12:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار غیر رسمی

بانک‌ها دلار را گران‌تر از بازار آزاد می‌خرند
پایگاه خبری راد: یورو مسافرتی امروز در بانک‌ها حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود که نسبت به روز گذشته حدود ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.
طلا، سکه و ارز در ششمین روز  آذرماه چند؟
پایگاه خبری راد: امروز نیز قیمت طلا و سکه همچون روزهای اخیر، نزولی بود. قیمت ارز مسافرتی اما تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.
 قیمت ارز مسافرتی درششمین روز آذر ماه
پایگاه خبری راد: یورو مسافرتی امروز در بانک‌ها حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
طلا، سکه و ارز در روز شنبه چند؟
پایگاه خبری راد: بازار طلا، سکه و ارز مانند هفته گذشته روند کاهشی خود را حفظ کرده و پیش‌بینی می‌شود این روند در روزهای آینده هم ادامه دار باشد.
شیب نزولی ارز مسافرتی در  روز شنبه
پایگاه خبری راد: یورو مسافرتی امروز در بانک‌ها حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود که نسبت به هفته گذشته حدود ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است.
کاهش قیمت طلا و ارز در اولین روز از آخرین ماه پاییز
پایگاه خبری راد: قیمت طلا با وجود افزایش در بازار جهانی، به روند کاهشی خود در بازار داخلی ادامه داد و نرخ دلار نیز در صرافی بانک ملی با کاهش قیمت روبرو شد تا بدین صورت بازار ارز و طلا با کاهش قیمت به استقبال آذرماه برود.
 نرخ دلار در صرافی‌ها!
پایگاه خبری راد: نرخ فروش دلار در صرافی بانک‌ ملی کاهش یافت و به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
ارز مسافرتی و دلار بانکی چند؟!
پایگاه خبری راد: یورو مسافرتی امروز در بانک‌ها حدود ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.
در روز ۲۷ آبان قیمت طلا، سکه و ارز چند؟
پایگاه خبری راد: امروز در بازار طلا قیمت‌ها تا حدودی روند افزایشی داشت همچنین نرخ یورو مسافرتی هم هزار تومان بالا رفت و بانک‌ها نیز دلار را با افزایش ۸۰۰ تومانی نسبت به دیروز تا ۱۱ هزار و ۸۱۸ تومان می‌خریدند.
 دلار و ارز مسافرتی در بانک‌ها چند؟!
پایگاه خبری راد: قیمت یورو مسافرتی امروز در بانک‌ها حدود ۱۴ هزار تومان است که نسبت به روز شنبه ۱۰۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.
بازار طلا، سکه و ارز در نخستین روز هفته
پایگاه خبری راد: بازارهای پرهیاهوی طلا، سکه و ارز نخستین روز هفته را در حالی شروع کردند که بازار ارز روند کاهشی هفته گذشته را ادامه داده و در بازار طلا نیز قیمت سکه در محدوده چهار میلیون تومانی در نوسان است.
تحلیل کارشناسی تحولات ارزی ایران طی ۵۷ سال
پایگاه خبری راد: بررسی‌های یکی از کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که کنترل بازار ارز ایران بیش از هر چیزی مستلزم تعدیل و یا حذف پدیده کمبود (واقعی یا انتظاری) ارز از طریق افزایش دسترسی به آن و یا کاهش تقاضا و نیاز به ارز در این بازار است و تا زمانی که احساس و باور عمومی به کمبود ارز در میان مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد، هرگونه تزریق ارز به بازار غیررسمی (چه بی واسطه و یا باواسطه) منجر به سو استفاده بیشتر سفته بازان و رانت خواران می‌شود.
سرگردانی آماتورها و دندان‌گردی دلالان
پایگاه خبری راد: بارزترین ویژگی بازار ارز، سرگردانی فروشندگان و خریداران ارز خانگی است که بین دلالان سرگردانند و نه تنها نمی‌دانند باید ارز بخرند یا بفروشند، بلکه درمورد نرخ واقعی ارز هم دچار شک و شبهه‌اند.
سرگردانی آماتورها و دندان‌گردی دلال‌ها
پایگاه خبری راد: آخرین روز هفته هم از تب‌وتاب بازار غیررسمی ارز تهران نکاست و امروز هم جنب و جوش دلالان، خریداران و فروشندگان ارز در بازار به چشم می‌خورد. جنب و جوشی که به گفته دلالان تفاوتی با روز گذشته نداشته است. می‌توان گفت بارزترین ویژگی بازار امروز سرگردانی فروشندگان و خریداران ارز خانگی است که بین دلالان سرگردانند و نه تنها نمی‌دانند باید ارز بخرند یا بفروشند بلکه درمورد نرخ واقعی ارز هم دچار شک و شبهه‌اند.
قیمت‌گذاری دولتی گریبانگیر بورس کالا شد!
پایگاه خبری راد: در حالی برخی افراد با حمله به ساختارهای رسمی بورس سعی دارند که معاملات پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها را از بورس به فضای غیر شفاف سوق دهند و رانت خود را بیشتر کنند که اقتصاددان‌ها معتقدند باید با احترام به مکانیزم بازارهای رسمی از ایجاد رانت جلوگیری کرد.