00:50 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار رسمی

باز هم دلالان ارز بازار را قبضه کردند
پایگاه خبری راد: حضور دستفروشان ارز که در چند هفته پایان سال گذشته کمرنگ شده بود، بار دیگر تعدادشان زیاد شده است که به نظر می‌رسد دلیل عمده آن نفروختن دلار و یورو توسط صرافی‌هاست که دلیل آن چندان روشن نیست.
واردات محدود برخی کالاهای پیشرفته ضروری است
پایگاه خبری راد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واردات برخی کالاهای پیشرفته به منظور افزایش سطح توقع مصرف کننده و ایجاد پویایی نزد تولیدکننده داخلی ضروری است.
یورو هم به سرنوشت دلار دچار می شود!
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها از بازار آزاد نشان می‌دهد که یورو در بازار رسمی با کاهش قیمت همراه شده اما در بازار غیر رسمی نزدیک به ۶۰۰۰ تومان قیمت دارد.
آینده بازار ارز و نرخ سود بانکی
پایگاه خبری راد: مدیر امور پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: انتشار گواهی سپرده ریالی، ارزی و پیش فروش سکه سیاست کوتاه مدت برای مهار نرخ ارز است وگرنه در بلند مدت بانک مرکزی مهار نرخ سود سپرده را در دستور کار دارد و با توجه به منابع ارزی، پیش بینی می‌کنیم که در آینده در بازار ارز ثبات لازم ایجاد شود.
دلار چند؟
پایگاه خبری راد: متقاضیان خرید دلار می‌توانند این ارز را با نرخ مبادله‌ای ۳۶۹۷ تومان دریافت کنند ولی در بازار آزاد با وجود کاهش تا ۴۵۷۰ تومانی در آخرین معاملات روز گذشته، فعلا قیمت حدود ۴۶۵۰ تومان است.
اختلاف "یورو"بالا کشید
پایگاه خبری راد: همانطور که طی ماه‌های اخیر و در جریان نوسان ارزی، قیمت دلار در بازار رسمی و غیررسمی از یکدیگر بیش از گذشته فاصله گرفته است، یورو نیز از این رقابت جانمانده و شکاف نرخ آزاد و مبادله‌ای آن تا بیش از ۱۵۰۰ تومان رسیده است.
رکوردهای دو دلار و نوسان یک دلار
تغییرات قیمتی دلار در بازار رسمی و غیر رسمی حاکی از آن است که با وجود روند رشد سریع در هر دو و ثبت رکوردهای جدید، این دلار آزاد است که نوسان قابل ملاحظه‌ای داشته و تا حدی غیر قابل‌پیش بینی حرکت کرده است.
تولید  طعم بهره بانکی 200 هزار میلیارد تومانی را چشید
پایگاه خبری راد:  دبیر کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: طبق گزارش های رسمی طی سال گذشته مجموع سود شرکت‌های غیردولتی در ایران با همه ابعاد و تنوع صد هزار میلیارد تومان بوده و در همین سال مجموع بهره بانکی توزیع شده در بازار رسمی پول کشور دویست هزار میلیارد تومان بوده است.
مردم چقدر در بانک‌ها سپرده دارند؟
پایگاه خبری راد: حجم سپرده‌های بخش غیردولتی در بانک‌ها به حدود ۱۳۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.
 شرکت‌های غیرقانونی پیش‌فروش خودرو ساماندهی می شوند!
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن لیزینگ با اشاره به بیانیه اخیر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان درباره شرکت‌های غیرقانونی پیش فروش خودرو با اعلام اینکه این شرکت‌ها، لیزینگ نبودند، جزئیات برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی آنها در قالب لیزینگ را اعلام کرد.
بازگشت «بریجستون» زنگ خطری برای تایر های وارداتی غیر رسمی
پایگاه خبری راد: آرین سرمایه که نمایندگی خودروهای میتسوبیشی، هیتاچی، کامیونت های جک و دی.اس را در زیر مجموعه هلدینگ خود ایجاد کرده است، روز گذشته در مراسم رونمایی تایر های بریجستون، از افتتاح نمایندگی رسمی این برند ژاپنی در ایران خبر داد.
صفحه قبل | صفحه بعد