00:44 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باروری

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با کاهش دما در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی استاندارد با توجه به کاهش محسوس دما، محافظت از کندوها در مقابل بارش، کاهش دما و وزش باد، خودداری از انجام هرس درختان در روزهای آینده، انجام عملیات برداشت محصول ذرت با توجه به کاهش محسوس دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (سوم تا ششم آبان)، منتشر شده است.
زنگ خطر مصرف قلیان در زنان / کاهش "تخمک‌گذاری" به دلیل دخانیات
پایگاه خبری راد: رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات با بیان اینکه میزان مصرف سیگار در زنان یک دهم مصرف در مردان است، گفت: این در حالی است که میزان مصرف قلیان در هر دو جنس تقریبا برابر است و این موضوع یک زنگ خطر است.
سایه نداری بر سر مرکز باروری ابرها در یزد
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز باروری ابرها در استان یزد با اشاره به ضرورت تأمین اعتبار لازم برای بارور کردن ابرها به صورت گسترده، گفت:‌ عدم تخصیص بودجه کافی جدی‌ترین معضل برای بارور کردن ابرها در استان یزد است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی آبان
پایگاه خبری راد: جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی، هرس شاخه‌های خشک شده در باغات و ریختن آنها پای درختان به عنوان تله برای جمع آوری آفات و آبیاری مزارع زعفران در مناطق کوهستانی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۳۰ مهر تا ۴ آبان) منتشر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی پاییزی با توجه به کاهش دما
پایگاه خبری راد: کنترل شبانه مرغداری‌ها با توجه به روند کاهشی دما، اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین‌آلات کشاورزی با توجه به کاهش دما، اجتناب از تردد در مسیل‌ها و روخانه‌ها تا چهار ساعت بعد از بارندگی در روز آینده از جمله توصیه‌هایی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۲۳ تا ۲۷ مهرماه) صادر کرده است.
تغییر سیاست‌ها در حوزه بارورسازی ابرها
پایگاه خبری راد: مدیرعامل مرکز ملی، تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های جدیدی را برای باروری ابرها در نظر گرفته‌ایم و برای این منظور نیز مقرر شده از تجهیزات هوا و فضای سپاه استفاده بیش‌تری کنیم.
هشدار جدی به علاقمندان ته‌دیگ سیب زمینی
پایگاه خبری راد: بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران، با اشاره به ضرورت جلوگیری از ته دیگ سیب زمینی برشته شده، گفت: ته‌دیگ سیب زمینی در صورت طبخ نامناسب سرطان‌زا می‌شود.
یک سالمند به ازای هر ۳ نفرجمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن مددکاری کشور با اشاره به افزایش نرخ سالمندی در کشور براساس آخرین سرشماری انجام شده گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به ازای هر ۳ نفر یک سالمند در کشور وجود داشته باشد.
روی دیگر مستی
پایگاه خبری راد: یک روانپزشک تاثیرات مصرف مشروبات الکلی بر افراد را تشریح کرد.
ایران در مسیر سالمندی/ نشانه‌هایی از "زنانه" شدن سالمندی در کشور
پایگاه خبری راد: پیش بینی‌ها حاکی از آن درصد سالمندان ایرانی تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد؛ بر این اساس در سال ۲۰۵۰ درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود.
تاثیر داروهای ضدبارداری جدید بر کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد قرص‌های بارداری جدیدتر می‌توانند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان جوان کاهش دهند.
تمام هزینه‌ها باید برای تامین آب باشد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب گفت: با توجه به اهمیت و حیاتی بودن آب، لازم است تا دولت هزینه‌های غیر ضروری را کنار گذاشته و برای تامین آب که جنبه حیاتی دارد هزینه بیشتری کند.
تاثیرات شغل پاره وقت بر فرزندآوری زنان
پایگاه خبری راد: ساعت کاری یکی از ابعاد مهم اشتغال زنان است و نقش مهمی در فرزندآوری زنان دارد. نتایج یک پژوهش نشان داد که زنانی که شغل پاره‌وقت دارند نسبت به زنان شاغل تمام‌وقت، تعداد فرزند بیشتری به دنیا می‌آورند و شغل پاره‌وقت احتمال به دنیا آوردن فرزند دوم را بیشتر می‌کند.
افزایش گرسنگی و سوء تغذیه در سراسر جهان
پایگاه خبری راد: بنا بر گزارش جدید "وضعیت تغذیه و امنیت غذایی در جهان"، شمار مردم گرسنه در سراسر جهان رو به افزایش است و این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۸۲۱ میلیون نفر رسیده که یک نهم از کل جمعیت جهان را شامل می‌شود.
چرا "لونا18" نتوانست ماموریتش را به انجام برساند؟
پایگاه خبری راد: به دنبال پرتاب موفق و جنجالی دو کاوشگر بدون سرنشین لونا-16 که توانست خاک ماه را به زمین بیاورد و لونا-17 که نخستین خودرو خودکار را به ماه رساند, چنین توقع می‌رفت که ماه‌نورد بعدی شوروی کاوشگر لونا- 18 عملیاتی پرهیجان‌تر را به انجام برساند اما ناگهان در 21 شهریور روزنامه‌ها تیتر زدند: "سفینه شوروی با کوه‌های ماه تصادم کرد و متلاشی شد!" به این ترتیب هیجانی که داشت کم‌کم بالا می گرفت بدون رسیدن به نقطه اوج, فروکش کرد و رسانه‌های همگانی روسیه هم خیلی آرام از کنار آن گذشتند.