07:59 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغال جوانان

تکرار دومینوی استیضاح وزیر کارگران ...
پایگاه خبری راد: در حالی که از آخرین استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مجلس چند صباحی نمی‌گذرد، باز هم عده‌ای از نمایندگان تنور استیضاح را داغ کرده و برای به مجلس کشاندن او امضاء جمع کرده‌اند.
قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان پاسخگوی تمام نیازهای جامعه نیست
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت و مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی نیاز اشتغال جوانان فقط نباید به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان توجه کنند بلکه باید سازوکار بیشتری را تبیین کنند.
لاریجانی: سیاست‌های ارزی کشور به‌زودی نهایی و اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف روزهای آینده باید سیاست‌های جدید ارزی اعلام شود تا آن جا که اطلاع دارم کارها نهایی شده بنابراین باید ساختار اداره کشور براساس علم اقتصاد جلو برود نه اینکه سیاست‌های دستوری به کار گرفته شود.
چه فرقی می کرد؟ باز هم می رفتند!
پایگاه خبری راد: مگر می شود وزیر صنعت کشور متوجه تفاوت ها نشود و نداند که اگر بر اساس برنامه ریزی اولیه سایت رنو در ایران کار خود را آغاز می کرد، در پایان سال میلادی فعلی باید دو خودرو داستر و سیمبل را روانه بازار می کرد و ...
26 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه خواهیم کرد
‌پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در حوزه درمان 26 هزار میلیارد تومان امسال منابع اعتباری در نظر گرفتیم تا مشکلات بیمه شدگان در این بخش برطرف شود.
مهاجرت به کلان شهرها و رابطه آن با ازدواج سفید
پایگاه خبری راد: یک روانشناس با اشاره به آمار بالای طلاق، تنها ماندن افراد مطلقه و هجوم افراد جویای کار در کلان شهرها گفت: این موارد شرایط را برای هم خانه شدن و هم باشی زیاد کرده و یکی از علل گسترش این پدیده بویژه در کلان شهرها وجود این سه عامل است.
فعال کردن بخش‌های تجاری به کاهش نوسانات ارزی کشور کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: یک دکتری اقتصاد گفت: فعال کردن بخش‌های تجاری کشور به کاهش نوسانات ارزی کشور کمک می‌کند.
مهم‌ترین مانع اشتغال جوانان آذربایجان غربی چیست؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: فقر مهارتی کارجویان مهم‌ترین مانع اشتغال جوانان استان است.
تشریح دستاوردهای اجلاس ۲۰۱۸ سازمان بین‌المللی کار
نماینده اعزامی کارگران به سازمان جهانی کار با تشریح دستاوردهای سفر به یکصد و هفتمین اجلاس سازمان جهانی کار، از همکاری ایران و ILO بعد از ۴۰ سال و ارائه بسته پیشنهادی این سازمان در چهار محور طبقه‌بندی شده خبر داد.
پول نمی‌دهید حداقل شرایط کار را آسان کنید
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید اگر هزاران مانع برای گرفتن وام پیش پای جوانان می‌گذاریم، دست کم شرایط کار را برایشان آسان کنیم.
فنلاند کماکان متعهد به برجام است
پایگاه خبری راد: فنلاند به همراه اتحادیه کماکان متعهد به برجام هستند و از شما نیز دعوت می‌کنیم در برجام باقی بمانید.
برگزاری جشنواره گلاب «گیلده» در شفت
پایگاه خبری راد: فرماندار شفت با اشاره به این‌که جشنواره گلاب گیلده پنج‌شنبه 20 اردیبهشت ماه در این روستا برگزار می‌شود، افزود: تولید و برندسازی گلاب و پرورش گل محمدی می‌تواند فرصتی برای اشتغال جوانان مستعد این منطقه باشد.
اختصاص وام صندوق رفاه برای تقویت کارگاه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
پایگاه خبری راد: قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان از اختصاص 100 میلیون وام این صندوق برای تقویت کارگاه‌های دانشگاه فنی‌حرفه‌ای خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای تقویت مهارت آموزی و کمک به رفع مشکل اشتغال دانش‌آموختگان صورت گرفته است.
تازه‌ترین آمارها از نرخ بیکاری شهرهای اروپایی
پایگاه خبری راد: کمترین نرخ بیکاری اروپا در جمهوری چک با ۱.۷ درصد و بیش‌ترین نرخ بیکاری نیز متعلق به یونان با ۲۹.۱ درصد است.
تلاش بین‌المللی برای مبارزه با کار کودکان و نوجوانان
پایگاه خبری راد: امسال روز جهانی ایمنی و سلامت در محیط کار و روز جهانی مبارزه با کار کودکان (WDACL) در یک کمپین مشترک برای بهبود ایمنی و سلامت کارگران جوان و پایان دادن به کار کودکان کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.