21:54 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار میوه

علت کمبود میوه در بازار یزد مشخص شد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد روند غیرقابل قابل پیش‌بینی قیمت میوه را متاثر از صادرات کنترل نشده‌ آن عنوان کرد و گفت: کاهش توان خرید میوه و کاهش تولیدات کشاورزی از دیگر عوامل موثر در این مورد است.
گوجه‌فرنگی برای خارجی‌ها ۲۰۰۰ تومان ارزان‌تر از ایران
پایگاه خبری راد: قیمت گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی در بازار مصرف افزایش چند برابری دارد که به گفته رئیس اتحادیه‌های مویه و بنکداران مواد غذایی، علت این افزایش قیمت صادرات بی‌حد گوجه‌فرنگی و کاهش عرضه در بازار داخلی و افزایش قیمت آن برای مصرف‌کنندگان و کارخانه‌هاست. این در حالی است که گوجه صادراتی ۲۰۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار مصرف داخلی است و کارخانه‌ها هم هشت برابر این محصول را گران‌تر می‌خرند!
برای رفع مایحتاج‌تان میوه بخرید!
پایگاه خبری راد: در حالیکه وزارت کشاورزی دلیل افزایش ۸۳ درصدی قیمت میوه را فقط متوجه دلالان می‌داند، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در کنار فعالیت دلالان، سرمازدگی باغ‌ها، تورم، کمبود عرضه را نیز دلایل افزایش قیمت میوه اعلام کرد و گفت: دلالان چند ساعت زودتر میوه‌های رسیده در عمده‌فروشی را می‌خرند و با سودهای کلان دراختیار میوه‌فروشان قرار می‌دهند.
گرانی ۸۳ درصدی میوه تقصیر دلالان است
پایگاه خبری راد: در حالی که قیمت میوه طی هفته‌های گذشته با افزایش ۸۳ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شده است، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی معتقدند که تولید این محصولات با نوسان یا کمبود قابل ملاحظه‌ای مواجه نشده و دلالی و سودجویی عامل اصلی گرانی و افزایش غیرمنطقه‌ای قیمت میوه در بازار است.
کاهش تولید باعث گرانی میوه شده است/با سودجویان برخورد میشود
پایگاه خبری راد: درپی افزایش بی‌رویه قیمت میوه و محصولات کشاورزی در هفته‌های اخیر، مسائل مختلفی مانند دلالی، سودجویی، افزایش هزینه تولید، سرمازدگی و کاهش تولید مطرح شد اما ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیرش اعلام کرد که این مشکل در بازار میوه ناشی از سرمازدگی و کاهش حجم تولید رخ داده و با متخلفان و سودجویان برخورد قاطع خواهد کرد.
قیمت لیموترش از باغ تا بازار ۳ برابر!
پایگاه خبری راد: درحالیکه باوجود فصل برداشت و عرضه لیموترش، قیمت این محصول در بازار مصرف همچنان بالاست و تفاوت دو تا سه برابری را از باغ تا بازار دارد، عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران گفت: لیموترش تا یک ماه دیگر فراوان‌تر و ارزان‌تر می‌شود. .
کمبود میوه نداریم/ نوسانات ارزی روی قیمت میوه اثر گذاشته است
پایگاه خبری راد: در حالی که بازار میوه طی هفته‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده است و برخی آن را ناشی از کمبود تولید و سرمازدگی می‌دانند، وزارت کشاورزی اعلام کرد هیچ کمبودی در تولید نداریم اما نهاده‌های تولید با افزایش قیمت مواجه شده و این نوسانات که ناشی از تاثیر نوسانات ارزی است روی قیمت میوه‌ها نیز اثر می‌گذارد.
صادرات بیشتر شد؛ هندوانه ۱۴۶ درصد گران!
پایگاه خبری راد: در شرایطی که هندوانه در بازار بیشترین افزایش قیمت را نسبت به دیگر محصولات در بازار میوه و تره‌بار داشته، آمار تجارت محصولات کشاورزی نشان می‌دهد که طی سه ماهه نخست امسال، صادرات این محصول با افزایش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به پارسال مواجه شده است.
هر کیلو میوه را گران‌تر از ۱۸ هزار تومان نخرید
پایگاه خبری راد: میوه‌ جزو محصولاتی است که تقریبا با بیشترین افزایش قیمت در بازار مصرف مواجه شده‌ به گونه‌ای که رشد ۵۵ درصدی قیمت را تجربه کرده است. این درحالی است که گران‌ترین میوه که گلابی بیروتی است، با احتساب سود منطقی نباید بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۰ تومان در میوه‌فروشی‌ها عرضه شود اما... ا.
احتکار کالا در گاوداری و مرغداری!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی، سراها و سردخانه‌ها با بیان اینکه به دلیل کاهش عرضه میوه نسبت به تقاضا، احتکار میوه به مقرون صرفه نیست، گفت: محتکران کالا، گاوداری، مرغداری و انبارهای علوفه را برای احتکار انتخاب می‌کنند.
قیمت برخی میوه‌ها ۲ برابر شد!
پایگاه خبری راد: طی هفته‌های گذشته بازار میوه با افزایش بی‌رویه قیمت مواجه شده که مشخص نیست عامل این گرانی چه بوده است، چراکه از یک سو کاهش نسبی تولید و افزایش هزینه‌ها دلیل این موضوع عنوان می‌شود و از طرف دیگر وزارت کشاورزی، جو روانی و سودجویی دلالان را عامل افزایش قیمت‌ها اعلام می‌کند.
نوسانات ارز و اشتیاق باغداران یزدی به صادرات میوه
پایگاه خبری راد: کاهش ارزش پول کشور و گرانی ارز منجر به تمایل بیشتر باغداران به صادرات محصولاتشان شده که همین موضوع نیز افزایش قیمت میوه‌های سردرختی را نسبت به سال گذشته به دنبال داشته است.
کشاورزی مازندران قربانی کمبود صنایع تبدیلی
پایگاه خبری راد: دکترای باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی گفت: علاقه کشاورزان به خام‌فروشی و عرضه فصلی محصولات خود به بازار نشان از عدم اطلاع و ناآگاهی آنان به مزایای صنایع تبدیلی دارد که حضور پررنگ بخش ترویج در این حوزه را طلب می‌کند.
"میوه" هم طلا شد!
پایگاه خبری راد: انواع میوه طی هفته های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت آن در بازار مصرف از خیابانی به خیابان دیگر و از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر متفاوت است که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید این شرایط فقط برای بازار خرده‌فروشی نیست بلکه قیمت‌ها در بازار مرکزی میوه و تره‌بار هم، مثل طلا ساعتی تعیین می‌شود و نظارت مناسبی در این زمینه نیست.
ضعف‌های "حجتی" که فقط برای او نیست...
پایگاه خبری راد: مدیریت حجتی که در دولت دوازدهم برای سومین بار وزیر جهاد کشاورزی شد، طی یکسال گذشته نقاط ضعفی مانند تاخیر حدود هفت ماهه در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و بازار آشفته آن ها، داشت که البته تنها به او بر نمی گردد، اما در روز جهاد کشاورزی بررسی آن خالی از لطف نیست.