02:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقتصاد آزاد

حمایت نمایندگان و کارشناسان از «طرح شفافیت» رییس‌جمهور
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان با مثبت ارزیابی کردن دستور رئیس‌جمهور به وزارت صنعت برای ارجاع عوامل فساد در واردات خودرو به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معتقدند باید با متخلفین با اشد مجازات برخورد شود.
مجموع مبادلات تجاری ایران در سال1396 معادل 151 میلیارد دلار است
پایگاه خبری راد: نشست اندیشمندان و فعالان فکری و تجاری درخصوص فرصت‌های کسب و کار آتی ایران باحضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، ظریف وزیر امور خارجه، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی عصر امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران به میزبانی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.
مذاکره اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا درکنار مذاکرات سیاسی
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران- اروپا با تأکید بر اینکه ایران طرف قابل اعتمادی برای ادامه مذاکرات بین‌المللی است،‌ گفت: همانطور که در مذاکرات سیاسی با اتحادیه اروپا وارد صحبت شدیم باید در موضوعات اقتصادی نیز وارد بحث و گفتگو شویم.
دلار ۴۲۰۰ تومانی تامین شده است/ انحصارگری در خوراک دام و طیور!
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کشاورزی از نوسانات اخیر بازار علوفه و انحصار نسبی در این بخش انتقاد کرد و گفت: اگر نهاده‌های تولید سه - چهار ماه گذشته با ارز مبادله‌ای وارد شده، نباید به قیمت واردات با دلار آزاد فروخته شود و دستگاه‌های نظارتی باید حساس‌تر شوند.
کشتی بازار ارز کجا پهلو گرفته است؟
پایگاه خبری راد: متاسفانه با سیاست‌گذاری‌های فعلی مشخص نیست، آینده اقتصادی ایران به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد، حتی اقتصاددان‌ها و فعالان حوزه اقتصادی هم می‌گویند نمی‌دانند که تا پایان سال قیمت ارز چه میزان خواهد بود؟
چه کسی جز دولت می‌تواند نرخ ارز را تعیین کند؟
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان بیان کرد که نرخ ارز از فرمول‌های علمی تعیین نرخ ارز پیروی نمی‌کند و با توجه به اینکه با فروش نفت بخش بزرگ منابع ارزی در اختیار دولت است، تعیین نرخ ارز نیز با دولت است.
برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات صادراتی ایران در بورس عراق
پایگاه خبری راد- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: عرضه کالا در بورس ایران و عراق یکی از راه‌های شفاف‌سازی قیمت و افزایش کیفیت محصولات است اما هنوز بازار عراق در رابطه با بورس کالا ساماندهی لازم را پیدا نکرده که باید اقدامات مشترک و برنامه‌ریزی شده‌ای بین دو کشور صورت گیرد تا بسترهای لازم برای عرضه محصول در بورس دو کشور فراهم شود.
ادامه راه قبلی به ترکستان است/صدور ۲۸ بخشنامه تجارت در ۲۵ روز!
پایگاه خبری راد: رییس سابق اتاق بازرگانی ایران وضعیت اقتصادی دولت‌های نهم تا دوازدهم را تشریح کرد و توضیحاتی درباره نتایج برجام و نحوه استفاده بخش خصوصی از این شرایط ارائه و تصریح کرد که دولت دوازدهم اگر به راه قبلی ادامه دهد و به همان ترتیب مسکن‌وار و تصمیمات مقطعی پیش رود آخر این راه به ترکستان است؛ لذا برای موفقیت در اقتصاد فقط باید اقتصاد آزاد را بپذیریم اما مسیر دو ماه گذشته نشان دهنده اصلاح اساسی نیست.
صفحه قبل | صفحه بعد