22:51 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اروپایی ها

دلیل نوسانات زیاد شاخص بورس در روزهای اخیر
پایگاه خبری راد: معاون بورس تهران می گوید در ایران ۳۰ شرکت بزرگ ۸۵ درصد بورس را تشکیل می دهد و یکی از عوامل نوسانات شدید شاخص در این مدت، اخبار تاثیرگذار این شرکت ها است.
ایران می تواند با مهره گاز خود برنده بازی شود
پایگاه خبری راد: نفت در ایران همواره در متن و گاز در حاشیه بوده است. درحالی که ذخایر حرف دیگری می زنند و با اینکه ایران دارنده بیشترین ذخایر گازی جهان است، اکثر ملت ها ایران را با نام نفت می شناسند؛ حال که سیاست مداران جهان مهره های خود را طوری چیده اند که نفت ایران را کیش و مات کنند، ایران می تواند با مهره گاز خود برنده این بازی شود.
نتوانستیم از فرصت برجام درست استفاده کنیم/به سمت شرکت‌های کوچک اروپایی برویم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل پیشین بانک تجارت با اشاره به تجربه‌های خود در دوران تحریم‌های پیش از برجام گفت که ما باید به سمت شرکت‌های کوچک اروپایی برویم و بانک‌های ما نیز بتوانند قراردادهای کارگزاری با بانک‌های دیگر امضاء کنند تا نیاز واحدهای اقتصادی کشور در زمینه نقل و انتقالات مالی را تضمین کنیم.
نقشه ارزی‌مان معیوب است/ دولت باید تصمیمات سختی بگیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهران با بیان اینکه دولت باید تصمیمات سختی را در زمینه ارز بگیرد، بر ضرورت بستن منافذ خروج ارز از کشور تاکید کرد.
پیش بینی وضعیت اقتصادی ایران طی چند ماه آینده
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهران با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت و صادرات نفت بر اقتصاد، رشد یا عدم رشد اقتصادی در ایران را تا حدود بسیار زیادی ناشی از تحولات این حوزه ارزیابی کرد.
خرید مشتریان نفتی کوچک ایران محدود می‌شود
پایگاه خبری راد: برخی پالایشگاه‌های اروپایی به دنبال نگرانی نسبت به متاثر شدن از بازگشت تحریم‌های آمریکا، خرید نفت از ایران را محدود می‌کنند.
جابجایی یورو با دلار در معاملات بورس انرژی
پایگاه خبری راد: مدیر عامل بورس انرژی می‌گوید هر چند که در دنیا نفت خام فرآورده های نفتی با دلار قیمت‌گذاری می شوند ولی با توجه به اینکه معاملات ایران با کشور های غربی، بیشتر با اروپایی ها صورت می گیرد می‌توان به جای دلار در معاملات از یورو استفاده کرد و بورس انرژی از این لحاظ با مشکلی مواجه نمی شود.
هشدار اتریش به آمریکا در ارتباط با تحریم‌های فرامرزی این کشور علیه ایران
پایگاه خبری راد: وزیر امور خارجه اتریش به دولت آمریکا در ارتباط با تحریم های فرامرزی این کشور علیه ایران که منجر به نقض آشکار حقوق بین‌الملل می شود ، هشدار دارد .
مطالبات 300 میلیارد تومانی تایرسازان از خودروسازان
پایگاه خبری راد: مطالبات تایرسازان از خودروسازان هر روز در حال افزایش است به طوری هم اکنون میزان مطالبات صنعت تایر از صنعت خودرو به رقمی بیش از 300 میلیارد تومان رسیده است.
قراردادهای نفتی و اقتصادی با اروپایی ها ادامه خواهد داشت
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که به نظر نمی رسد که قراردادهای نفتی و اقتصادی با اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام تحت تاثیر قرار گیرد مگر آنکه برخی شرکت های اروپایی بخواهند به صورت محافظه کارانه موضع آمریکا را اجرا کنند.
با پیمان‌های پولی دوجانبه جلوی دلاریزه شدن اقتصاد را بگیریم
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهران از آن دسته اقتصاددانی است که معتقد است در اقتصاد ایران باید دلارزدایی صورت گیرد؛ چرا که واردات عمده کالاها با دلار صورت می‌گیرد، درحالی که می‌توان واردات بخشی از این کالاها از کشورهای آسیایی را با پیمان‌های پولی دوجانبه به‌نحوی طراحی کرد که این مبادلات با واحد پولی این کشورها صورت گیرد تا از دلاریزه‌شدن اقتصاد ایران جلوگیری شود.
فرانسه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را پس می‌زند
پایگاه خبری راد: به دنبال کنار کشیدن واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران، فرانسه وعده داد با خطر تحریم‌های آمریکا علیه شرکت های فرانسوی که در این کشور به تجارت مشغولند مقابله کند.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها بزرگترین چالش بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: در حالی که هنوز روش ارزش‌گذاری مشخص و قابل استنادی برای استارتاپ‌ها و عرضه آنها در بورس یا فرابورس وجود ندارد تعدادی از استارتاپ‌ها مدعی هستند ارزش میلیارد دلاری دارند و می‌گویند سرمایه گذار خارجی قسمتی از سهامشان را با چنین ارقامی خریده است. آن‌ها می خواهند با چنین ارزش‌هایی وارد بازار سرمایه شوند، اما عده‌ای معتقدند این ارزشگذاری‌ها نادرست است و آن‌ها سرمایه خارجی جذب نکرده‌اند.
مذاکره اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا درکنار مذاکرات سیاسی
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران- اروپا با تأکید بر اینکه ایران طرف قابل اعتمادی برای ادامه مذاکرات بین‌المللی است،‌ گفت: همانطور که در مذاکرات سیاسی با اتحادیه اروپا وارد صحبت شدیم باید در موضوعات اقتصادی نیز وارد بحث و گفتگو شویم.
اتحاد نفتی با روس‌ها چطور شکل گرفت؟
پایگاه خبری راد: دروازه صنعت نفت ایران، چهارشنبه هفته گذشته، برای اولین بار در 109 سال گذشته، رسما به روی روس ها باز شد. چرا قرارداد نفتی با روس ها مهم است؟ حضور بلند مدت روسیه در صنعت نفت ایران چه تبعاتی دارد؟