررسمی از آن کسب سود می‌کنند.
ادعای اقتصاددان آمریکایی از نرخ تورم ایران
پایگاه خبری راد: استیو هانکه - اقتصاددان جنجالی آمریکایی - مدعی شد نرخ تورم واقعی سالانه ایران به ۲۹۳ درصد رسیده است.
تاثیر کنار کشیدن "دلار" از بازار مصرف ۳ میلیارد نفری
پایگاه خبری راد: درپی توافق رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برای حذف دلار و استفاده از ارزهای ملی در مبادلات، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: با توجه به جمعیت حدود سه میلیاردی مصرف‌کنندگان ایران، چین، روسیه و ترکیه، کنار کشیدن از حوزه دلار به طور واقعی و مبادلات با پول ملی، شرایط اقتصادی کشورها را برای تجارت با یکدیگر بهتر می‌کند.
"پیمان‌سپاری ارزی" کاهش صادرات و تشدید بحران ارز را به دنبال دارد
پایگاه خبری راد: عضو هیات رییسه اتاق ایران با بیان اینکه اجرای سیاست "پیمان‌سپاری ارزی" موج گسترده‌ای از انتقادات در سراسر کشور به راه انداخته، گفت: به زودی اثرات اجرای این طرح را در کاهش شدید صادرات و تشدید بحران ارز خواهیم دید.
طلا در سراشیبی ماند
پایگاه خبری راد: طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که ارزش دلار آمریکا در بحبوحه انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره این کشور در سپتامبر تحکیم شد و همچنین نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن، افت قیمت اندکی پیدا کرد.
بازنگری ونزوئلا در سیاست‌های ارزی خود
پایگاه خبری راد: ونزوئلا اعلام کرد سیاست‌های سختگیرانه کنترل ارزی که از ۱۵ سال پیش تاکنون به اجرا درآمده را تعدیل کرده است.
افزایش بیشتر قیمت طلا در پی افت دلار
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار آسیا تحت تاثیر ضعیف‌ شدن ارزش دلار که این فلز ارزشمند را برای خرید با استفاده از ارزهای دیگر ارزانتر کرد، برای دومین روز متوالی افزایش پیدا کرد.
روند نزولی طلا متوقف شد
پایگاه خبری راد: قیمت طلا پس از این‌که روز گذشته به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته اخیر سقوط کرد در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر ضعیف‌ شدن ارزش دلار افزایش پیدا کرد.
ادامه کاهش قیمت طلای جهانی
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا پس از اینکه ارزش دلار آمریکا به بالاترین حد خود یک هفته اخیر صعود کرد، اندکی کاهش یافت.
 قیمت‌های فعلی بازار خودرو غیرواقعی است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سایپا گفت: ما درگیر اقدامات سودجویانه در بازار خودرو هستیم. قیمت محصولات در کارخانه پایین است ولی قیمت فعلی خودروها در بازار را نیز قبول نداریم.