23:38 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اپراتورهای همراه

تدوین پیش‌نویس آزادسازی تعرفه خدمات بازارهای همراه
پایگاه خبری راد: معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تدوین پیش‌نویس آزادسازی تعرفه خدمات بازارهای همراه و ثابت خبر داد و گفت: این پیش‌نویس در صف طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد تا درصورت تایید کمیسیون به اجرا درآید.
جدیدترین آمار از ترابردهای موفق و ناموفق تلفن همراه
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که تقریبا نیمی از درخواست‌های ترابرد از آغاز این طرح موفق بوده، اعلام کرد در چهار ماه اخیر، ۹۰ درصد درخواست‌های ترابرد موفق بوده است.
کاربران از کجا بدانند بسته اینترنت‌شان تمام شده است؟
پایگاه خبری راد: اکثر مشترکان تلفن همراه، از بسته‌های تشویقی اینترنت اپراتورهای همراه استفاده می‌کنند، اما با تمام شدن این بسته‌ها، اینترنت با تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد که در مقایسه با بسته‌های تعریف‌شده در اپراتورها برای کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی اهمیت زیادی دارد و برخی کاربران مدعی‌اند که این موضوع در زمان مناسبی به آن‌ها اطلاع داده نمی‌شود.
حتما شماره اکانت‌های خود را تغییر دهید!
پایگاه خبری راد: اگر از خط تلفن همراه خود به مدت طولانی استفاده نکرده‌اید، قبل از سلب امتیاز و واگذار شدن سیم‌کارت، حتما شماره ثبت‌نامی خود را در شبکه‌های اجتماعی تغییر داده و به اطلاع دوستانتان برسانید.
تعرفه اینترنت آزاد چقدر است؟
پایگاه خبری راد: اگرچه بیشتر استفاده کاربران اینترنت همراه از بسته‌های ارائه‌شده توسط اپراتورهاست، اما با تمام شدن این بسته‌ها، اینترنت برای کاربر با تعرفه آزاد محاسبه می‌شود.
زمزمه افزایش نرخ سود بانکی به گوش می رسد
پایگاه خبری راد: سودهای موهوم بانکی به اعتقاد کارشناسان، عاملی برای رشد بازارهای سکه و ارز بودند؛ با این حال یک کارشناس اقتصادی معتقد است که افزایش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی ضروری است.
کدام سیم‌کارت‌ها سلب امتیاز می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: دلایلی مانند بدهی خط موبایل و عدم اقدام به پرداخت صورتحساب می‌تواند به سلب امتیاز از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی منجر شود.
سرنوشتی که با نپرداختن قبض موبایل در انتظار شماست
پایگاه خبری راد: قطع شدن خط موبایل درصورتی که کاربر به پرداخت بدهی خود اقدام نکند، ممکن است برای هر یک از مشترکان خطوط دائمی رخ دهد. لازم است مشترکان اپراتورهای همراه برای اینکه به رویه‌های قطع بدهی دچار نشوند، صورتحساب تلفن همراهشان را به موقع پرداخت کنند تا عدم پرداخت به سلب امتیاز سیم‌کارت منجر نشود.
چطور جلوی رومینگ‌های سرسام‌آور را بگیریم؟
پایگاه خبری راد: لازم است مشترکان در صورت تمایل به استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی در سفرهای خارجی از نحوه استفاده از سرویس‌ رومینگ بین‌الملل و تعرفه‌های آن آگاه باشند تا متحمل هزینه‌های مازاد نشوند.
چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم
پایگاه خبری راد: مشترکان با بهره‌گیری از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، می‌توانند شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها با ذکر مکان اعلام کنند و رگولاتوری نیز با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می‌پردازد.
هزینه تماس و پیامک هنگام پرواز اعلام شد
پایگاه خبری راد: در کنار استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی هنگام حضور در کشورهای خارجی، یکی دیگر از موارد استفاده از رومینگ، در طول پرواز است؛ زمانی که هواپیما بلند شده و شما هنوز به مقصد مورد خود نرسیده‌اید
هزینه تماس و پیامک هنگام پرواز چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در کنار استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی هنگام حضور در کشورهای خارجی، یکی دیگر از موارد استفاده از رومینگ، در طول پرواز است؛ زمانی که هواپیما بلند شده و شما هنوز به مقصد مورد خود نرسیده‌اید. در چنین شرایطی اپراتورهای همراه تعرفه‌های مختلفی را برای تماس، پیامک و دیتای اینترنت در نظر گرفته‌اند.
خریداران سیم‌کارت مواظب هزینه‌های اضافه باشند
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز بر روی بازار سیم‌کارت‌های موبایل، به خریداران سیم‌کارت‌های دست دوم توصیه کرد که هنگام خرید از عدم بدهی یا بسته‌های اینترنت از قبل فعال‌شده سیم‌کارت‌ها اطمینان حاصل کنند.
۳۱ میلیارد دلار درآمد اپراتورها از رومینگ بین‌المللی
پایگاه خبری راد: انتظار می‌رود درآمد کل اپراتورهای مخابراتی از رومینگ داده همراه در سطح بین‌المللی تا سال ۲۰۲۲ به ۳۱ میلیارد دلار برسد. این رقم در سال ۲۰۱۷ با نرخ رشد مرکب سالانه هشت درصدی به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.
"IPTV"؛ برنامه‌هایی که به میل شما پخش می‌شوند!
پایگاه خبری راد: تلویزیون هوشمند یا تعاملی، تلویزیونی است که به مخاطب اجازه می‌دهد با آن ارتباط فعال و دوطرفه برقرار کند. یعنی در این تلویزیون‌ها، اطلاعات علاوه بر اینکه از مرکز پخش به بیننده می‌رسد، از سوی بیننده نیز به مرکز پخش بازمی‌گردد. سرویس‌های تلویزیون تعاملی یا همان IPTV درواقع نوعی تلویزیون اینترنتی است که این قابلیت را فراهم می‌آورد.