18:49 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغالزا

فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
مصرف سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش توسط ایرانی ها
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم با تاکید بر توان بالای صادراتی صنعت چرم ایران، گفت: با توجه به سرانه مصرف کفش و محصولات چرمی در کشور،این صنعت از اشتغالزایی و ارزآوری بسیار بالایی برخوردار است.
ورود مسکن به بازار بورس ملک را گران می‌کند
نماد برتر- رئیس انجمن انبوه سازان فارس پیش‌بینی کرد که به دلیل کارشناسی نشدن دقیق موضوع ورود مسکن به بورس کالا، نتیجه این اقدام دامن زدن به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد بود.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
۲۱ شرکت سهامی عام در راه بورس هستند/ فروش سهمیه سوخت در بورس انرژی
نماد برتر- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اعلام تشکیل ۲۱ شرکت سهامی عام و عرضه برخی شرکت ها در بورس از برنامه تجمیع و فروش سهمیه سوخت مرزنشینان در بورس انرژی خبر داد.
سکوی ۰۷ و ۰۸ هندیجان نصب و راه اندازی می‌شود
نماد برتر- ساخت و طراحی سازه های دریایی نفت و گاز در مجموعه ایزوایکو با دستان توانمند کارشناسان ایرانی، تجهیزات مهندسی، محاسبات دقیق طراحی، بارگیری، نصب و راه اندازی می شود.
نفت در پایین‌ترین قیمت دو ماه اخیر ایستاد
نماد برتر- نفت پس از این که روز دوشنبه تحت تاثیر تیره شدن دورنمای تقاضا و وخامت روابط دو اقتصاد بزرگ جهانی، در پایین ترین قیمت از ژوئن تاکنون بسته شد، در معاملات روز سه شنبه ثابت بود.
صندوق های قرض الحسنه مردم یار ایجاد می شوند
نماد برتر- تفاهم نامه همکاری میان معاونت تعاون وزارت کار و سازمان بسیج سازندگی با هدف توسعه اشتغال روستایی و ایجاد صندوقهای قرض الحسنه مردم یار به امضا رسید.
ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۸۴ هزار مگاوات رسیده است
نماد برتر- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هم اکنون ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور به ۸۴ هزار مگاوات رسیده است.
معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت استان تهران
نماد برتر- معاون وزیر صنعت عمده ترین موانع پیش روی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی را مسائلی همچون تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات مرتبط با بیمه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده حدود ۱۵۰۰ واحد از ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد در کشور در طول سال ۹۹ مجدداً راه اندازی و به چرخه تولید بازگردند.
جلوگیری از قاچاق پوشاک با ایجاد اشتغال پایدار روستایی
نماد برتر- برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار با پرداخت منابع و تسهیلات اشتغال روستایی به ۶۵۰۰ طرح در رسته پوشاک، بیش از ۱۲ هزار شغل جدید در این بخش به وجود آمده است.
فعالیت بیش از ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور
نماد برتر- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۱۰ هزار تعاونی زنان با اشتغالزایی ۱۲۰ هزار نفر خبر داد و راه اندازی مراکز نوآوری بخش تعاون را موجب افزایش بهره وری تعاونی ها دانست.
واردکنندگان فروشنده نهاده های دامی در بازار نیستند
نماد برتر- عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور گفت: بی توجهی به نظرات تشکل ها و بخش خصوصی در سیاست گذاری ها و تدوین آیین نامه ها موجب شده تا در تمامی حلقه های تامین تا مصرف حس رضایتمندی ایجاد نشود.
ایجاد بیش از ۱۳ هزار شغل حاصل تامین مالی خرد
نماد برتر- در راستای اجرای طرح تامین مالی خرد، مبلغ ۱۲.۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت کار برای ۲۲۰ گروه خودیار تامین اعتبار شده که با توجه به عضویت ۶۵ هزار نفر در ۳۹۴۱ گروه خودیار بیش از ۱۳ هزار شغل و کسب وکار خرد در این طرح فراهم شده است.
راهکارهای یک نماینده برای ساماندهی مشکلات اقتصادی موجود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که دو گام مهم و اساسی در ساماندهی مشکلات اقتصادی کشور هدایت نقدینگی به سمت تولید و حذف دلار از مبادلات تجاری است.