00:43 | سه شنبه 29 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار جهانی نفت

کلید پایان جنگ تجاری در دست نفت است؟
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا اواخر هفته گذشته امیدها برای منعقد شدن یک توافق تجاری با چین را با متهم کردن پکن به خلف وعده و اعلام افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی، ناامید کرد.
نفت به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: ابهامات پیرامون عرضه نفت در بازار جهانی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و شبهه درمورد توانایی سایر تولیدکنندگان برای جبران عرضه‌ای که به این ترتیب از دست رفته، شائبه‌هایی برای افزایش قیمت نفت تا ۱۰۰ دلار به‌ وجود آورده است.
کف قیمت نفت برنت ۷۰ دلار می‌ماند
پایگاه خبری راد: بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد: ابهامات پیرامون عرضه نفت در بازار جهانی باعث می‌شود قیمت نفت برنت در چند ماه آینده بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه معامله شود.
جدیدترین پیش‌بینی از تولید و قیمت بالاتر نفت
پایگاه خبری راد: محدود شدن عرضه در بازار جهانی نفت در تابستان امسال و افزایش ریسک‌های عرضه باعث شد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را افزایش قابل توجهی دهد.
سازمان ۶۰ ساله به زانو درمی‌آید؟
پایگاه خبری راد: بازار نفت به دلیل تحولات سیاسی اخیر تا جایی ملتهب شده که نگرانی‌هایی درباره انحلال اوپک، این سازمان نفتی ۶۰ ساله به وجود آمده است. سنگ بنای این نگرانی توسط آمریکا گذاشته شد اما عملکرد برخی اعضا به آن دامن زد.
چرا عربستان نمی‌تواند خلأ نفت ایران را جبران کند؟
پایگاه خبری راد: اتحاد سعودی‌ها با آمریکا درباره حذف نفت ایران از بازارهای جهلانی روز به روز قوی‌تر می‌شود و در حالی که کاخ سفید هفته گذشته از لغو معافیت‌های اعطایی به مشتریان نفتی ایران خبر داده بود، مقامات عربستانی دائما آمادگی خود را برای پر کردن خلا نفت ایران اعلام می‌کنند. ادعایی که کارشناسان آن را نشدنی و پرهزینه می‌دانند.
آیا اوپک برای جبران کمبود عرضه نفت گام برمی‌دارد؟
پایگاه خبری راد: با تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، تشدید درگیری‌ها در لیبی و تداوم بحران در ونزوئلا، ظرفیت تولید مازاد اوپک دوباره در کانون توجه بازارهای نفت قرار گرفته است.
عربستان نمی‌تواند خلاء نفت ایران را جبران کند
پایگاه خبری راد: آمریکا در حالی اعلام کرده معافیت‌هایی که به مشتریان نفتی ایران داده است را تمدید نمی‌کند که تحلیل‌گران بازار نفت اعتقاد دارند این تصمیم آمریکا باعث التهاب بازار شده و عربستان و امارات نیز نمی‌توانند خلاء نفت ایران را جبران کنند.
چه سرنوشتی در انتظار نفت ایران نشسته است؟
پایگاه خبری راد: شمارش معکوس برای اتمام معافیت آمریکا به مشتریان نفتی ایران درحالی آغاز شده که روز گذشته کاخ سفید در اعلامیه‌ای اطلاع داد که ایالات متحده، معافیت از تحریم‌های نفتی هشت کشور را تمدید نخواهد کرد. این در حالی است که حتی قبل از اتخاذ این تصمیم از سوی آمریکا، شاهد افزایش قیمت نفت بودیم. با این حال برخی کارشناسان بر این باورند که حذف نفت ایران، قیمت جهانی را به ۸۰ دلار هم نخواهد رساند.
دو راه‌حل یک اقتصاددان برای جبران کاهش فروش نفت
پایگاه خبری راد: عصر روز دوشنبه، دوم اردیبهشت ۹۸ (۲۲ آوریل) کاخ سفید به‌طور رسمی اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران تمدید نخواهد شد و این یعنی با پایان مهلت ۶ ماهه معافیت خرید که آن هم برای ثبات بازار جهانی نفت مقرر شده بود، از تاریخ دوم مه (۱۲ اردیبهشت) سال جاری میلادی، کشورهای ایتالیا، تایوان، ترکیه، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، هند و یونان نیز مانند دیگر کشورها حق خرید نفت ایران را نخواهند داشت در غیر این صورت با جریمه‌هایی از جانب آمریکا روبرو خواهند شد.
رکورد قیمت نفت شکسته شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از این که واشنگتن اعلام کرد همه معافیت‌های نفتی ایران تا ماه مه خاتمه پیدا خواهد کرد و واردکنندگان را برای توقف خرید از تهران تحت فشار قرار داد، نزدیک به بالاترین رکورد سال ۲۰۱۹ ایستاد.
تحلیل رفتار آمریکا درباره تمدید معافیت مشتریان نفتی ایران
پایگاه خبری راد: معافیت شش‌ماهه آمریکا به هشت مشتری نفت ایران رو به پایان است و باز هم آمریکایی‌ها بازی روانی خود با بازار جهانی نفت درباره این‌که این معافیت‌ها را تمدید خواهند کرد یا خیر، آغاز کرده‌اند. اما در این راستا، کارشناسان داخلی و خارجی بر این باورند که آمریکا معافیت‌ها را تمدید خواهد کرد.
اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان نفت در سال ۹۸ چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: بازار جهانی نفت سال گذشته با رویدادهای مهمی شامل توافق اوپک پلاس، جنگ تجاری آمریکا و چین، تنش‌های ژئوپلیتیکی در اقصی نقاط جهان، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا، رشد بی وقفه تولید نفت شیل آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی مواجه شد و از آنها تأثیر پذیرفت.
سیگنال عربستان درباره تمدید کاهش تولید اوپک
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی اعلام کرد مأموریت اوپک برای متعادل کردن بازار نفت تا پایان فاصله زیادی دارد زیرا ذخایر جهانی با وجود تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، رو به افزایش است و ممکن است تمدید کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ را الزامی کند.
بلایی که تحریم‌ها سر بازار نفت آورد
پایگاه خبری راد: تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، بازار نفت جهانی را دچار کمبود عرضه نفت سنگین کرده و پالایشگاه‌ها در سراسر جهان را برای یافتن منابع جایگزین به دردسر انداخته است.