06:55 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش ارز

ارزش سهام عدالت افزایش یافت
نماد برتر- ارزش سهام عدالت نیز همسو با صعود نه چندان چشمگیر شاخص کل بورس، افزایش کمی یافت و ارزش واقعی سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، به ۱۴ میلیون تومان و ارزش واقعی سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون تومان نزدیک شد.
ارزش بورس تهران 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافت
نماد برتر- با وجود تناقضات حاکم بر بازار سهام، اما همچنان برخی تحلیل ها نشان میدهد که جریان امنی برای سودآوری سهامداران در بورس و فرابورس مطرح میشود.
عوامل افزایش سنگینی تقاضا + موضوع سوق دهنده تولید به سمت نابودی
نماد برتر- قائم مقام ایمیدرو از آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح تولید کنسانتره مس با ظرفیت ۷۲ هزار تنی و به ارزش ۵۱ میلیون یورو در استان یزد در آینده نزدیک خبر داد.
منتظر رونق دوباره بورس باشیم؟
نماد برتر- درحالی بحث فروش سهام عدالت این روزها عامل اثرگذار در روند معاملات یاد میشود که برخی از بازگشت رونق به بورس خبر می‌دهند.
از مالیات بر عایدی املاک چه خبر؟
نماد برتر- با وجود آنکه حدود ۷۷ درصد خرید و فروش ها در بازارمسکن ایران را معاملات سوداگرانه تشکیل می دهد، هنوز طرح مالیات بر عایدی سرمایه اندر خم یک کوچه قرار دارد و از کمیسیون اقتصادی مجلس فراتر نرفته است.
ادعای عجیب عضو اتاق بازرگانی از اثر رشد شاخص بورس بر تورم
نماد برتر- عضو اتاق بازرگانی در ادعای عجیب ، افزایش بی دلیل شاخص بورس را یکی از اصلی‌ ترین عوامل شکل‌گیری موج جدید تورمی معرفی کرد .
ایمیدرو مدیریت پروژه را با هدف شفاف‌سازی پیاده خواهد کرد
نماد برتر- مجمع عمومی عادی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با حضور اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی صورت برگزار شد که طی آن صورت‌های مالی ایمیدرو تصویب شده و رییس هیات عامل این سازمان از پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه با هدف شفاف‌سازی و با همکاری دانشگاه امیرکبیر در آینده نزدیک خبر داد.
چرا شکاف قابل‌توجهی میان بازدهی بازارها ایجاد شد
نماد برتر- بازدهی بازارها در فصل تابستان نشان میدهد بورس درحالی عقب نشینی واضحی از بازدهی‌های فصل بهار داشته که انتظار می‌رود در دو فصل باقی ‌مانده سال همگرایی ها در بازار تداوم یابد.
افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم
نماد برتر- در توضیح افزایش سرمایه از محل صرف سهام باید گفت اگر شرکت اندوخته یا سود انباشته‌ای نداشته باشد که بخواهد از آن محل افزایش سرمایه دهد، می‌تواند از محل آورده نقدی سهامداران و با قیمتی بالاتر از قیمت اسمی سهم اقدام به افزایش سرمایه کند؛ در این حالت به سهامداران فعلی فرصت شرکت در این افزایش سرمایه از محل اعطای حق تقدم داده می‌شود که به آن افزایش سرمایه با استفاده از صرف سهام با حفظ حق تقدم گفته می‌شود.
کنترل پایدار تورم بدون کنترل نیروهای درون‌زای خلق نقدینگی ناممکن است
نماد برتر- اقتصاد ایران در یک دو راهی قرار گرفته که از آن با ورود به تورم‌های شدید و خارج از کنترل یا تحمل تورم‌های بالا اما تحت کنترل، برای یک دوره گذار نام میبرند.
چرا رشد اقتصادی منفی شد؟
نماد برتر- از آنجا که رشد اقتصادی بهار امسال منفی شده است، آنطور که گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد علت عمده این امر را بایـد در کـاهش ارزش افـزوده فعالیت‌هـای نفـت، خـدمات اجتماعی و شخصی و خانگی، بازرگانی، رستوران و هتلـداری و حمـل و نقـل، انبـارداری و ارتباطـات جسـتجو کرد.
راهکار مقابله با تورم چیست؟
نماد برتر- یک استاد دانشگاه گفت: در زمینه مدیریت اقتصاد کشور، هرگاه دولت‌ها از آموزه‌های علم اقتصاد فاصله بگیرند، ناگزیر به سمت اتخاذ اقدامات تعزیراتی و نفی اصالت علم اقتصاد در مدیریت اقتصاد کشور به‌ویژه در شرایط تحریمی و بحرانی حرکت خواهند کرد که نتیجه آن در بلندمدت چیزی جز اتلاف منابع، افزایش رانت‌جویی و فساد اقتصادی، توقف رشد و توسعه اقتصادی کشور و کاهش رفاه مردم نخواهد بود.
سهام پتروشیمی تبریز تا پایان مهر عرضه اولیه می شود / وضعیت فعلی پارسان
نماد برتر- رئیس هیات مدیره پتروشیمی تبریز ضمن اشاره به وضعیت هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان از طی مراحل پذیرش و درج نماد پتروشیمی تبریز در بورس و عرضه اولیه سهام حداکثر تا پایان مهر خبر داد.
آمادگی یک شرکت در ارائه خدمات مالی بیش از 20 بانک به کارگزاری ها و صندوق ها
نماد برتر- مدیرعامل و معاون کسب‌وکار فرابوم با اشاره به نوع همکاری با سپرده گذاری مرکزی از آمادگی ارائه خدمات مالی بیش از 20 بانک به کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گذاری و برنامه ورود به بورس طی 3 سال آتی خبر دادند.
زنجیره تامین فولاد با چه چالش‌هایی روبه رو هستند
نماد برتر- درحالی که زنجیره تامین فولاد با چالش های عمده ای روبه روست که به نظر برای سه نماد فولادی حاضر در بازار سهام میتواند سناریوی جدیدی طراحی کرد.