21:42 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش مصرف

کرونا بازار نان بسته‌بندی را داغ کرد
نماد برتر- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت کارتن و سلفون در پی افزایش قیمت مواد پتروشیمی خبر داد و گفت که در پی شیوع ویروس کرونا تولید نان‌های بسته بندی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.
هفته مثبت نفت و فلزات
نماد برتر- می توان گفت چشم‌انداز بازار کامودیتی مثبت است، به طوری که هفته گذشته شاهد رشد ۱.۱ درصدی هر تن سرب، حدود ۳ درصدی روی و ۱.۱ درصدی آلومینیوم بودیم.
واردات واکسن آنفلوآنزا در انتظار تخصیص ارز/ درخواست تامین کنندگان دارو از بانک مرکزی
نماد برتر- رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی نگرانی ها از وقفه ایجاد شده در تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، در عین حال درباره زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا در آستانه فصل سرد سال گفت: در حال حاضر به میزانی واکسن را وارد کرده‌ایم و در کشور موجود است، اما برای واردات ما بقی واکسن‌ها به تخصیص ارز نیاز داریم.
خبر خوش برای استخراج کنندگان رمزارز
نماد برتر- مدیرعامل توانیر گفت: طرح برق امید فرصت خوبی را برای توسعه صرفه جویی در کشور ایجاد خواهد کرد و حتی می تواند باعث رونق صنایع و بکارگیری برق صرفه جویی شده حاصل از این طرح در استخراج رمز ارز شود.
افزایش مصرف و صادرات؛ دلایل افزایش قیمت مجدد تخم مرغ
نماد برتر- رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی علت گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر را تشریح کرد.
وضعیت مصرف سیگار در کشور / جرایم تبلیغ دخانیات
نماد برتر- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور ضمن اشاره به فرصت ناشی از تهدید کرونا جهت کاهش مصرف قلیان، اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
حذف مشروط عوارض صادراتی تخم مرغ برای شهریور
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار در راستای حمایت از تولیدکنندگان عوارض صادراتی تخم‌مرغ‌ برای شهریورماه را مشروط به تعهد اتحادیه مرکزی مرغداران میهن برای جلوگیری از هرگونه کمبود احتمالی و نیز ثبات و رعایت قیمت‌های مصوب درب مرغداری و مصرف کننده در سطح بازار، از ابتدای شهریور ماه حذف کرد.
رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: از ابتدای امسال تا نیمه مردادماه، میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۲۷ میلیارد کیلووات ساعت گذشته است.
علت خاموشی های پراکنده در تهران چیست؟
نماد برتر- معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت:شبکه توزیع برق پایتخت در حال حاضر تحت کنترل بوده و وقوع قطعی های پراکنده برق ناشی از افزایش بیش از اندازه مصرف در ساعات اوج بار مصرف است.
احتمال وقوع خاموشی در کشور
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با گرم شدن هوا شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق هستیم و اگر همکاری مشترکان وجود نداشته باشد احتمالا شاهد خاموشی خواهیم بود.
جریمه دو میلیارد تومانی در انتظار اپراتورهاست
نماد برتر- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش قیمت بسته‌های اینترنت دو اپراتور عمده بازار گفت: اپراتورها برخلاف مصوبات رگولاتوری عمل کردند و باید قیمت را به شرایط قبل بازگردانند و اگر این کار را نکردند جریمه نقدی دو میلیارد تومانی در انتظار آنهاست.
سرانه مصرف آب در تهران ۲۳۵ لیتر در طول شبانه‌روز
نماد برتر- معاون نظارت در بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته سرانه مصرف آب در تهران در طول شبانه‌روز به طور میانگین ۲۳۵ لیتر بدون در نظر گرفتن تلفات است که با لحاظ تلفات این عدد حدود ۳۰۰ لیتر در طول شبانه‌روز می‌شود.
رتبه ایران در میان مهمترین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نفت جهان
نماد برتر- نفت یک سوم از مصرف انرژی جهان را تشکیل می دهد که بزرگترین سهم در میان منابع انرژی مورد استفاده است.
محبوب‌ترین منابع انرژی برای مصرف‌کنندگان جهان
نماد برتر- گزارش سالانه شرکت BP که یکی از مهمترین منابع اطلاعات انرژی جهانی است، نشان می‌دهد که سهم سوختهای فسیلی از بازار جهانی انرژی در سال میلادی گذشته به ۸۴ درصد رسید.
نیروگاه‌های کشور کم می‌آورند؟
نماد برتر- مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: شرایط فعلی نیروگاه برای تولید مناسب است، اما اگر مصرف برق بیش از ۶۰ هزار مگاوات شود احتمال وقوع خاموشی در کشور وجود دارد.