02:09 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اصطلاح

پیام‌های محو شونده به واتس‌اپ می‌آید
نماد برتر- پیام رسان واتس‌اپ در حال آماده سازی قابلیت حذف خودکار پیامها تحت عنوان پیام‌های محو شونده است.
دو راهکار تعادل و کنترل هیجان در بورس/ محل صرف ۸۹.۶ هزار میلیارد نقدینگی
ماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به ورود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید از ابتدای سال به بورس و صرف ۸۰ درصدی در افزایش قیمت سهام، خواهان ایجاد تابلو برتر و دامنه نوسان شناور شد .
تبعات منفی دستورالعمل جدید مربوط به سفارش های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تبعات منفی دستورالعمل جدید مربوط به سفارش های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان ، انتقاداتی را مطرح و خواهان باز نگری شد .
محدودیت‌های تازه ۱۰ روزه اعمال می‌شود/ تولیدکنندگان در تأمین نیازمندی‌های ضروری جامعه به وظایف خود عمل می‌کنند
نماد برتر- رئیس جمهور اعلام کرد که با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت های تازه ای در مراکز ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان کشور اعمال خواهد شد.
گذر زمان توقف غیرکارشناسی معاملات آتی سکه را اثبات کرد/ بازار نقدی طلا راه خود را می‌رود
نماد برتر- علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و رییس اسبق سازمان بورس در خصوص توقف معاملات آتی سکه گفت: رویکردی ایجاد شده بود که قراردادهای آتی سکه به بازار نقدی سکه جهت داده و بازار نقدی برای نوسان به آن نگاه می کند و این نوسانات بر بازار ارز نیز تاثیرگذار است؛ در حالی که با گذشت زمان مشخص شد این طور نیست و الان که این قراردادها را نداریم، بازار نقدی سکه و ارز همچنان راه خود را می روند.
آیا رمزارزها سرمایه‌گذاری ایمنی در کشور هستند؟
نماد برتر- یک کارشناس ارزهای دیجیتال گفت: بر اساس مقاله‌ای در خصوص بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۲ تا امروز یعنی حدود ۱۱۰ماه گذشته، ارز بیت‌کوین تنها ۶ یا ۷ ماه در ضرر و بقیه ماه‌ها سودآور بوده که این موضوع در مقایسه با بازار کنونی بورس ایران که سه ماه متمادی ریزشی بوده، بسیار قابل تامل است.
بازارهای جهانی چگونه بسته شدند
نماد برتر- بورس این هفته را با روزهای حساس و سرنوشت‌سازی دنبال می‌کند. بازار سهام حالا زودتر از قبل محافظه‌کاری خود را آغاز کرده و بورس بازان با این میدان ریسک پا به میدان معاملات ‌گذاردند.
تحلیلی جالب از آینده بورس و سه بازار در صورت پیروزی بایدن + معرفی سهام برتر
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بررسی آخرین رویدادها و نظر۳۰ هزار فعال بورس ایران درباره نتیجه انتخابات آمریکا، تحلیلی جالب از آینده ⁧سکه⁩، طلا⁩، دلار⁩ و بورس⁩ ارایه و صنایع برتر بورس درصورت پیروزی بایدن را اعلام کرد.
شمش، تماما تحویل می‌شود اما ...
نماد برتر- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اساس مشکلات عرضه فولاد در بورس کالا را از جانب آن‌هایی دانسته که شمش را از بورس کالا به صورت ۱۰۰ درصدی دریافت کرده اما نهایتا تنها ۳۵ درصد محصول نهایی همچون میلگرد را در بورس عرضه و الباقی را در بازار آزاد به‌فروش می‌رسانند و در حقیقت مصرف‌کننده نهایی رها شده است. اگر به دنبال کاهش قیمت هستیم، باید تمرکز را بر عرضه‌کننده محصول نهایی گذاشته و عرضه آن در بورس کالا بیشتر شود.
ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام قیمت ها هستند / خروج از زیان انباشته
نماد برتر- با حمایت مشاور اقتصادی رهبری و وزیر صنعت ، هیات‌مدیره ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام نرخ ها بوده و احتمالا" از زیان انباشته خارج خواهند شد .
پمپاژ ارز توسط بانک مرکزی برای مدیریت بازار
نماد برتر- غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به لزوم جلوگیری از تقاضاهای کاذب ارزی، گفت: پمپاژ ارز توسط بانک مرکزی مفید است، زیرا باید بازار ارز مدیریت شود.
نابسامانی‌های آرد و گندم از کجا سرچشمه می گیرد؟
نماد برتر- اواسط مهر ماه سالجاری چند عکس در فضای مجازی منتشر شد که نگرانی مردم و آشفتگی بازار را در پی داشت؛ در یکی از این عکس‌ها تصویری از برگه‌ای بر سر در نانوایی با یک جمله کوتاه "نان نداریم" نمایش داده شده بود.
 تجارتی به نام واکسن کرونا
نماد برتر- در حال حاضر سیاست شامل مسابقه فضایی، مسابقه تسلیحاتی، مسابقه فناوری و درنهایت مسابقه واکسن شده است که بین ابرقدرت‌های جهان در سال انتخاباتی ایالات‌متحده برپاشده است.
فرهنگ سازی بورس به تلویزیون می رود
نماد برتر- نهاد ناظر بازارهای سرمایه در دنیا وظایف متعددی را برعهده دارد. نظارت و وضع مقررات جهت ایجاد بازاری شفاف و نقدشونده و کارا شاید مهم ترین وظیفه نهاد ناظر بازارهای سهام در دنیا تعبیر شود. اما در کنار آن Investor protection یا حفظ سرمایه گذاران یکی دیگر از دغدغه های ناظرین بورس ها است.
نکته مهمی که در تسعیر ارز بانک ها باید بدانیم
نماد برتر- شاخص سهام اگرچه در پایان هفته گذشته برای دومین بار با صعود همراه بود اما همچنان مولفه‌هایی هستند که بورس را با تردید روبه رو کرده است.