21:39 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازارهای مالی جهان

تلاش برای آشتی ترامپ با رئیس بانک مرکزی آمریکا!
پایگاه خبری راد: نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد مشاوران ارشد دولت ترامپ به دنبال برقراری نشستی بین وی و جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند.
آیا رئیس بانک مرکزی آمریکا اخراج می شود؟!
پایگاه خبری راد: دو منبع آگاه در دولت آمریکا گفته‌اند رئیس جمهور این کشور به طور مخفیانه در خصوص احتمال برکنار کردن جروم پاول رایزنی کرده است.
اروپا به دنبال بهانه‌ای برای به زیر کشیدن دلار
پایگاه خبری راد: اروپا با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران به دنبال ایجاد سازوکاری است که در وهله اول بتواند تجارت با ایران را تسهیل کند و در نهایت با جایگزینی این سیستم به جای سوئیفت و استفاده از یورو به سلطه دلار بر اقتصاد جهانی پایان دهد.
سهامداران نگران نباشند
پایگاه خبری راد: در حالی شاخص بورس امروز به طور ناگهانی ریزشی شد که دلیل این جریان از نگاه برخی کارشناسان اثر روانی رد لایحه CFT از سوی شورای نگهبان بیان شده است؛ با این حال کارشناسان معتقدند که به احتمال فراوان لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می‌شود و جای نگرانی برای سهامداران نیست.
پیش‌بینی متفاوت بانک انگلیسی برای نفت ۷۰ دلاری
پایگاه خبری راد: غول‌های صنعت نفت هنوز درباره دورنمای قیمت نفت در کوتاه مدت به توافق نظر نرسیده‌اند و حدس و گمان زیادی درباره جهش یا نزول مجدد آن وجود دارد.
واکنش بورس‌های جهان به گزارش صندوق بین‌المللی پول
پایگاه خبری راد: پس از آن که صندوق بین‌المللی پول، پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی جهان را کاهش ‌داد، بازارهای بورس در نقاط مختلف جهان واکنش‌های متفاوتی از خود بروز دادند.
مجاب کردن ترامپ برای حفظ دسترسی ایران به سوئیفت
پایگاه خبری راد: یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داده است مقامات سوئیفت و وزارت خزانه‌داری آمریکا به دنبال مجاب کردن ترامپ برای حفظ دسترسی ایران به سوئیفت هستند.
توافق کانادا و آمریکا برای نجات پیمان تجاری نفتا
پایگاه خبری راد: آمریکا و کانادا سرانجام درباره بازبینی پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا به توافق رسیدند و این پیمان سه جانبه ۱.۲ تریلیون دلاری را که پس از حدود ۲۵ سال در معرض فروپاشی قرار داشت، نجات دادند.
آغاز فاز دوم جنگ آمریکا با تعرفه روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چینی
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا سرانجام اعلام کرد تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را وضع خواهد کرد.
خط و نشان چینی‌ها برای جنگ تجاری با آمریکا
پایگاه خبری راد: همزمان با مهیا شدن دولت آمریکا برای اجرای دوره جدید تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، یک نشریه پرتیراژ چینی هشدار داد چین در جنگ تجاری فزاینده با آمریکا به بازی دفاعی بسنده نخواهد کرد.
پادشاه عربستان طرح پسرش برای عرضه سهام شرکت "آرامکو" را متوقف کرد
پایگاه خبری راد: پادشاه عربستان رویای ولیعهد عربستان در مورد شرکت نفت "آرامکو" را برهم زد، به طوریکه سه منبع مرتبط و آگاه به مسائل عربستان سعودی فاش کردند، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و پدر ولیعهد جوان این کشور این رویا را برهم زده است.
کمک مالی به یونان پس از برنامه نجات هم ادامه خواهد یافت
پایگاه خبری راد: یکی از مقامات ارشد دولت آلمان اعلام کرد یونان از متحدان اروپائی خود تا ۱۵ میلیارد دلار کمک دریافت خواهد کرد تا از ثبات در این کشور اطمینان حاصل شود.
صفحه قبل | صفحه بعد