17:46 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغال روستایی

رشد ۱۵۷ برابری آموزشگاهای آزاد فنی و حرفه‌ای بعد از انقلاب
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی نسبت به قبل از انقلاب، از رشد ۱۱ برابری در بخش دولتی و رشد ۵۵ برابری در بخش غیر دولتی برخوردار بوده است.
آغاز ساخت راه آهن رشت – آستارا
پایگاه خبری راد: رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به راه اندازی قطار قزوین – رشت، گفت: انتظار داریم همزمان با افتتاح رسمی راه آهن گیلان در اسفندماه، کلنگ راه آهن رشت – آستارا نیز به زمین زده شود.
با ۵ میلیون تومان شغل پایدار ایجاد نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف می‌گوید: در شرایطی که سرانه ایجاد اشتغال درکشور ۲۵۰ میلیون تومان و در روستاها بیش از ۵۰ میلیون تومان است، نمی‌توان با ۵ میلیون تومان وام، اشتغال پایدار ایجاد کرد.
ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر تا پایان امسال به هزار مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران جوان است و به همین منظور نیازمند حمایت از سوی مجلس شورای اسلامی برای توسعه این طرح‌ها هستیم، گفت: روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی با شتاب خوبی در حال پیشرفت است.
 واحدهای تولیدی از نحوه قیمت‌گذاری حمل بار در اردبیل گلایه کردند
پایگاه خبری راد: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: نرخ حمل و نقل منوط به شرایط عرضه و تقاضاست اما در استان اردبیل نرخ متوسط پائین‌تر از میانگین کشوری است.
کارگران فصلی و ساختمانی هم سبدکالا می‌گیرند
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به توزیع سبدکالای کارگران ساختمانی و قالیبافان، امضای قرارداد ۲۲ میلیون یورویی در حوزه پوشاک، تشکیل اتاق‌های فکر بخش تعاون و اعلام درصد بیکاری فارغ التحصیلان اختصاص داشت.
امضای قرارداد ۲۲ میلیون یورویی با ۸ برند خارجی
پایگاه خبری راد: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از انعقاد قرارداد ۲۲ میلیون یورویی با هشت برند بین المللی در حوزه پوشاک خبر داد و گفت: با اجرای طرح اشتغال روستایی بازگشت به روستاها آغاز شده است.
چند درصد فارغ التحصیلان دانشگاه بیکارند؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال ۱۹ هزار نفر در طرح کارورزی خبر داد و گفت: ۵۰ هزار نفر نیز در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار جذب بازار کار شده‌اند.
نرخ بیکاری ۱۱.۷ درصد شد
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز امسال با ۰.۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۰.۵ درصد و نرخ بیکاری به ۱۱.۷ درصد رسید.
افزایش ٢٠ درصدی بودجه استان تهران برای سال آینده
پایگاه خبری راد: استاندار تهران از افزایش ٢٠ درصدی بودجه استان تهران در سال ١٣٩٨ نسبت به سال جاری خبر داد.
 اعلام آمادگی بوشهر برای توسعه صادرات و واردات
پایگاه خبری راد: وزیر کشور گفت: در شرایط تحریم، نقش استان بوشهر هم در حوزه صادرات و هم در عرصه واردات فعال‌تر می‌شود.
افزایش بیش از ۳ برابری پهنای باند اینترنت در گلستان
پایگاه خبری راد: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان هم‌اکنون ۷۰۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت مجهز هستند، گفت: امیدواریم تا ۶ ماهه آینده همه روستاهای گلستان به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.
برای رفع گله‌مندی و نارضایتی مردم مدیران باید پاسخگو باشند!
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی استاندار قزوین تأکید کرد: در خصوص ایجاد اشتغال همه مدیران مسئولیت دارند، باید شبهات آمار اشتغال‌زایی به شکل شفاف برای افکار عمومی پاسخ داده شود.
بیش از 18 هزار شغل در سامانه رصد، ثبت شدند
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال 97 با ثبت 18 هزار و 64 نفر شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی، 60 درصد تعهد 30 هزار نفری اشتغال استان محقق شده است.
تسخیر بازار توسط مشاغل زیرزمینی!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسایل اقتصادی معتقد است: اگر دولت فکری برای ایجاد مشاغل پایدار نکند تا چند سال دیگر مشاغل زیرزمینی و غیر رسمی در کشور به سرعت گسترش می‌یابند و بازارها را تسخیر خواهند کرد.