17:51 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ازدواج

علت طولانی شدن «کانکس‌نشینی» در سرپل‌ذهاب
پایگاه خبری راد: جانشین بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه می‌گوید اغلب کسانی که هنوز در چادر یا کانکس زندگی می‌کنند خانوارهای مستاجر هستند که در انتظار دریافت زمین دولتی به سر می‌برند؛ برخی هم که خانه دارند از ترس پس‌لرزه‌های بعضاً ۵ ریشتری در واحدهای بازسازی شده خود ساکن نمی‌شوند.
سرگرم شدن کودکان به چه قیمتی؟
پایگاه خبری راد: در حالی که سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کند کودکان کمتر از پنج سال، باید مدت زمان کمی را به تماشای تلویزیون اختصاص دهند یا از تلفن همراه و تبلت استفاده نکنند، بسیاری از والدین برای آنکه به خیال خود، امکانات بیشتری در اختیار فرزندانشان بگذارند یا در فضاهای عمومی مثل مترو گریه کودکانشان را بند بیاورند، از این ابزارها استفاده می‌کنند.
 تعهد پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در پی وقوع سیل در کشورمان در فروردین ۹۷، بانک توسعه تعاون به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان داشته که جمعاً ۱۱ هزار فقره تسهیلات و در قالب دو طرح پرداخت خواهد شد.
هزینه درمان ناباروری در ایران؛ یک دهم اروپا و آمریکا
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: زمانی که اقلام مصرفی ما در داخل کشور وجود داشت می‌توانستیم بهترین برندها و مارک‌های تجاری را انتخاب کنیم اما امروز به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها گاهی اوقات می‌بینید که در مورد کالاهای مصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، کالاهایی با کیفیت نازل‌تر در دسترس هستند.
ایجاد 1320 فرصت شغلی برای جوانان در 520 طرح
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از بهره برداری ۵۲۰ طرح در حوزه جوانان با همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به ایجاد ۱۳۲۰ فرصت شغلی منجر شده است.
شرایط دریافت وام ۳۰ میلیونی ازدواج اعلام شد
پایگاه خبری راد: زوج‌هایی که از فروردین ۱۳۹۶ عقد کرده اما تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای وام ۳۰ میلیونی به ازای هر نفر در سال جاری اقدام کنند.
برنامه بانک مهر برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در سال ٩٨ اعلام شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با توجه به اهداف و برنامه‌های ترسیم شده برای سال ۱۳۹۸، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بانک پرداخت شود.
اگر مردم ارز نخرند به سرعت ارزان می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به تعداد زیاد رانت‌خواران و اینکه با اعمال نفوذ از بانک‌ها وام گرفتند، اعلام کرد: هنوز هم نرخ ارز واقعی نیست ولی فشار روانی وجود دارد. اگر مردم وارد خرید و فروش ارز نشوند، نرخ‌ها به سرعت کاهش می‌یابد.
کلید «رونق تولید» در دست کیست؟
پایگاه خبری راد: بخش ساختمان به عنوان حوزه‌ای که ۳۳ درصد از حجم اقتصاد را در بر می‌گیرد و با ۱۳۴ بخش رابطه پیشین و پسین دارد بنا به اذعان کارشناسان، از ظرفیت بالایی برای تحقق شعار سال ۱۳۹۸ برخوردار است.
صف گوشت جمع نشده، صف مرغ هم آمد!
پایگاه خبری راد: در حالی که مسئولان به تازگی از جمع شدن صف‌های گوشت یخ‌زده و دولتی خبر داده‌اند، همچنان در برخی از نقاط شهر صف گوشت دیده می‌شود و نکته قابل تامل‌تر آنکه این روزها صف‌های مرغ به نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومانی هم شکل گرفته است.
آرامش بعد از طوفان!
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین اتفاقات بانکی سال جاری را بازار ارز رقم زد و در این سال افزایش قیمت ارز عاملی بود که تأثیر مستقیم بر معیشت مردم داشت، اما در همین شرایط بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت نیز تلاش کردند به رغم تمام این مشکلات، بازار را کنترل کنند و از تأثیرات منفی آن بکاهند.
نگاه متفاوت "اسلامی" و "آخوندی" به مسکن
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین اتفاق حوزه مسکن در سال ۱۳۹۷ جدا از موضوع جهش قیمت‌ها، می‌تواند رفتن آخوندی و آمدن اسلامی باشد که وجه بارز اولی، عرضه واحدهای موجود و دومی، تولید واحدهای جدید است.
ناگفته‌هایی از بازار و مصرف «لوازم آرایش» در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی کشورمان ۶۵ هزار میلیارد تومان است. جدا از این رقم بالا، بارها خبرهایی مبنی بر اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان است، مطرح شده. اما دلیل این گردش مالی بالا و مصرف زیاد ما در این حوزه چیست؟
شش اقدام اورژانسی برای کنترل قیمت مسکن
پایگاه خبری راد: ابهام‌زدایی از چشم‌انداز اقتصادی، انبوه‌سازی، صنعتی‌سازی، ارائه زمین ارزان قیمت، مشوق‌های مالیاتی، تسهیلات با نرخ سود پایین به سازندگان و و ممانعت بانک‌ها از خرید و فروش ملک ممکن است بازار مسکن را به ثبات برساند.
مدت بازپرداخت «وام ازدواج» ۶۰ ماهه شد
پایگاه خبری راد: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از امکان استفاده از حساب یارانه به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات ازدواج خبر داد.