05:48 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقتصاد آب

حفر چاه‌های آب ۱۵۰ تا ۳۰۰ متری در دشت‌ها!
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر نیرو با اشاره به نازل بودن قیمت انرژی گفت: در برخی از دشت‌ها، آب از عمق ۱۵۰ تا ۳۰۰ متری به دست می‌آید. اگر قیمت‌ انرژی واقعی بود هرگز این کار را نمی‌کردیم. اگر قیمت انرژی واقعی بود آب را در فواصل طولانی منتقل نمی‌کردیم، چون پمپاژ آب هزینه‌بر است.
جرقه‌ای در اقتصاد آب و برق
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو بسته ای برای اقتصادی شدن طرح های آب و برق و مشارکت فعال‌تر بخش خصوصی طراحی کرده که نهایتا طبق وعده های داده شده در چهار سال آتی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
برق در آستانه افزایش قیمت
پایگاه خبری راد: ایران در بین ۲۰۰ کشور دنیا، جزء سه کشور دارای کمترین تعرفه برق است؛ علاوه‌ بر این در هیچ جای دنیا نرخ برق برای بخش کشاورزی تا این اندازه پایین نیست، به همین دلیل مسوولان وزارت نیرو برنامه‌هایی را برای افزایش قیمت این کالا به هیات دولت ارائه داده‌اند.
راهکارهای نوین اردکانیان برای مشکل آب
پایگاه خبری راد: راهکارهای مدیریت آب؛ موضوعی که چندین دهه است منتقدان عملکرد بخش آب و انرژی در ایران منتظر شنیدن آن هستند.
۶ ویژگی بارز برنامه اردکانیان در بخش آب
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه تهران به بررسی برنامه وزیر نیرو پیشنهادی دولت دوازدهم پرداخت و گفت: گرچه موارد متعدد و مفیدی در برنامه آورده شده اما لازم است که در برخی زمینه ها همچون قیمت‌گذاری و توجه به مسائل آب به جزییات بیشتری توجه شود.
صفحه قبل | صفحه بعد