23:15 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار نفت

عقب نشینی قیمت نفت در آستانه نشست وزیران اوپک
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که سرمایه گذاران در آستانه نشست وزیران اوپک درباره تصمیم آنها برای تمدید محدودیت عرضه فعلی و متوازن کردن بازار مضطرب بودند، کاهش پیدا کرد.
بازار نفت در انتظار نشست اوپک در هفته جاری
نماد برتر- قیمت نفت هفته گذشته چهارمین هفته متوالی افزایشی را در آستانه نشست اوپک پلاس ثبت کرد.
تنش‌های داخلی در اوپک پلاس بالا گرفت
نماد برتر- آنچه که به نظر می رسید یک دیدار آرام وزیران نفت اوپک پلاس برای تمدید محدودیت عرضه در سال میلادی آینده باشد، با اعلام گلایه های برخی از تولیدکنندگان عضو این گروه با مشکل برخورد کرده است.
نفت تا تابستان آینده ۶۰ دلار می‌شود
نماد برتر- بانک آمریکا با اشاره به خوش بینی فزاینده پیرامون ساخت و توزیع واکسن کووید ۱۹، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا تابستان آینده به ۶۰ دلار می رسد.
چرا شوک مثبت واکسن کرونا به نفت دوام نخواهد داشت؟
نماد برتر- قیمت نفت هفته جاری با اعلام نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ سومین شرکت داروسازی، روند صعودی پیدا کرده و به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.
رشد طلای سیاه در سایه خبرهای خوش
نماد برتر- قیمت نفت به دنبال اخبار امیدوارکننده در خصوص ساخت واکسن کرونا با روند افزایشی ۱.۵ درصدی رو به رو شد.
مبارزه عربستان و روسیه برای برتری در بزرگترین بازار نفت جهان
نماد برتر- عربستان سعودی و روسیه در رقابت فشرده ای برای تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده نفت چین در سال ۲۰۲۰ هستند و هر دو کشور با وجود شیوع ویروس کرونا و محدود شدن تقاضای جهانی برای نفت، صادراتشان به این غول آسیایی را افزایش داده اند.
چین یک تنه پشت بازار نفت ایستاد
نماد برتر- چین امسال به عنوان بزرگترین پشتیبان بازار جهانی نفت ظاهر شده و در هفته های گذشته خرید از صادرکنندگانی نظیر روسیه، آمریکا و آنگولا را افزایش داده است.
نفت از صعود بازماند
نماد برتر- شاخصهای قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای تمدید کاهش تولید فعلی اوپک پلاس و آمار افزایش هفتگی ذخایر نفت آمریکا روند متفاوتی را پیدا کردند.
نقش ایران در بازار نفت چقدر خواهد شد؟
نماد برتر- کارشناس ارشد حوزه انرژی در خصوص نقش ایران در بازار نفت در آینده گفت: اگر بایدن دولت آمریکا را به دست آورد ممکن است شاهد تغییرات در بازار نفت باشیم.
تولیدکنندگان نفت آماده اقدام باشند
نماد برتر- گروه اوپک پلاس در جدیدترین نشانه از آماده شدن برای به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید، از کشورهای تولیدکننده نفت عضو این گروه خواست در نشست آتی وزیران برای اقدام آماده باشند.
واکسن مُدرنا به صعود نفت جان دوباره بخشید
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای تمدید کاهش تولید فعلی اوپک پلاس و خبر مثبت از ساخت یک واکسن دیگر برای کووید ۱۹ افزایش یافت.
جهش کرونا مانع خوش بینی به دورنمای نفت شد
نماد برتر- امیدواری که بازار نفت در روزهای اخیر با خبر ساخت واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزرهای و بایو ان تک پیدا کرد به دلیل ادامه شیوع مهارناپذیر ویروس کرونا موفق نشد چشم انداز بازار نفت را روشن کند.
مذاکرات محرمانه تولیدکنندگان اوپک پلاس به کجا رسید؟
نماد برتر- مذاکرات میان اوپک و متحدانش در خصوص به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ابتدای سال آینده به تاخیر سه تا شش ماهه افزایش تولید متمرکز شده است.
تنزل پیش بینی قیمت نفت گلدمن در واکنش به موج دوم کرونا
نماد برتر- گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ را تنزل داد اما اعلام کرد موج جدید شیوع کووید ۱۹ تنها باعث کندی روند احیای تقاضا پیش از عرضه یک واکسن موثر و بهبود عوامل بنیادین بازار می شود.