11:08 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انرژی پاک

قیمت نفت جهانی سقوط کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت برنت در پی انتشار آمار کاهش فروش خودرو در بازار چین که نگرانی‌ها نسبت به تقاضای کمتر برای سوخت را تشدید کرد، در معاملات روز دوشنبه کاهش پیدا کرد.
رؤیای سعودی‌ها برای تولید انرژی پاک
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، رؤیای تبدیل شدن به یک قدرت در عرصه انرژی تجدیدپذیر را در سر می‌پروراند.
مدیریت شبکه گاز کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم ارتقای قوانین برون‌سپاری، گفت: مدیریت شبکه گاز کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیریت پسماند هسته‌ای یک میثاق جهانی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه انرژی هسته‌ای با تمام معایب و مزایای خود در دنیا به عنوان گزینه‌ای برای تولید برق مطرح شده است، استفاده از این انرژی را در راستای رسیدن به اهداف کاهش گرمایش زمین دانست و گفت: کنترل یا مدیریت پسماند هسته‌ای یک میثاق جهانی است و باید برای آن برنامه‌ای بلندمدت اندیشیده شود.
خشکسالی سدی برای استفاده از انرژی‌های پاک است
پایگاه خبری راد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که خشکسالی‌های اخیر، سبب افزایش انتشار گازهای دی اکسید کربن شده، زیرا سوخت‌های فسیلی، جایگزین انرژی‌های پاک در نیروگاه‌های برق­ آبی شده‌اند.
توطئه بزرگ آمریکا در صنعت نفت!
پایگاه خبری راد: تحقیقات جدید از سوی نیویورک تایمز نشان داد صنعت نفت آمریکا به یک کمپین روابط عمومی محرمانه برای تضعیف استانداردهای اقتصاد سوخت این کشور دست زده است.
سیستان و بلوچستان یکی از مناطق ویژه در ایران و جهان
پایگاه خبری راد: ‌سیستان و بلوچستان با برخورداری از انواع انرژی های نو و تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی، امواج و اقیانوس و زمین گرمایی به گنجینه ای با ارزش تبدیل شده که سرمایه گذاران می توانند با برخورداری از مزیت‌های فراوان این نوع انرژی زمینه را برای تولید برق فراهم کنند.
سلامت انسان‌ها در گروِ مقابله با تغییرات اقلیمی
پایگاه خبری راد: مطالعات اقلیمی اغلب اثرات زیان‌آور مربوط به درجه حرارت فزاینده جوی، رویدادهای شدید آب و هوایی و دیگر عواقب تغییر اقلیم بر سلامت عمومی را برجسته می‌سازند، اما گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) مزایایی را که مقابله با مشکلات اقلیمی برای سلامت عمومی به همراه دارد به تفصیل شرح داده است.
پیک تقاضا برای سوخت کثیف تا سال 2040
پایگاه خبری راد: بر پایه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی برای زغال سنگ تا سال ۲۰۴۰ به ۵.۴ میلیارد تن می‌رسد که تنها ۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ بالاتر خواهد بود.
طراحی شهرهای هوشمند بر اساس نیازهای بشر!
پایگاه خبری راد: بر اساس تحقیقات به دست آمده در آینده نزدیک شهرهای فعلی جهان کارآیی خود را از نظر شاخص‌هایی همچون هوشمندی، دسترس‌پذیری، اشتغال و سلامت به طور کامل از دست می‌دهند .
 تجارت جدید گوگل!
پایگاه خبری راد: در سال ۲۰۱۰ گوگل پا در راهی گذاشت که هدف آن جایگزینی کامل برق مصرفی این شرکت با انرژی‌های تجدیدپذیر بود. اما مقصد نهایی این نبود.
بزرگترین چالش‌ شهرهای هوشمند !
پایگاه خبری راد: درحالی که موضوع شهرهای هوشمند بیش از پیش بر سر زبان‌ها می‌افتد و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، این گزارش به مرور و معرفی مختصری بر مجموعه‌ای از چالش‌های شهرهای هوشمند می‌پردازد.
افتتاح نخستین پروژه تولید برق از پنل‌های خورشیدی در جنوب غرب تهران
پایگاه خبری راد: نخستین پروژه تولید برق از پنل‌های خورشیدی در جنوب غرب تهران افتتاح شد.
مردم هنوز چیزی از لزوم هوشمندسازی شهرها نمی‌دانند
پایگاه خبری راد: کارشناسان به تازگی از لزوم افزایش تلاش برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم برای توسعه شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا خبر داده‌اند.
زنگ خطر برای کشورهای نفتی به صدا درآمد
پایگاه خبری راد: کشورهای نفتی باید به متنوع سازی اقتصادشان بپردازند و وابستگی خود به تولید نفت را کاهش دهند در غیر این صورت در سال‌های آینده با ریسک‌های مالی مواجه خواهند شد.