23:50 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انرژی بادی

جای خالی انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فناوری‌ها در برنامه‌های مدیریت انرژی کشور
پایگاه خبری راد: شدت‌یافتن تابش‌های خورشید، شدت‌یافتن مصرف انرژی و به‌دنبال آن اعلام جداول خاموشی‌ها در صدر اخبار این روزهای تابستان داغ 97 قرار گرفته و این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان به‌دلیل اتکای کشور به منابع ارزان‌قیمت نفت، از پتانسیل‌ انرژی‌های تجدیدپذیر و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی غافل شده‌ایم و می‌توانستیم با سرمایه‌گذاری‌های به‌موقع، به‌جای اعلام جدول خاوموشی، از انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.
نیروگاه‌های خورشیدی راه‌حل معضل خاموشی‌ها در ایران
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق کشور (ساتبا) گفت: در زمینه تامین برق و رفع معضل خاموشی‌های گسترده در سطح کشور از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های خورشیدی موردتوجه هستند.
کدام تکنولوژی‌ها به شهرهای هوشمند وابسته‌اند؟
پایگاه خبری راد: به تازگی گزارش‌هایی درباره تکنولوژی‌های وابسته به شهرهای هوشمند منتشر شده که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به توسعه شهرهای هوشمند در جهان بستگی دارند.
داغ‌ترین بحث‌های مهم‌ترین گردهمایی انرژی جهان چه بود؟
پایگاه خبری راد: کنفرانس سالانه CERA Week بدون شک مهم‌ترین کنفرانس نفت و گاز جهان است و نشست امسال شاهد پرتعدادترین حضور در تاریخ ۳۵ ساله این رویداد بود که حاکی از بازگشت به زندگی صنعت نفت و گاز پس از رکود چند ساله است.
افزایش دو برابری سبزترین شهرهای جهان
پایگاه خبری راد: طبق آمار جدید، بیش از ۱۰۰ شهر جهان حداقل ۷۰ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند.
ایران به‌هیچ وجه به جایگاه مطلوب در انرژی‌های تجدیدپذیر نرسیده است
پایگاه خبری راد: رئیس هیات مدیره انجمن علمی انرژی بادی ایران با اشاره به این‌که در ایران ظرفیت بسیار بالایی برای تولید همه انرژی‌ها از جمله باد و خورشید وجود دارد، تصریح کرد: به هیچ وجه به آن جایگاهی که انرژی تجدیدپذیر باید در کشور داشته باشد نرسیده ایم.
خیز ایران برای آموزش بهینه سازی مصرف انرژی
پایگاه خبری راد: نماینده سازمان توسعه صنایع ملل متحد (یونیدو) در ایران با اشاره به برنامه های این سازمان برای آموزش بهینهسازی مصرف انرژی گفت: طبق تجربیاتی که تا ‌کنون در برنامه آموزش عملی سیستم مدیریت انرژی حاصل شده است، تنها در این بخش از پروژه ، صرفه‌جویی سالانه معادل ۱.۳ میلیون گیگاژول حاصل شده است که این میزان بر پایه قیمت‌های داخلی انرژی معادل ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار آمریکاست. با توجه به اینکه کل هزینه صرف شده در این بخش از پروژه، 800 هزار دلار آمریکا بوده، بازگشت مالی پروژه کمتر از سه ماه محاسبه می‌شود.
تولید ۴۲ درصد برق مصر از منابع تجدیدپذیر
پایگاه خبری راد: مصر قصد دارد ۴۲ درصد از برق خود را تا سال ۲۰۲۵ از انرژی تجدیدپذیر تامین کند.
آیا سومین انقلاب انرژی به عمر نفت و گاز پایان می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: تاریخ نفت خام و گاز طبیعی، تاریخ نوآوری فناوری است. تا همین اواخر نوآوری از نفت خام و گاز طبیعی حمایت می‌کرد اما اکنون آن را به چالش کشیده و باعث تغییرات اساسی در بازارهای نفت خام و گاز طبیعی شده است.
سهم‌خواهی تجدیدپذیرها در معدن طلای سیاه
پایگاه خبری راد: انرژی خورشیدی به اندازه‌ای ارزان شده که حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که سرشار از ذخایر نفت خام هستند، به انگیزه فروش بیشتر سوخت‌های فسیلی و کنترل میزان آلایندگی کربن‌ به منابع تجدیدپذیر روی آورده‌اند.
صفحه قبل | صفحه بعد