14:43 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

سن بلوغ یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است
پایگاه خبری راد: یک روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بر اساس برخی تحقیقات، سن بلوغ حدود یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است، گفت: هنوز علت دقیقی برای بروز بلوغ زودرس پیدا نشده، اما به نظر می‌رسد نوعی تغییر همگانی در روند رشد نسل بشر در حال وقوع است.
پنج محصول کشاورزی مؤثر در تشدید خشکسالی کدامند؟
پایگاه خبری راد: طبق اعلام سازمان ملل متحد، تقریباً پنج میلیارد نفر تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات جوی، با کمبود آب دست و پنجه نرم خواهند کرد.
تولید پانسمان‌هایی که با ایجاد فاکتور رشد انواع زخم‌ را ترمیم می‌کند
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از زیست‌پلیمرها به ساخت پانسمان‌هایی دست یافتند که با ایجاد فاکتورهای رشد درون سلولی امکان ترمیم انواع زخم‌ها و سوختگی‌های نوع یک و دو را فراهم می‌کند.
برای دیگران آرزوی خوب داشته باشید
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد می‌توانند با آرزوی خوب داشتن برای دیگران سلامت خود را بهبود دهند.
ناگفته‌هایی از بازار و مصرف «لوازم آرایش» در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی کشورمان ۶۵ هزار میلیارد تومان است. جدا از این رقم بالا، بارها خبرهایی مبنی بر اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان است، مطرح شده. اما دلیل این گردش مالی بالا و مصرف زیاد ما در این حوزه چیست؟
چرا به کلسیم نیاز داریم؟
پایگاه خبری راد: کلسیم یک عنصر شیمیایی و ماده معدنی است که برای زنده ماندن اندام‌ها یا ارگانیسم‌ها ضروری به شمار می‌آید.
با فواید جویدن ناخن آشنا شوید!
پایگاه خبری راد: کودکان اغلب به علت های متفاوتی اقدام به جویدن ناخن های دست خود می کنند که از جمله معمول ترین آنها می توان به استرس و اضطراب اشاره کرد. این در حالی است که بعضی از آنها هیچ دلیل مشخصی برای کار خود ندارند! از طرفی عادت جویدن ناخن ها معمولا در سنین پایین تر بیشتر دیده می شود که نگرانی های زیادی را برای والدین ایجاد می کند.
تولید مکمل‌های گیاهی برای افزایش رشد و سلامت دام‌های بزرگ
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی اصفهان به مکمل‌های گیاهی برای دام‌های بزرگ دست یافتند که موجب ارتقای سلامت دام‌ها می‌شود.
تجارت خارجی گرفتار مدلهای فاقد ساختار است
پایگاه خبری راد: سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: طی سال های اخیر اضافه برداشت آب از دشت های ممنوعه این استان وجود داشته است.
علل و درمان‌ خارش پیشانی
پایگاه خبری راد: عارضه خارش پیشانی می‌تواند ناشی از محرک‌های مختلف انسانی و طبیعی باشد.
سرایت «استرس» به نیروی انسانی بدلیل تراکم بالای کلاس‌های درس پایتخت
پایگاه خبری راد: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تراکم ۳۴ نفر در کلاس‌های درس تهران گفت: این در حالی است که میانگین تراکم کلاسی در کشور ۲۴ نفر است. وجود تراکم بالا در مدارس با سن و سال بالا باعث سرایت استرس و اضطراب به کادر نیروی انسانی هم شده است.
مؤثرترین توصیه برای بهبود سرماخوردگی
پایگاه خبری راد: در یک بررسی جدید متخصصان رابطه بین خواب کافی و مبارزه با ویروس‌ها را نشان داده‌اند.
دلایل ثبات فعلی بازار ارز از نگاه یک اقتصاددان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی، دلایل آرامش فعلی بازار ارز را منوط به بخشنامه‌ها و برنامه ریزی های بانک مرکزی در جهت عرضه بیشتر ارز صادراتی دانست و اضافه کرد: طبق گفته بانک مرکزی دستورالعمل‌ها برای بازگشت ارز صادراتی و معافیت ارائه ارز از طریق سامانه نیمایی به صادر کنندگان تا کمتر از یک میلیون دلار سبب شده تا بازار ارز روی آرامش به خود ببیند.
واکنش ناجا به تاثیر قاچاق بر گرانی گوشت
پایگاه خبری راد: جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره قاچاق دام ارائه کرد و برخی ادعاها در باره ارتباط افزایش قیمت گوشت با ناجا را رد کرد .
جلوگیری از استرس دام‌های آبستن در توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: خودداری از استفاده از آب یخ‌زده در آبشخورها جهت جلوگیری از استرس و بیماری‌های گوارشی در دام‌های آبستن، اجتناب از برافروختن آتش در حاشیه جنگل‌ها و پاک کردن جلوی دریچه پرواز پس از بارش برف بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۳ دی‌) ارایه کرده است.